4 Reacties

3 jaar geleden

Ja heb ik ook, ik zit nu op een dieet van geen toegevoegde suikers en minder koolhydraten. Ik eet altijd al slecht en mag door zwangerschap al veel dingen niet die ik graag eet. Ik ben nog in afwachting van de internist of ik insuline moet gaan spuiten. Waar ik al helemaal niet op zit te wachten. Maar als ik nu door een dieet kan verkomen dat ik diabetes2 krijgt voor de rest van mijn leven of dat mijn kindje het krijgt is het wel waard. Heel veel succes en het is voor een goed doel een gezond kindje.

3 jaar geleden

Zeker waar, ik eet nog wel gewoon groente vlees en krieltjes of veel stamppotten.. wat dus niet heeel erg ongezond is zou je denken.. in t weekend bestellen we kapsalon of patatje maar verder niet eigelijk.. of we moeten toevallig verjaardag hebben.. maar het gekke vind ik nog dat ik best gewoon normaal eet. Niet heel erg gevarieerd maar wel groente vlees aardappel ofso .. middag eet ik vaak bruin brood als tosti dan dus ook geen hagelslag of pasta ofso en snoep en koek eet ik niet.. dus zal het dan echt aan die ene redbul liggen .. terwijl er staat dat je er gewoon 1 per dag mag hebben en verder zit ik altijd aan de water en magere bananenmelk.. dus vind het heeel apart..

3 jaar geleden

Vorige week de uitgebreide suikertest gehad en de waarden waren veel te hoog. Ook suiker in urine was te hoog. Vandaag consult gehad bij endocrinoloog en ik moet jammer genoeg insuline spuiten. De waarden waren te hoog om enkel met aangepaste voeding te proberen.

3 jaar geleden

Nou heel gek m'n bloedwaarde zat gewoon op 4.9 dus gewoon prima.. wel opgelucht!! Maar heel gek.. dat ze zo twijfelde wel want een zwangere heeft altyd suiker in de urine dat zou een dokter toch wel moeten weten zou je denken...🤔