12 Reacties

één jaar geleden

Persoonlijk denk ik dat 15 minuten wel echt heel lang is en dat hij wellicht een beetje het vertrouwen is kwijtgeraakt. Want als je zolang moet huilen voor mama of papa komt, dan geef je de hoop vanzelf een keer op! Het lijkt wel alsof hij overdag er alles aan doet om jullie aandacht te krijgen, helaas op een negatieve manier. Ik denk dat het belangrijk is om veel tijd in hem te steken, positieve aandacht, veel liefde en complimentjes. Een zachte benadering lijkt me helpen hierin. Ik ben geen expert, maar dit zegt mijn moedergevoel

één jaar geleden

Reactie op Heusi

Persoonlijk denk ik dat 15 minuten wel echt heel lang is en dat hij wellich ...
Jaa klopt heb je helemaal gelijk in, het is ook te lang. Heb hier zo’n spijt van.. Het ging dus een tijdje goed toen we bij hem op de grond sliepen, ondanks dat hij tig keer wakker werd, we hadden een tevreden mannetje. Ik zit nu te denken, moeten we hem met mij laten slapen voor de vetrouwensband of wel gwn in eigen campingbedje en naast hem op t matras? We waren wel gisteren 2 uur lang bezig op z’n kamer en uiteindelijk bij mij in bed gelegd. Ondanks dit was hij nog steeds gefrustreerd in ons bed en krijsen, alleen maar bv willen..

één jaar geleden

Reactie op Raaabs__

Jaa klopt heb je helemaal gelijk in, het is ook te lang. Heb hier zo’n spij ...
Ik denk dat als je hem samen laat slapen, je er op voor moet bereiden dat je dat dan ook af moet wennen. Maar kan ook voorstellen dat het voor hem wel heel fijn en geborgen is nu 😊

één jaar geleden

Ons zoontje wordt ook regelmatig schreeuwend wakker, en zodra we hem dan bij ons nemen is het over, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling, want willen graag dat hij in zijn eigen bedje slaapt. We proberen nu de “stapjes” methode. Waarbij we hem troosten (op een neutrale manier, aai over z’n hoofd, weer terug leggen als hij is gaan staan) en hem dan 2 min laten huilen, dan weer terug gaan, weer proberen te troosten etc. Het duurde gister bijna 50 minuten voordat hij ging slapen, maar heeft vervolgens wel de hele nacht door geslapen. 24baby heeft er een artikel over, vast te vinden als je googled op stapjes methode. Sterkte! Hopelijk wordt het snel beter

één jaar geleden

Reactie op RL-4

Ons zoontje wordt ook regelmatig schreeuwend wakker, en zodra we hem dan bi ...
Ohjaa ik ga daar eens naar kijken. Voor nu pak ik hem in mijn bed, maar na een weekje ga ik dit weer afbouwen en kijken of hij in z’n campingbedje kan slapen.. Aaah ik geloof best dat het 50 min heeft geduurt, echt pittig. Bij ons wordt hij ook tig keer wakker.. 🥺 Dankjeweell voor je tips 🥰

één jaar geleden

Reactie op Raaabs__

Ohjaa ik ga daar eens naar kijken. Voor nu pak ik hem in mijn bed, maar na ...
Ik zou hem zeker bij je in bed nemen en hem gewoon lekker veel bij je laten drinken zodat hij weer vertrouwen kan tanken. Probeer alles ook een beetje los te laten over wanneer hij weer in z'n eigen bedje moet, hoe lastig dat ook is. Kijk alleen nog maar naar hem, naar wat hij nodig heeft. Waarschijnlijk is dat heel erg veel mamma. Jouw borst is voeding, warmte, liefde en geborgenheid in 1. Hoe mooi. Focus je op jullie samen, hoe bijzonder dat is en dat meer er niet toe doet. Het is ook zwaar, maar op een heel mensenleven is het eigenlijk maar een hele kort tijd. En in deze korte tijd, leggen jullie de basis voor zijn vertrouwen in jullie, de wereld en zichzelf. Blijf bij je moedergevoel en laat je niet gek maken door alles wat zou moeten.

één jaar geleden

Misschien ook last van de slaapregressie die rond 1,5 vaak voorkomt? Maakt het niet minder vervelend natuurlijk, maar soms is het “fijn” om te lezen dat je er niet alleen in staat. Wij komen er net uit en herken veel van wat je schrijft. Onze dochter wilde ook niet meer slapen, en begon dan echt te hard te huilen en gillen. Ook wilde ze veel meer drinken dan ze normaal doet. we zijn meegegaan in haar behoeften als troosten enz niet meer hielp, dan maar wat te drinken. Uiteindelijk ging het ook weer over.

één jaar geleden

Reactie op Amyamy

Ik zou hem zeker bij je in bed nemen en hem gewoon lekker veel bij je laten ...
Wat een mooie reactie, helemaal mee eens 🥰

één jaar geleden

Reactie op Amyamy

Ik zou hem zeker bij je in bed nemen en hem gewoon lekker veel bij je laten ...
Waauw echt een prachtige reactie idd waar ik zeker iets aan heb. Inderdaad zo doen we het ook, hij ligt nu zo’n week met mij te slapen en ik moet zeggen dat hij zelfs doorslaapt. Hij bonkt zijn hoofdje veel minder gedurende dag, bijna niet meer en is een tevreden mannetje. Heerlijk om hem zo zien te ontwikkelin. Het geeft ook nu meer rust aan ons. Soms duurt het een uur voordat hij in slaap valt, maar hij is wel lekker vrolijk en niet aan t krijsen. Zijn slaapomgeving ziet hy nu echt als een veilige omgeving. Ik ga ook pas weg als hij echt slaapt. Aan beide kanten van mijn bed heb ik onder zijn matrasjes gelegd voor t geval dat hij valt..

één jaar geleden

Reactie op MaggieG

Misschien ook last van de slaapregressie die rond 1,5 vaak voorkomt? Maakt ...
Jaa precies, dankjewel voor je reactie. Indd het is fijn om te lezen en zien dat andere moeders in t zelfde schuifje zitten als ons.. #mommylife

één jaar geleden

Hee hoe gaat het nu met je zoontje?

één jaar geleden

Even praktisch er komen geen tandjes door wat druk op de oren geeft en pijnlijk is? Als mijn dochter snachts aan het krijsen is ( zo lang) dan zijn het altijd haar oren of er komen kiezen door. Oortjes al laten checken? Bedje omhoog en paracetemol voor het slapen gaan?