9 Reacties
één jaar geleden
Hey! Heel herkenbaar. Hier drinkt mijn dochter van 13 maanden ook geen koemelk of kv. Ze wil alleen de borst en wil snachts en savonds het meest drinken. Soms als ze haarzelf niet fit voelt dan overdag ook nog. Ik probeer koemelk we aan te bieden alleen ze wil het echt niet. Het maakt haar niet uit dat ik het wel/niet drink. Ik sta er snachts ook vaak alleen voor ivm de voedingen en mijn man kan haar dan ook echt niet rustig krijgen.
Ik zat er ook al aan te denken om te stoppen maar als ik niet bij mijn dochter ben dan kolf ik gewoon. Ik ben verder 24/7 thuis dus is maar sporadisch dat ik moet kolven
Ik heb geen tips voor nu maar mijn dochter staat afbouwen niet echt toe 🤓
Succes ! 🥰
één jaar geleden
Reactie op MommyofEmily
Hey! Heel herkenbaar. Hier drinkt mijn dochter van 13 maanden ook geen koem ...
Herkenning is alleen al heel fijn!
Ik heb nu een momentje dat ik denk “pff ik kap er mee!” Terwijl ik het meestal ook wel een fijn knuffel momentje vind.
Tis alleen die nachten, ze ligt tegen mij aan en is dan snel rustig als ze huilt doordat ze kan drinken. Maar vind het lastig dat ik ook gewoon niet echt weg kan (hoewel dit weinig gebeurd) omdat haar vader haar anders niet stil krijgt op gegeven moment.
Slaapt jouw dochtertje op haar eigen kamer, of bij jullie?
Ik denk ook niet dat ze het toelaat als ik haar (vooral) savonds en snachts niks meer geef, overdag is het nog wel te doen denk ik 😅
één jaar geleden
Hee mama, lastig he. Enerzijds zo fijn dat je dochtertje fijn bij je kan drinken maar het maakt haar wel heel afhankelijk van jou. Ik heb er ook heel veel over getwijfeld!
Hierom ben ik iig gestopt met kolven toen ze 1 werd en als ik weg ging, dat was al een hele verademing. Mijn vriend is haar toen andere melk gaan geven als hij haar op bedje bracht, meestal havermelk of amandelmelk. Nu hoeft ze overdag al geen flesje meer voor het slapengaan dus dat is ook helpend. Misschien neemt de melkbehoefte van jouw kindje ook af als ze overdag meer vocht krijgt, bijv. uit een bekertje of uit fruit?
Verder wil ik pas echt met bv stoppen als m'n dochtertje ermee stopt en ik heb er vertrouwen in dat dat gaat gebeuren. De afgelopen paar maanden is ze al heel anders gaan drinken en anders gaan slapen. Inmiddels is mijn eerste nachtje weg ook al gepland maar dit had ik niet zo makkelijk durven doen als ze mij echt nog helemaal nodig had. Als je kindje wel uit een flesje drinkt dan kan je vooraf wat kolven zodat je vriend dat in de nacht kan geven, en dan moet hij die moeilijke nachten maar doorkomen als jij weg bent 🙊 Dat is pittig, maar komt ook vast goed. Mocht je dat echt niet zien zitten dan kan je altijd overwegen om het weekendje weg uit te stellen tot het wat rustiger is.
Doe vooral waar jij je het beste bij voelt. Jij kent je kindje ook het beste en weet wat jullie als gezin aankunnen 💪🏼
één jaar geleden
Ik herken heel veel van wat je zegt maar. Vooral die drama nachten. Slapen op zijn kamertje lukte in de nachten ook nooit. Soms echt om het uur wakker voor een voeding. Maarrr... Wij zijn nu 5 weken gestopt. En ik had dit eerder moeten doen. Eerste 3 weken heeft hij nog bij ons gelegen maar nu slaapt hij al 2 weken op zijn eigen kamertje in de nacht en heeft komt echt nog maar max 1x per nacht en krijgt dan een pyjama papje. Er zijn zelfs al 3 nachten geweest waarbij hij volledig heeft doorgeslapen. Voor ons is dit echt een heel ding want. Er waren dus tot die tijd nog nooit zulke goede nachten geweest. Misschien kun je sojamelk ofzo proberen omdat koemelk niet kan. Ik kan het alleen maar aanraden. En dat terwijl ik er echt moeite mee had dat ik ging stoppen met de borstvoeding. Ik heb er zelfs een traan om gelaten. En nu denk ik hadden we het maar eerder gedaan.
één jaar geleden
Reactie op Knopje
Hee mama, lastig he. Enerzijds zo fijn dat je dochtertje fijn bij je kan dr ...
Wat goed, krijgt ze de haver of amandel melk dan warm? En geef je nog wat mee overdag naar de opvang (oid?)
Ze heeft de hele dag een rietjesbeker met water tot beschikking, maar vind het ook vooral heel leuk om het uit haar mond te laten lopen 🤷🏻♀️
Ik wil eigenlijk ook wel, net als jij, wachten tot zij ermee stopt. Maar ze is soms zo onrustig snachts en lijkt dan ook alleen bij mij te willen zijn en drinkt dan wat of gewoon even “tutten”. Ze is echt in paniek snachts dus dat maakt het zo lastig.
Haar vader moet het 2 nachten zonder mij doen in juni, komt vast wel goed, wat je zegt hij moet wel haha. Er staat afgekolfde melk in de vriezer dus ze moeten het wel redden. Maar misschien haver of amandel melk ook een goed idee om in huis te halen.
één jaar geleden
Reactie op Shjb
Ik herken heel veel van wat je zegt maar. Vooral die drama nachten. Slapen ...
Je bent gestopt met bv en hij heeft nog wel 3 weken bij jullie gelegen? Kwam hij dan ook niet? Ik denk namelijk dat het hier gillen wordt als ik dat doe 😅
Wat goed van hem zeg dat hij nu goed slaapt, geeft ook jullie wat rust! Wat krijgt hij nu overdag?
één jaar geleden
Reactie op ilse.92
Je bent gestopt met bv en hij heeft nog wel 3 weken bij jullie gelegen? Kwa ...
Ja hij kwam wel nog in de nacht daarom had ik een flesje pyjama papje naast het bed staan en naarmate de tijd verstreek wou hij die ook steeds minder. Daarna geprobeerd in zin eigen bed sliep hij veel beter denk dat hij wakker werd van ons gedraai. Overdag krijgt hij niks meer van melk alleen kv voor hij gaat slapen. In het begin aangemaakt met moedermelk nu alleen met water