3 Reacties

één jaar geleden

Is heel normaal gedrag hoor voor deze leeftijd, geen zorgen. Ze kennen de grenzen nog niet goed wat wel en niet kan.

één jaar geleden

Bij ons zoontje is dit ook hoor. Vooral naar papa en mama toe. Knijpen, slaan, duwen. Ik leg steeds uit dat het zeer doet en niet lief is. Dat knuffelen of aaien wel heel lief is. Na een paar dagen merk ik al verschil hierin Ik denk dat als jouw zoontje er minder mee in aanmerking komt het misschien langer duurt om te leren, maar dat het iets is wat alle kindjes hebben

één jaar geleden

Onze zoon gaat wel 2 dgn naar de opvang en heeft iets oudere kindjes in de buurt die graag met hem spelen (wat vooral samen wandelen is, want echt spelen zit er nog niet in), maar zodra we ergens zijn waar hij niemand kent kan hij heel erg op de grond gaan zitten en gewoon gaan kijken. Hele tijd observeren wat zij nou aan het doen zijn. Nu hij kan lopen gaat hij wel iets vaker ook dichtbij en dan de ene keer zijn eigen ding doen en de andere keer er net iets te dichtop meekijken. Hij is ook al 2 keer geduwd door een ander kind en ik vind dat niet zo erg, behalve als de moeder daar echt niks mee doet en meer bezig is met zichzelf dan de kinderen.