19 Reacties

3 jaar geleden

Ik ga er vanuit dat ze kindersmeerkaas gebruiken op de opvang

3 jaar geleden

Die mogen ze vanaf 6 maanden namelijk

3 jaar geleden

Een keer smeerkaas kan geen kwaad, zolang het maar niet te veel en te vaak is ivm het zout wat erin zit.

3 jaar geleden

Meeste opvangplekken mag het niet meer, want te veel zout. Maar af en toe kan geen kwaad.

3 jaar geleden

Ik zou je er niet te druk om maken. We zijn allemaal groot geworden met kaas en smeerkaas

3 jaar geleden

Ook kindersmeerkaas mogen ze niet meer ivm het hoge zoutgehalte. Wordt pas na 3 jaar geadviseerd. En ook dan niet te vaak. En ja we zijn er allemaal mee groot geworden maar wil niet altijd zeggen dat het de juiste manier is.

3 jaar geleden

Als je het vervelend vind, gewoon aangeven op het kdv!

3 jaar geleden

Reactie op Debby1122

Ook kindersmeerkaas mogen ze niet meer ivm het hoge zoutgehalte. Wordt pas ...
Ow dat wist ik niet eens, ik geef eigenlijk nooit smeerkaas maar dacht dat die kindersmeerkaas wel mocht. 🫣

3 jaar geleden

Gewoon aangeven, als je je er niet goed bij voelt. Jij bent de moeder en jij mag beslissen wat je baby krijgt te eten. De zoutgehalte is ook veel te hoog in smeerkaas.

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Ga het inderdaad gewoon aangeven. Denk dat zij ook niet beter weten dan dat het gewoon kan.

3 jaar geleden

Ze mogen het gewoon hebben alleen niet te dik belegd

3 jaar geleden

Reactie op Horselover26

Ze mogen het gewoon hebben alleen niet te dik belegd
Oja dit kwam van de jeugdverpleegkundige

3 jaar geleden

Gewoon aangeven bij het kdv. Elk kdv weet dat, raar dat ze het geven… Ik werk op een kdv en wij geven het ook niet. Thuis geef ik het wel af en toe (1 keer in de week een dun laagje). 5 jaar geleden in mijn stagetijd aten ze het elke dag en mocht het wel. Dus die ene keer in de week vind ik niet erg. En hij ook niet 😜

3 jaar geleden

Ik heb het laatst zelf gegeven. Wist niet dat het slecht zou zijn..

3 jaar geleden

Reactie op Mbaby

Gewoon aangeven bij het kdv. Elk kdv weet dat, raar dat ze het geven… Ik we ...
Nou hier geven ze op het kdv gewoon pindakaas met toegevoegd suiker en zout aan baby's van 6 maanden 😭

3 jaar geleden

Ik geef altijd smeerkaas…. 🫣 ik wist echt niet dat dit niet mocht.

3 jaar geleden

Reactie op summerstar

Ik geef altijd smeerkaas…. 🫣 ik wist echt niet dat dit niet mocht.
Ze mogen ook smeerkaas alleen niet heel dik belegd

3 jaar geleden

Reactie op Swiebertje

Nou hier geven ze op het kdv gewoon pindakaas met toegevoegd suiker en zout ...
Oh wat gek.. Ja sommige kinderdagverblijven zijn niet echt bezig met gezonde voeding. Al zijn dit er niet heel veel meer volgensmij

3 jaar geleden

Je hebt ook kinder smeerkaas speciaal vanaf 6 maanden geloof ik. Daar zit minder zout in etc. Ik denk dat ze dat geven..