7 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees even mee! Zitten beetje met hetzelfde “probleem”. Wij zitten hier dus ook over na te denken. Ook omdat hij hem iedere keer zelf met z’n handen uit z’n mond trekt…

3 jaar geleden

Ik volg

3 jaar geleden

Hier hetzelfde dilemma, soms al vanaf 02.00. Ben werkelijk gesloopt. Wij gaan hem overdag maar veel met speentje laten “oefenen”, hopelijk kan hij hem dan snel zelf in doen.

3 jaar geleden

Wij zijn met 16 weken cold turkey gestopt met de speen vanwege het continue moeten terugstoppen van de speen. Voor zowel hem als ons echt een onruststoker. Wat we hebben gedaan is inlezen op internet over cold turkey stoppen en troostmethodes, toen een weekend uitgezocht zonder verplichtingen waarbij we allebei thuis waren en gewoon maar begonnen met het ochtendslaapje zonder speen. Even wennen natuurlijk, en ja er komen wel wat tranen bij kijken. Wij kozen voor de sshhht methode, door hem vast te houden en te troosten en shhhh te zeggen. Wanneer hij rustig was, terug op bedje en daar verder sssshhhh-en. Overdag ging dat best goed maar de eerste keer voor het slapen gaan in de avond duurde het 40 minuten. We hebben elkaar afgewisseld en zijn van begin totdat hij sliep bij hem geweest. Alleen maar getroost, gekust, geknuffeld maar wel steeds terug naar bed wanneer hij weer rustig was. Niet wiegen, anders is dat straks weer een dingetje. Eerste nacht 2 keer kort wakker geweest, gewoon getroost en bij hem gebleven en de tweede nacht volledig doorgeslapen. Nu al bijna 10 weken zonder speen, al geef ik hem echt wel op verdrietige momentjes overdag of zoals gisteren na zijn prikjes lekker een speentje. Van die paar momenten ontstaat ook geen verslaving. Bijna elke ochtend van 6 tot 7 slaapt hij naast mij en dan krijgt hij vaak een speentje, daar speelt hij mee of hij slaapt nog wat verder. Ik kies nu gewoon de momenten uit voor een speen en hij weet niet meer beter dan zonder speen te slapen. Ook bij de gastouder overigens, die heeft geen kind aan hem. Ze legt hem neer, en hij vindt zelf zijn weg naar in slaap komen. Merk trouwens dat hij het nu leuker vindt om de speen continu uit te doen, er aandachtig naar te kijken, achterstevoren weer in te doen en hem weer uit te trekken en dat on repeat. Ook prima, maar des de blijer ben ik dat hij de speen niet meer nodig heeft nu hij dit spelletje heeft ontdekt

3 jaar geleden

Vervelend inderdaad! Hier waren wij ook altijd bang voor en zo geen zin snachts continu te lopen daarvoor. Wij geven hem snachts niet. Eerste twee weken of drie weken wel gedaan beetje als hulp om ze nachtvoeding af te leren want dan viel die snel in slaap weer. Daarna kreeg hij hem niet meer snachts wel overdag. Straks als hij snachts zijn fop kan pakken dan mag het en dan krijgt hij hem overdag niet meer. 😊

3 jaar geleden

Wij zijn cold turkey gestopt in 1 weekend voor beide meisjes (oudste 2,5 jaar en jongste 5 mnd). De oudste alles goed uitgelegd dat de speen naar haar baby neefje ging. 2 dagen best veel verdriet en nu compleet het bestaan vergeten. De jongste troosten we door sssssh en even bij haar te blijven. Niet wiegen of uit bed halen. Dat was meteen goed. Nu huilt ze soms een paar minuutjes en is weg. Beide slapen overigens met een happy hourse knuffeldoekje op het gezicht.

3 jaar geleden

Reactie op Lautje123-24

Wij zijn cold turkey gestopt in 1 weekend voor beide meisjes (oudste 2,5 ja ...
Na de reacties van dit topic ben ik vanaf afgelopen donderdag ook meteen aan de slag gegaan en cols turkey gestopt. Ik heb precies gedaan wat jij beschrijft. Ook met shhh geluid alleen tilde hem wel uit bed, maar merkte dat hij daar onrustig van werd. In bed laten liggen was beter. En ook hij heeft een happy horse knuffeldoekje op zijn hoofd, haha. Hij vindt dat blijkbaar heel fijn. Het gaat nu super goed. Ik heb het idee dat hij de speen al is vergeten want hij valt nu alle slaapjes zelf in slaap. Ik ben heel blij dat ik dit heb gedaan!