21 Reacties

3 jaar geleden

Wij sparen maandelijks op een kinderspaarrekening (ik geloof 0,15% rente 😂) en ze hebben hun eigen crypto portefeuille.

3 jaar geleden

Wij hebben een beleggingsrekening geopend en beleggen via een tussenpersoon met lage risico’s (dus meer zekerheid). We hebben ons ingelezen via het boek van O.a. Tony Robbins - Money, master the game. Daar haal je nog veel rendementen, als je het voor de lange termijn doet (20 jaar). Er zijn altijd diepte en hoogtepunten in de aandelenmarkt, maar over een periode van 20 jaar haal je in de meeste gevallen er altijd een hoger rendement uit dan de rente op een spaarrekening.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

RegioBank doet nog wel met een zilverfloot rekening mocht je dat graag willen? Wij sparen wel op deze manier namelijk voor hem.

3 jaar geleden

Wij hebben er twee. Een gewone kinderspaarrekening (regenboogrekening) die later van ons zoontje wordt om zakgeld op te zetten en voor kleine dingen te sparen en dingetjes te kopen en we hebben een spaardeposito op zijn naam voor wanneer hij 18 wordt. Op zijn spaardeposito zetten we een groter bedrag per maand dan op de regenboogrekening

3 jaar geleden

Wij hebben een eigen spaarrekening geopend waarop we elke maand in haar spaarpotje geld zetten. Dit blijft dan onder ons beheer, als je namelijk een spaarrekening opent op naam van je kind dan komt dat op de 18e verjaardag vrij en heb je er niks meer over te zeggen. Kan je kind dan nog niet goed met geld omgaan of zijn er andere problemen, ben je al je gespaarde geld “kwijt”. Dat zouden we erg zonde vinden, dus we geven het graag zelf aan haar. 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Joisss

RegioBank doet nog wel met een zilverfloot rekening mocht je dat graag will ...
Thanks! Ik heb meteen even gekeken maar hier heb je ook geen oude regeling die wordt gebruikt. Dat was namelijk 10% bonus ipv 1% die ze nu aanbieden. Dat is nogal een verschil 😬

3 jaar geleden

Wij zetten het op een 'spaarpotje' bij onszelf. En wanneer er genoeg is, gaan we er zilver van halen.

3 jaar geleden

Reactie op Lash19

Wij sparen maandelijks op een kinderspaarrekening (ik geloof 0,15% rente 😂 ...
Die van ons heeft ook een crypto potje indd.

3 jaar geleden

Zilvervloot spaarrekening is er nog steeds bij SNS. Wij hebben die dit jaar nog geopend voor onze dochter

3 jaar geleden

Wij sparen maandelijks voor haar op een spaarrekening op onze naam. Zit er nog over te denken om nog een rekening op haar eigen naam te openen.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Wij hebben ons verdiept in beleggen.

3 jaar geleden

Wij beleggen voor haar en hebben een Generatiesparen-rekening voor haar geopend waar we elke maand geld op in leggen. Dat geld krijgt ze als ze haar eerste huis koopt. En dan ook nog een spaarrekening voor haar studie en rijbewijs, maar die is gewoon van onszelf.

3 jaar geleden

Ik zet elke maand een bedrag op zij, heb een spaarpotje gemaakt in mijn eigen rekening zodat het onder mijn beheer blijft. Ook het geld die ze krijg van bezoek etc en van de komende verjaardagen ga ik daarop zetten

3 jaar geleden

Als je een rekening op je eigen naam hebt en je het geld op latere leeftijd wil geven moet je wel rekening houden met de jaarlijkse vrijgestelde schenking of schenkbelasting betalen.

3 jaar geleden

Wij hebben een regenboog spaar rekening geopend bij de rabobank. Daarop krijgt hij iedere maand een bedrag tot zijn 18e.

3 jaar geleden

Wij hebben in maart nog een Zilvervloot rekening bij SNS voor ons zoontje geopend

3 jaar geleden

Ik heb voor mijn oudste dochter Zilvervloot met de oude voorwaarden. Voor mijn jongste ga ik kijken bij Dela, dat lijkt nu gunstiger dan de nieuwe voorwaarden bij de Zilvervloot...

3 jaar geleden

Wij hebben een rekening voor de kinderen op onze naam. Vooral voor giften van opa’s en oma’s en verjaardagsgeld eigenlijk… we beleggen zelf een deel van ons geld en dat zou voldoende moeten zijn om dingen voor ze van te betalen als ze gaan studeren enzo. Als we ze dan wat willen geven, kijken we op dat moment wat een schappelijk bedrag is. Ik wil ze niet een soort van ‘brasbudget’ geven op hun 18e. Mijn persoonlijke ervaring is dat ik toen nog veel te jong was om er goed mee om te gaan en dat geld wat mijn ouders in 18 jaar hadden gespaard, was zo verdwenen. Bij mijn zussen ook. Super zonde.

3 jaar geleden

Wij hebben op onze gezamenlijke spaarrekening een spaarpotje gemaakt voor ons zoontje. Hierin komt bijvb de kindertoeslag. Tot onder de 18 jaar wordt het vermogen van je kind volgens mij mee gerekend met je eigen vermogen dus waar het geld geparkeerd staat onder welke naam maakt dan niet uit. Expres geen rekening onder zijn eigen naam omdat hij dan vanaf zn 18e automatisch beheerder zou worden ervan. Dit geld willen we gebruiken voor hem wanneer hij bijvb uit huis gaat, zn rijbewijs wilt halen, auto, scooter, ik zeg maar wat 😜

3 jaar geleden

Wij hebben voor dochter haar eigen spaarrekening geopend (staat op haar naam). Daarop leggen wij en opa’s en oma’s (apart van elkaar) een bedrag in. Daarboven op komt de helft van kinderbijslag ieder kwartaal erop. Kindgebonden budget en 50% van kinderbijslag komt op onze gezamenlijke rekening. Kreeg laatst van mijn schoonvader opmerking dat hij toegang wilde tot haar spaarrekening 😅 kon me gelukkig nog schuilen achter het feit dat alleen ouders/wettelijke vertegenwoordigers toegang mogen tot die spaarrekening