4 Reacties
één maand geleden
Wij laten het aan hem. Vaak slaat hij een slaapje over. Ik merk als bij rond de middag huilerig is dat hij wel een slaapje nodig heeft. Heeft hij geen slaapje gedaan dan houden we hem echt wakker na 3 uur omdat hij anders in de avond drama is met in slaap krijgen. Ons zoontje had dus ook een tijd dat hij zo vroeg wakker werd en dat was echt met de momenten dat hij een dutje had gedaan terwijl hij het niet perse nodig had. Misschien tip voor de volgende keer met verzetten van de klok wij hebben hem vorige week al langzaam aan steeds iets later naar bed gedaan met donderdag en en vrijdag dus al op de nieuwe tijd zeg maar dus we hebben hem langzaam over gewent op de nieuwe tijd.
16 dagen geleden
Het middag slaapje ging er abrupt af na onze vakantie. Ze had er geen behoefte meer aan terwijl ze altijd 2/3 uur sliep in de middag.
Ze slaapt alleen nog maar in de auto of kinderwagen.
Vanaf dat moment is het ‘s avonds drama geweest.
Ze wilde niet meer in haar eigen bed, als je je omdraaide stond ze alweer achter je. Ik moet nu bij haar zitten tot ze in slaap valt, dat is nooit geweest maar ze lijkt angstig te zijn. ‘s nachts, echt elke nacht word ze wakker en is ze overstuur omdat ik er niet ben. Ze eindigt dan bij mij in bed..
Dit speelt al sinds september.
Hoop dat ze weer zelfstandig in slaapt valt en doorslaapt. Wat mij wel opvalt is sinds haar middagslaapje eraf is, ze binnen 10 minuten slaapt.
Succes 🤞🏼
12 dagen geleden
Hier ook het probleem met wel geen dutje. Hij is nu 2 jaar 8 maanden. En sinds de komst van broertje 3 maanden geleden laten we het dutje vaak weg.
Eigenlijk heeft hij nog een klein dutje nodig. Maar wilt niet rond 12:00/13:00 slapen. Wordt rond 4/5 uur echt moe, maar dat is echt te laat. Alleen in de auto valt hij wel meteen in slaap in de middag. Alleen dan wilt hij dus in de avond niet slapen en is het vaak pas 22:00🙃
We laten dus verder het slaapje weg en gaan dan 19:15/19:30 richting bed, klaarmaken en dan slapen . Hij is dan echt zo moe dat die meteen slaapt. Slaapt ook de hele nacht door en wordt rond 8:00/8:30 wakker
Enige nadeel is dus dat hij eind middag snel huilerig/vervelend is 🙈