40 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Gewooniemand
Ik snap niet hoe jullie dat financieel doen 🙈 Ik werk voltijds, mijn partn ...
Misschien ook kwestie van energie? Ik heb schilklierproblemen overgehouden van de bevalling en loop daar al een jaar mee rond! Is best heftig. Daarnaast nog een andere aandoening
Dus fulltime werken kan ik sowieso niet. Haha
één jaar geleden
Reactie op Mm1508
Tja soms is dat ook een keuze he.
Ik ben sinds een maand fulltime huismoed ...
Kan je niet af en toe oppasje regelen? Hier gaat ze 1 dag in de twee weken naar m’n moeder en zorg ik voor m’n oma. Sta ik nog ‘aan’ maar wel op een andere manier. Dagje even geen kind is ook heerlijk af en toe.
MOD
één jaar geleden
Ben er nog hoor mama’s 💞
Afgelopen tijd vrij pittig geweest, voor je kindje/huishouden/hondjes/huwelijk zorgen met een burnout is echt loodzwaar 😓
Ik zat vandaag gewoon te zitten, m’n zoontje was een beetje over mij heen aan het klimmen en heel vluchtig schoot de gedachte door mijn hoofd dat moeder zijn afentoe echt ontzettend saai is. Voelde me ontzettend schuldig 🥲
één jaar geleden
🥹🥹🥹 same here!
Ook totaal mezelf kwijt en huil veel laatste tijd. (Ben zelf ziek na de bevalling door herseninfarct.) Ik heb 24/7 hoofdpijn en nog meer klachten. Vooral als ze spookt savonds en we slaaptekort hebben. 😢😮💨
Vanochtend eindelijk een keuze voor mezelf gemaakt en mezelf ingeschreven bij een sport onder begeleiding.
één jaar geleden
Hier ook een 24/7 mama.
Ik zou graag willen werken, maar vanwege burnout, autisme, vermoeidheid en pijnklachten kan ik het al een paar jaar niet. Ik had daarbij ook een zware zwangerschap en een heftige bevalling met lang herstel. Ik voel me hier ook vaak schuldig over, maar zorg wel fulltime voor mijn zoontje en het huis.
Het is financieel soms lastig, maar we redden het tot nu toe gelukkig wel.
Soms wordt het zorgen voor mijn zoontje me ook even teveel, maar ik ben wel trots op hoe ik het doe. Ik kan veel meer aan dan ik dacht en ik ben volgens mij best een leuke moeder en mijn zoontje is echt een lieverd! Af en toe twijfel ik ook enorm over of ik het allemaal wel goed doe, maar het helpt me ook om de dingen te benoemen die wel goed gaan. Bijvoorbeeld, we hebben vandaag lekker gewandeld, ik heb veel kusjes en knuffels gekregen, ik heb samen met mijn zoontje de keuken schoongemaakt, hij heeft vandaag twee stapjes gezegd, ik heb lekker gekookt etc 😅❤️ Fulltime mama zijn is ook gewoon heel zwaar! Maar we krijgen ook alle kleine leuke en lieve momenten mee 🥰
één jaar geleden
Kun je niet gaan werken? Niet stom bedoelt, maar ik merk echt dat ik zoveel energie haal uit de dagen met de kindjes doordat ik ze de andere dagen niet om me heen heb. Tevens haal ik ook heel veel energie uit het werken doordat ik even met m'n hoofd bezig kan zijn. Win win! De kindjes leren ook weer hele andere dingen op de opvang of bij oma dan bij mij. Nogmaals bedoel het niet stom want als dit een keuze is die voor jou werkt is het natuurlijk goed maar daar lijkt het niet op. Succes!!
één jaar geleden
Reactie op Vmss
Kun je niet gaan werken? Niet stom bedoelt, maar ik merk echt dat ik zoveel ...
Huishoudelijke hulp kan al vanaf een paar uurtjes
één jaar geleden
Reactie op Knuffeltjeee
Huishoudelijke hulp kan al vanaf een paar uurtjes
Leuk idee maar dat gaat voor mij niet op. Ik zit nu al een paar maanden thuis, omdat ik van een zwangerschapsdepressie bijkom en nog steeds met schommelende hormonen tob. Hiervoor loop ik ook bij mn gynaecoloog.
Niet iedereen kan "gewoon" even gaan werken.
Geloof me, ik zou dolgraag gaan werken!!
Oppas kunnen we nu niet betalen, want ik werk niet.
En familie gaat helaas niet, mn zus is zwanger, schoonmoeder woont ver weg, eigen moeder werkt veel, vader is overleden.
Dus het is niet altijd zo makkelijk als dat het er uit ziet. En nee ik klaag absoluut niet, ik leg het gewoon uit!!
één jaar geleden
Gastouder zoeken voor een ochtend in de week in je buurt? Je krijgt kinderopvangtoeslag ( inkomensafhankelijk) en je moet zelf een bedrag bijleggen
Wat je ook kan doen in overleg gaan met het sociaal wijkteam of cjg kijken of je in aanmerking kom voor smi ( kinderopvang op sociaal medische gronden) zodat je even de tijd krijgt om op adem te komen een aantal uren per week
één jaar geleden
Reactie op Mm1508
Leuk idee maar dat gaat voor mij niet op. Ik zit nu al een paar maanden thu ...
Ik benoem enkel wat laagdrempelig is. Wist nog niets van je situatie.
MOD
één jaar geleden
Reactie op Mm1508
Hey, ik ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat @estrellas
Hey! Het gaat beter 😊 Sommige dagen zijn langer dan de ander maar dat heeft iedere ouder denk ik.
Ik was uiteindelijk erg overspannen (niet door mijn zoontje of door de “sleur”). Maar dat had ik pas veel te laat in de gaten. Hier ben ik gelukkig van aan het herstellen. Lief dat je het vraagt! 🥰
één jaar geleden
Reactie op jojo zonnestraal
Gastouder zoeken voor een ochtend in de week in je buurt? Je krijgt kindero ...
Niet vervelend bedoeld maar dat is echt niet voor iedereen een positieve manier.
Want cjg en en sociaal wijkteam kijken ook naar je inkomen en opleiding, daardoor krijg je al heel snel en stempel. Ook al doe je niks verkeerd.
En dat kan in veel situaties het nog erger maken.
En weet dit uit eigen ervaring omdat ik het om mij heen meerdere keren heb zitten gebeuren.
één jaar geleden
Reactie op jojo zonnestraal
Gastouder zoeken voor een ochtend in de week in je buurt? Je krijgt kindero ...
We hebben nu nog recht op 3 maanden gastouder voor 1 dag in de week. Dat vind ik erg fijn. Verder krijgen wij daarna geen kinderopvangtoeslag meer. Mijn man heeft een goeie baan, we zitten in het middeninkomen, dus geen recht op toeslagen, overal de volle pond voor betalen en aan het einde amper wat overhouden. En de smi kan ik pas aanvragen nadat de kinderopvangtoeslag is afgelopen.
Maar lief van je dat je meedenkt!!
één jaar geleden
Reactie op Debby1122
Niet vervelend bedoeld maar dat is echt niet voor iedereen een positieve ma ...
Jah dat dacht ik ook, maar als je eenmaal in die situatie zit, dan boeit dat je niet zoveel meer.
En wij hebben dit ook gevraagd, zij geven zelf aan dat je geen stempel krijgt. Ja of dit wel of niet zo is...
één jaar geleden
Reactie op Estrellas
Hey! Het gaat beter 😊 Sommige dagen zijn langer dan de ander maar dat heef ...
Wat fijn dat het beter gaat!!
En wat fijn dat je nu aan het herstellen bent en dat je al veel achter de rug hebt. Nu wordt het alleen maar beter.
Kun je ook al een beetje genieten?
Hoe oud is je kindje nu?