6 Reacties

één jaar geleden

Als ze alleen 's nachts de speen gebruikt, is het dan wel zo'n probleem voor het gebit? Ik zou dat eens navragen bij een deskundige. Soms willen we iets waar ons kindje nog niet helemaal klaar voor is en wat tot veel onrust lijdt. Waarom wil je zo graag stoppen?

één jaar geleden

Is het misschien een idee om de speen bij haar in bed te leggen, zodat ze deze in de nacht zelf kan in doen als ze het nodig heeft? Dan gaat het maar om een paar uurtjes nog per nacht dat ze m in heeft en kan je zo rustig afbouwen?

één jaar geleden

Reactie op Kristianne vdb

Is het misschien een idee om de speen bij haar in bed te leggen, zodat ze d ...
Ja zeker een goed idee. Zijn we toevallig vanavond mee begonnen. Als ze moe is gaat ze er niet meteen naar op zoek bij het inslapen. Maar als ze niet super moe is wel. En dan valt ze er direct mee in slaap, dan heeft het eigenlijk nog niet het effect wat we zouden willen. Heb haar nu zonder speen in laten slapen en toen ze eenmaal sliep de speen bij haar in bed gelegd zodat ze hem vannacht tegenkomt als ze er behoefte aan heeft. Dank voor het meedenken.

één jaar geleden

Reactie op Lisavv

Als ze alleen 's nachts de speen gebruikt, is het dan wel zo'n probleem voo ...
Goed punt. Ga ik eens navragen. Al lees ik op internet dat de meningen onder tandartsen bijvoorbeeld ook wisselen. Ze heeft al maanden de speen alleen bij slapen. Heeft 2 ondertandjes die (mogelijk hierdoor) scheef staan. En ik zie dat ze veel met haar mond open slaapt door de speen. Al ben ik het helemaal met je eens dat ik voorzichtig wil zijn en haar behoefte niet zomaar in de weg wil zitten als ze daar nog niet klaar voor is. Jij ook bedankt voor het meedenken.

één jaar geleden

Heb het er over gehad met consultatiebureau, als je het alleen in bedje geeft is het helemaal geen probleem voor gebit/spraak !! Enige als die moe is en we zitten in de auto geven we en ook ! Verder alleen nog in bed

één jaar geleden

Mijn dochter had er zelf geen behoefte meer aan na een half jaar, maar mijn zoontje heeft tot 2,5 jaar een speen gehad. Horende dat hij bij de gastouder zonder speen sliep, hebben we hem als eerste bij het middagdutje weggelaten. Daarna dagelijks aan hem verteld dat grote jongens zonder speen slapen en de speen naast hem in bed gelegd en vertelt dat hij hem zelf kon pakken, als hij dat wou. De eerste weken pakte hij hem meteen, maar het werd toen iets minder. Bij 's nachts wakker worden pakte hij hem toen nog wel. Toen hij met 2,5 naar zijn 'grote jongensbed' ging, hebben we de speen weggelaten en na twee onrustige nachten was hij eraan gewend.