10 Reacties

één jaar geleden

Hier hetzelfde. Ik accepteer het maar, soms als ik echt behoefte heb ga ik wel even in een andere kamer zitten

één jaar geleden

Ja, hier ook dat soort dagen erbij. Maar ik zou niet weten waarom ik het niet zou accepteren. Je kindje heeft dan behoefte om lekker bij je te zijn/met je te spelen. Als ik naar vrienden met oudere kinderen kijk, wordt het met de jaren steeds minder, dus ik probeer altijd nog te genieten van de gezelligheid 😊 (Ook al denk ik soms: mag ik nu niet héél even m’n koffie in alle rust opdrinken?! 😅)

één jaar geleden

Reactie op Jellyfish

Ja, hier ook dat soort dagen erbij. Maar ik zou niet weten waarom ik het ni ...
Ik ben bang dat ik haar dan verwen en ze "nooit" zelfst gaat spelen 🤷‍♀️

één jaar geleden

Reactie op EJL

Ik ben bang dat ik haar dan verwen en ze "nooit" zelfst gaat spelen 🤷‍♀️
Ach, die angst zou ik loslaten hoor! 😊 met deze leeftijd kunnen we ook eigenlijk nog niet verwachten dat ze (lang) zelfstandig spelen. Je kunt online wel veel info vinden over hoe je zelfstandig spelen kunt stimuleren.

één jaar geleden

Hier ook hoor. Als ik dingetjes aan het doen ben dan speelt ze onwijs goed zelf. Maar zodra ik ga zitten, ho maar 😂 heb er ook niet altijd zin in maar probeer wel echt haar de aandacht te geven want je maakt ze toch het meeste mee op deze leeftijd. Dat heb ik dan vaak in mijn achterhoofd en dan is het genieten. Maar ze moet ook weten dat er soms tijd is voor mama zelf. Een juiste balans daarin vinden!

één jaar geleden

Reactie op PizzaLover

Hier ook hoor. Als ik dingetjes aan het doen ben dan speelt ze onwijs goed ...
Precies dat!

één jaar geleden

Ik probeer tijdens t dutje al echt even een moment voor mezelf te pakken. Als hij wakker is kan ik ook vaak wel gewoon wat klusjes oppakken. En als ik even wat voor mezelf moet of wil, en hij komt dan jengelen, dan probeer ik hem toch wat zelf te laten doen. Bijv in de stoel naast me. Zodat ie niet direct op schoot hoeft of zo. Daarna kan ik dan weer met hem spelen en doe dan vaak iets waar ie echt blij van wordt. Dus hij krijgt vaak gewoon wel de aandacht, en soms moet ie even leren dat ie ook op zn beurt moet wachten. En dat gaat doorgaans prima 😊

één jaar geleden

Ik ga regelmatig erbij op de grond zitten. Dan gaat ie na even knuffelen ook vaak zelf spelen. Komt ie tussendoor even wat laten zien of n knuffel halen en dat vind ik eigenlijk heerlijk!

één jaar geleden

Reactie op inimini2

Ik ga regelmatig erbij op de grond zitten. Dan gaat ie na even knuffelen oo ...
En wat doen jij dan als je op de grond zit? Ik wordt er nl onrustig van als ik niks om handen heb 😅

één jaar geleden

Ja hier ook! Soms echt moeilijk. Ik probeer om en om echt met haar te spelen, en dan ga ik even zitten. Maar ik ben ook bang dat ze dan niet meer alleen kan spelen. Maar dit lijkt mij het beste.