Mijn zoon van 16 mnd slaapt al sinds geboorte belabberd. Mijn vraag betreft dus geen slaapregressie, dit is structureel! Dat wil zeggen:
- Nog geen nacht doorgeslapen. Meestal komt hij nog 1 keer per nacht (tijd varieert, maar meestal rond 4), moet dan echt flesje hebben. Anders gillen/huilen/hysterisch (tot kokhalzen aan toe)
- Rond 19 a 19.30 naar bed, rond 5.30 wakker (bij geluk, soms 5) en dan te fit om nog te slapen. 'Aan' staat hij dan.
- Overdag slapen is al sinds begin drama. Hij valt niet of moeilijk zelf in slaap, meestal moeten we hem wiegen. Sowieso erbij blijven tot hij in slaap valt. Anders gillen/drama. Kost vaak 20 a 30 minuten. Dan wegsluipen. (Als hij dat hoort of bemerkt: keihard janken). En dan slaapt hij max 2x20 a 30 minuten per dag. Wordt altijd wakker na 20 a 30 min en begint direct te krijsen (niet even rustig wakker worden of 'kletsen' of spelen in bedje).
- Hij slaapt in een bedje bij ons in de slaapkamer. Als hij in de nacht wakker wordt nemen we hem bij ons in bed, anders kan hij niet verder slapen.
- Op de opvang slaapt hij als een roosje: 2x per dag 1 uur of 1,5 uur. Zij hebben ook geen idee hoe het verschil komt (daar leggen ze hem neer en gaat hij braaf slapen). Wiegen enzo doen ze natuurlijk niet.
Zijn ten einde raad en slaaptekort eist inmiddels zijn tol zeker nu ik weer zwanger ben.
Hebben jullie tips? Is dit normaal? Zijn er mensen met dezelfde ervaring na 15 mnd?
Oh ja, laten huilen willen we niet (dus ook niet slaaptrainen met de 2 a 5 min huilen methode).