3 Reacties

20 dagen geleden

Ik zou als je de grens van alleen tijdens slapen wil aanhouden, deze heel consequent aanhouden. Met liefde op andere manieren troosten en uitleggen dat de speen voor slapen is. Even moeilijk, maar loont zich daarna is mijn ervaring. Al is dat bij ieder kindje anders, dus geen idee of dat voor jou ook werkt. Toen wij de speen weg hebben gedaan samen hielp het heel vaak herhalen en laten zien dat ze 'begraven' lagen. Echt moeilijk voor beide partijen, maar liefdevol volhouden en herhalen werkte uiteindelijk. Geen idee of je er wat aan hebt... Succes!

20 dagen geleden

Bedankt voor je bericht. Ja zo zal het moeten. Voor nu breng ik hem extra momentjes naar zijn bed dan kan hij de speen even in en als hij weer uit bed gaat vraag ik hem zijn speen uit te doen en dat werkt. Zodat hij weet speen in bed en daar buiten niet meer. Net als schoenen voor buiten en pantoffel voor binnen.

20 dagen geleden

Ons zoontje had dit met zijn knuffel. Had hem nooit beneden en opeens moest zijn knuffel overal bij zijn. We hebben nu een speciale 'beneden knuffel' gekocht die hij kan pakken als hij even troost nodig heeft. Hij heeft hem zelf uitgekozen in de winkel wat enorm helpt. Misschien kun je zoiets alternatiefs proberen voor de speen. Bijv. een knuffel of een speciaal doekje of speelgoedje?