42 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben een ventje wat prima brood eet als er niks op zit. Zodra er boter of wat anders bij komt kijken, wil hij het niet meer

één jaar geleden

Jam, hagelslag, speculoos

één jaar geleden

Reactie op Anoniemlyx

Jam, hagelslag, speculoos
Daar zit wel onwijs veel suiker in...

één jaar geleden

Vandaag advies van consulatatiebureau gekregen om hier veel mee te varieen en ook een keer hagelslag of iets erop te doen. Ja daar zit veel suiker in maar zo leren ze wel alle smaken kennen.

één jaar geleden

Reactie op Febr2022

Ik gebruik de mango pompoen spread of framboos peer, van het merk "de klein ...
Dank voor het delen!

één jaar geleden

Reactie op Bloemtuin

Dank voor het delen!
Graag gedaan! 😀

één jaar geleden

Reactie op Alysske

Vandaag advies van consulatatiebureau gekregen om hier veel mee te varieen ...
Jeetje, wat is dit een ouderwets advies van het CB zeg. Laten we baby’s alsjeblieft geen hagelslag (suiker) op brood geven. Heeft geen enkel voordeel.

één jaar geleden

Reactie op An4

Jeetje, wat is dit een ouderwets advies van het CB zeg. Laten we baby’s als ...
Tegenwoordig zit overal suiker in verwerkt. Mijn mening is dat je je kind kunt beschermen tegen suiker door het niet teveel aan te bieden. Maar een keertje iets met suiker geven kan mijn inziens niet kwaad. Heb er ook bij gezet een keertje dus niet iedere dag of iedere week.

één jaar geleden

Reactie op Alysske

Vandaag advies van consulatatiebureau gekregen om hier veel mee te varieen ...
Grappig dat cb's het niet met elkaar eens zijn. Ik kreeg juist te horen dat ik voor de 1 jaar echt geen chocolade moest introduceren. Wel variëren van beleg maar absoluut geen chocolade. Ze zei met wat ik haar nu gaf, variatie genoeg was. Ze heeft veel van de kleine keuken en framboos peer spread. Krijgt zuivelspread light, huttenkase, avocado en 2x per week en omelet (soms met een klein beetje geraspte kaas of hele fijne stukjes tomaat).

één jaar geleden

Hummus, pindakaas, baby appelstroop, suikervrije jam kortom genoeg keuze

één jaar geleden

Boter, pindakaas, appelstroop is een beetje de standaard bij ons. Af en toe een keertje appelmoes, geprakte banaan of een knijpfruitje op de boterham.

één jaar geleden

Wat in huis is 😂 Smeerkaas, jam, pindakaas, hummus, olijfolie, stoop, vegetarische pate, heksenkaas..

één jaar geleden

Reactie op Alysske

Tegenwoordig zit overal suiker in verwerkt. Mijn mening is dat je je kind k ...
Er zit al genoeg suiker in dingen waarvan je denkt dat het relatief gezond is, waardoor ik het dan niet bewust ook nog op brood doe. Mijn zoontje van 2 heeft bijvoorbeeld nog nooit hagelslag gekregen, hij mist er niets aan. Op verjaardagen en in het weekend met visites etc krijgen ze al voldoende suiker voor de rest van de week haha Er is echt voldoende variatie in beleg aan te brengen, wellicht heb je hier iets aan: hummus, huttekase, kipfilet, 100% pindakaas, avocado, zelfgemaakte appelmoes, boter, dadelstroop, kaas, etc.

één jaar geleden

Reactie op Vmss

Er zit al genoeg suiker in dingen waarvan je denkt dat het relatief gezond ...
Dadelstroop... Dat is zowat 100% suiker. Suiker is suiker of het nou uit fruit komt of een pak suiker (of melk, lactose). Heeft hetzelfde effect. Enige voordeel aan de 'gezonde' fruit of in dit geval dadel optie is dat er iets meer voedingstoffen inzitten zoals vitamines en mineralen. Dus als iemand zijn kind hagelslag geeft dan is dat prima, is niet zoveel slechter. Is trouwens niet als kritiek bedoeld, maar veel mensen lijken dit niet te begrijpen.

één jaar geleden

Reactie op Boebeertje

Dadelstroop... Dat is zowat 100% suiker. Suiker is suiker of het nou uit fr ...
Ik bedoel zelfgemaakte... :)

één jaar geleden

Reactie op Vmss

Ik bedoel zelfgemaakte... :)
Zie het suikergehalte van dadels. Gigantisch veel 🙈

één jaar geleden

Reactie op Alysske

Vandaag advies van consulatatiebureau gekregen om hier veel mee te varieen ...
Maar waarom moeten ze zoiets als de smaak van hagelslag leren dan, wat is zeg maar de toegevoegde waarde daarvan?🙈. Als ze dat niet willen/nooit willen is dat toch alleen maar fijn?🤪

één jaar geleden

Zuivelspread, pindakaas, notenpasta, ei, fruitspread, hummus of de spreads van de kleine keuken.

één jaar geleden

Reactie op Boebeertje

Zie het suikergehalte van dadels. Gigantisch veel 🙈
Ja, maar er zitten ook goede voedingswaarden in. In fruit zit ook suiker. Kan moeilijk geen fruit meer gaan geven ;) ik sla hagelsslag en dat soort dingen over zolang het kan want daar zit letterlijk niets goeds in. Dat is wat ik wilde zeggen.. ieder z'n ding :)

één jaar geleden

Op de opvang vroegen ze of ze hem smeerkaas of vegetarische pate mochten geven. Ik geef eigenlijk alleen nog boter en soms 100% pindakaas. Weten jullie of smeerkaas en vegetarische pate goed is voor een baby van 9,5 maand?