4 Reacties
één jaar geleden
Bizar dat ze niet gewoon het kind volgen op de kinderopvang…
Gekke tip misschien maar de klok gaat binnenkort ook weer een uur achter uit wat mogelijk effect heeft op zijn dutjes dat misschien eerst even afwachten?
Of eerder naar bed als hij uit de opvang komt. Ik heb mijn kleintje in het begin soms om 18.15 al op bed gelegd omdat ze zo n moeite had van 2 naar 1 dutje.
Sterkte!
Mama zijn is soms zo n gepuzzel de dutjes en wakkertijd en is soms net hogere wiskunde 😉
één jaar geleden
Ik denk dat het een kwestie van wennen is. Wel fijn dat ie gewoon z’n twee uur slaap pakt op de opvang!
Hier gaat ze 3 dagen naar de opvang waar ze haar na het middag eten naar bed doen. De ene keer is dat op z’n vroegst 12u, de andere keer op z’n laatst 13u, maar vaak 12:30.
Thuis gaat ze altijd rond 11:30.
Anders bij ons is alleen dat mijn dochter op de opvang vaak maar een uurtje slaapt en thuis minimaal 2.
Wat je kan vragen is of ze hem na het eten als eerste op bed willen leggen. En zeker uitleggen dat het een groot drama is nu met slapen door het nieuwe ritme. Of ze daar rekening mee kunnen houden. Maar uiteindelijk zal die wel mee moeten met het ritme van de opvang en dat is even een fase waar jij en je zoontje doorheen moeten. Heeft hier ook even geduurd helaas.
Succes!
één jaar geleden
Onze zoon heeft best een tijd twee dutjes gedaan op de opvang terwijl hij er thuis maar 1 deed.
Sinds dat hij daar ook maar één dutje doet vindt hij het er wel leuker, omdat hij in het ritme van de grotere kinderen zit met naar buiten gaan etc. Met twee dutjes slaap je precies wanneer de leukste activiteiten zijn, maar hij had het tijdelijk echt nodig daar!