42 Reacties

één jaar geleden

Ik smeer er zelf Halvarine op of pindakaas. Maar wil binnenkort ook gaan beginnen met vegetarisch Pate (i.v.m. dat kinderen tot 4 jaar niet te veel vitamine a binnen mogen krijgen) Appelstroop, zuivelspread. Wat ook kan is smeerbaar geitenkaas, jam of je hebt van die groente of fruit spreads voor babys

één jaar geleden

Ik gebruik de mango pompoen spread of framboos peer, van het merk "de kleine keuken". De koop bij bijv AH of Jumbo. Ik vries de helft in in ijsblokjes vorm, omdat de potjes maar een week houdbaar zijn, omdat er geen conserveermiddelen in zitten. Vervolgens haal ik dan gewoon een blokje uit zodat ik niet de helft van het potje hoef weg te gooien na een week.

één jaar geleden

Halvarine met 100%-pindakaas, verse roomkaas of geprakte avocado, of andere geprakte groente of fruit

één jaar geleden

Halvarine boter met kaas, pindakaas, aardbeienjam, chocolade pasta, smeerkaas, vegetarische smeerworst, zuivelspread, ei, hij eet eigenlijk alles wel op brood😅

één jaar geleden

Hoe oud zijn jullie baby’s als ik vragen mag? Mijn zoontje eet eeecht nog brood, daar snapt hij niks van 😅 Stiekem vind ik dat niet erg, want brood krijgt hij nog zoveel in zijn leven, maar het zou wel handig zijn voor de afwisseling! Mijn zoontje is 7,5 maand en heeft nog geen tandjes (misschien maakt dat een verschil?)

één jaar geleden

Mijn dochtertje is 6,5 maand oud en eet ook geen brood. Heb het wel geprobeerd was geen succes. Ze heeft 2 tandjes onder. Ze gaat er van kokhalzen en stikt er bijna in. Gelukkig is onder de 1 food for fun zegt het who. En de preverbale logopedist zegt ook dat ik opzich wel hapjes mag geven maar dan alleen glad gepureerd. Aangezien mijn dochtertje zich regelmatig verslikt. Zowel met voedsel als zonder voedsel. Wakker en in haar slaap.

één jaar geleden

Reactie op Irja

Hoe oud zijn jullie baby’s als ik vragen mag? Mijn zoontje eet eeecht nog b ...
Mijn zoontje is 7 maanden heeft ook nog geen tandjes maar vind alles lekker en is erg hongerig, mijn dochter van net 2 was heel anders, eet nu nog steeds niet top, het verschilt denk ik gewoon echt per kind. Ik zou me er niet druk om maken hoor. Heb je ook geprobeerd brood in melk te doen zodat het een "sponsje" wordt. Dat deed ik aan het begin.

één jaar geleden

Hier net appelstroop, pindakaas, boter, smeerworst geprobeerd gaat er allemaal wel in, paar stukjes hoor geen 2 boterhammen ofzo.

één jaar geleden

Reactie op Irja

Hoe oud zijn jullie baby’s als ik vragen mag? Mijn zoontje eet eeecht nog b ...
7,5 maand zonder tanden🤣

één jaar geleden

Reactie op Mazaarzale

7,5 maand zonder tanden🤣
Ik bedoelde mijn eigen zoontje is 7.5 maand en zonder tanden, anders lijkt het net alsof ik je uitlach 🙃😅

één jaar geleden

Wat voor boter gebruiken jullie? Margarine of roomboter? Wij eten zelf geen boter op brood namelijk. Ik keek bij de ingrediënten bij margarine en wat zit daar veel in, wist ik helemaal niet. Terwijl roomboter alleen melk is

één jaar geleden

Reactie op Mazaarzale

Ik bedoelde mijn eigen zoontje is 7.5 maand en zonder tanden, anders lijkt ...
Hahahahaha ik ga helemaal stuk om dit bericht 🤣 Thanks voor de info! Is echt verschillend per kindje dan denk ik ja

één jaar geleden

Reactie op MevrJo

Wat voor boter gebruiken jullie? Margarine of roomboter? Wij eten zelf geen ...
Roomboter of blue band

één jaar geleden

Reactie op Debby1122

Mijn dochtertje is 6,5 maand oud en eet ook geen brood. Heb het wel geprobe ...
Inmiddels is ze 9 maanden en eet ze wel brood. Ze krijgt nu van de kleine keuken de bieten/aardbei spread, en pompoen/mango spread, pindakaas 1 a 2 x per week. zuivelspread van de ah, huttenkase, avocado. 1 a 2 x per week een omelet met moedermelk.

één jaar geleden

Ik geef van de kleine keuken dadelstroop, en een groente spread. Wil nog zout vrije hummus halen voorerbij. Soms krijgt ze ook een eitje

één jaar geleden

Wij geven ook het broodbeleg van het kleine keukentje. Alleen lopen we ertegenaan dat de pot na openen nog maar 7 dagen houdbaar is … nu vriezen we het in in ijsblokjes maar dat is wel gedoe. Hoe doen jullie dat? Of zullen die 7 dagen wel meevallen?

één jaar geleden

Reactie op Manon19966

Wij geven ook het broodbeleg van het kleine keukentje. Alleen lopen we erte ...
Hier viel het wel mee. Maar inmiddels doe ik het ook invriezen en ze doet met 1 ijsblokje van de spread nu ongeveer 2 a 3 dagen. Ik beleh het ook niet dik. Ik gebruik van die glazen potjes van een fruithapje van 4 maanden om er 1 in te ontdooien. Heb er 1 voor de bieten aardbei en de pompoen mango.

één jaar geleden

Reactie op Debby1122

Hier viel het wel mee. Maar inmiddels doe ik het ook invriezen en ze doet ...
Wat slim!!! Ik ga dit ook doen, thanks voor het delen van deze tip 😄

één jaar geleden

Gewoon droge boterham of alleen boter en soms beetje pindakaas. Waarom zou je er nog iets anders op doen? Kindje heeft toch nog niks nodig en in bijna alles zit veel zout of suikers. Dat kunnen ze nog genoeg eten de rest van hun leven!

één jaar geleden

Marokkaans gewoonte: olijfolie 😊