17 Reacties
één jaar geleden
Ik weet niet in welke sector je werkt en hoe je CAO eruit ziet, of om welke reden je een uur dient te komen (overleg?), maar over het algemeen lijkt het me niet dat ze dat kunnen verplichten - ik werk zelf om de week op dinsdag en als de teamvergadering op de andere dinsdag valt probeer ik wel te komen, maar als ik geen oppas kan regelen houdt het op.
Dat gezegd te hebben, één uur in de maand is niet onmogelijk toch? Afhankelijk van je reistijd ben je zo weer terug. Geen zus, vriendin of buurmeisje die misschien kan oppassen?
één jaar geleden
Wat een onzin, wat heeft dat uurtje in de maand nu voor zin voor je werkgever als jij er zo mee omhoog zit! Maargoed hè als het zo'n asshole is neem je lekker je kindje (s) mee, jij aanwezig, en oppas geregeld 💁🏻♀️ sorry ik ben daar heel makkelijk in.
één jaar geleden
Reactie op Baby van K en C
Wat een onzin, wat heeft dat uurtje in de maand nu voor zin voor je werkgev ...
Ja eens! Er moet wel iets heel belangrijks zijn dat ene uurtje.... maar goed.
Ik zou indd ook stellen dat je prima eilt komen, maar als je geen oppas hebt je genoodzaakt bent je baby mee te nemen.
Als dat niet oke is, zeg je maar heel sarcastisch "ja voor dat ene uurtje per maand kan mijn baby wel alleen thuis blijven!"
Dan snappen ze het misschien.
Plus. Als je in re-intergratie zit weet ik niet of ze dit zomaar kunnen eisen. Er zitten veel regels aan re-intergratie
één jaar geleden
Reactie op marion234
Ik weet niet in welke sector je werkt en hoe je CAO eruit ziet, of om welke ...
Het is een werkbijeenkomst waarin hij graag alle collega’s bij elkaar wil hebben om dingen te bespreken. Het is zodat collega’s elkaar weer ‘zien’ en een moment met elkaar hebben.
Ik reis ongeveer 2 tot 1,5 uur. En heb geen rijbewijs.. en ik ben 25 jaar.. mijn vriendinnen hebben geen baby’s en vertrouw ik ook geen baby (9 maanden) toe voor een hele dag eerlijk gezegd. Mijn zus heb ik benaderd maar die moet gewoon werken.
één jaar geleden
Reactie op Baby van K en C
Wat een onzin, wat heeft dat uurtje in de maand nu voor zin voor je werkgev ...
Hier dacht ik op een gegeven moment ook aan. Ik kan al zeer moeilijk omgaan met stress en begrijp niet waarom er zo moeilijk mee wordt om gegaan. Echt om deze reden zoek ik al een nieuwe baan. Ik voel me echt zo down, dat ze er maar vanuit gaan dat ik mijn dochter van 9 maanden zomaar bij iemand kwijt kan. Het is een baby en geen kind. Die verantwoordelijkheid kan ik niet zomaar neerleggen bij een nieuwe oppas die ik niet ken voor 1x in de maand.
één jaar geleden
Reactie op Mas-1
Ja eens! Er moet wel iets heel belangrijks zijn dat ene uurtje.... maar goe ...
Ja. Ik denk als reintegratie dat dit echt niet mag. Maar ik wilde helemaal niet moeilijk doen hierover.. maar gezien zij moeilijk doen denk ik nu ook moeilijk te gaan doen. Als ik een oppas heb prima, maar iedereen werkt gewoon bij mij op een doordeweeksedag en om een buitenstaander/oppas in te schakelen die ik niet ken voor dat ene uurtje vind ik heeel eng.
Ik reis overigens 1,5 uur tot 2 uur heen en weer.. dus het is zowat merr dan een halve dag dat ik weg ben.
één jaar geleden
Ik persoonlijk zou duidelijk tegenover mijn werkgever aangeven dat ik simpelweg die dag niet werk. Is het zo belangrijk dan moeten we kijken om een andere vaste werkdag te ruilen met de werkdag waarbij je genoodzaakt ben om naar kantoor te komen. Ook kan je voorstellen om via Teams aanwezig te zijn (met je dochter erbij). Aangeven dat 1,5-2 uur reizen niet efficient is voor een vergadering van 1 uur. Ook aangeven dat jullie akkoord zijn gegaan op de vaste werkdagen en dat je daarvan niet wilt afwijken. Een ding wat ik heb geleerd in mijn (nieuwe) moederschap is grenzen aangeven. Ik wil zeker met mijn werkgever meedenken maar mijn dochter/gezin gaat toch wel echt voor. Mocht je werkgever niet mee willen denken dan zou ik het hogerop zoeken of je CAO doorlezen
één jaar geleden
Ik vind dit echt belachelijk eerlijk gezegd. Op je vrije dag 2 uur reizen voor een uur vergadering? Dat kan en mag volgens mij ook niet. Kan je niet een dag ruilen zodat je de dag van de vergadering al werkt? Ik zou in gesprek gaan met werkgever dat dit zo niet gaat.
één jaar geleden
Een uurtje komen op een niet werkdag met anderhalf uur reistijd en ook nog in een reintegratietraject… 🥺volgens mij is dat not done. Ik zou voorstellen om, als je dat zou willen, digitaal aan te sluiten, dan is dat jou tegemoetkoming aan de situatie. Gaan ze daar niet mee akkoord dan zou ik contact zoeken met je bedrijfsarts/vertrouwenspersoon of idd de vakbond.
Hoe wordt hier door andere collega’s op gereageerd trouwens? Moeten die ook speciaal komen, en hoe vinden die dat?
één jaar geleden
Dank allen. Heb het voor nu gewoon gedekt middels mijn moeder en op zoek naar een nieuwe werkgever. Het is mijn energie niet waard om hier te blijven. Ik hoop dat ik binnen enkele maanden ergens anders kan starten. Na 6 jaar lange dienst houdt t voor me op.
één jaar geleden
Oh update. Heb nieuwe werk gevonden en een fantastische werkgever. Ben gelukkiger dan ooit! Dit was het beste wat me kon overkomen. Een goede werkgever is heel belangrijk. Bedankt allen voor jullie duidelijke goede reacties ❤️
Ps. Ik hoef nu niet meer 2 uur te reizen maar enkel 10minuutjes en verdien veel meer 🥰.
één jaar geleden
Reactie op februari2022mama
Oh update. Heb nieuwe werk gevonden en een fantastische werkgever. Ben gelu ...
Wat fijn!!! Kan me voorstellen dat het een stuk rust geeft 🤗