11 Reacties

één jaar geleden

Eerst zelf laten doen? En dan na poetsen. Gewoon uitleggen dat jij ook even wilt poetsen. Desnoods laat je haar jouw tanden poetsen. Maak het leuk!

één jaar geleden

Heel eerlijk... dit is bij ons al maanden een strijd. Soms opeens een paar dagen goed, maar hij kan er maar niet aan wennen. Wel blijven we het elke dag proberen. De tip zoeken wij ook nog dus.

één jaar geleden

Soms laar ze het toe met een liedje, meestal is het drama. Dan maar met dwang, liever zo dan dat ze straks gaatjes heeft. 30 seconden poetsen zoiets tegen haar zin daarna is het huilen ook meteen weer over.

één jaar geleden

Meestal is dat hier 2x per dag gillen alsof ik hem vermoord. Soms helpt het om hem iets te geven, zoals het flesje met vitamines, crème of een luier oid. Soms helpt een liedje, soms een filmpje. Maar ik poets gewoon, gillen of niet, want het duurt maar eventjes en daarna is het ook gelijk klaar en poetst hij zelf soms nog even. Niet fijn om te doen, maar niet poetsen is geen optie.

één jaar geleden

Hier ook een enorme strijd! En gaat echt niet van een leien dakje. Ik probeer: - een liedje te zingen over tandenpoetsen. - het haar zelf te laten doen. En dat ik dan haar hand mee beweeg en er dan grapjes over maakt/speelse manier. Dat vindt ze wel leuk - samen te poetsen. Vindt ze ook nog wel leuk En soms is het niet anders dan toch even 30 sec haar dwingend te laten poetsen. En dan maar het krijsen even laten gebeuren. Hier lijkt het ook alsof we iemand vermoorden haha.

één jaar geleden

Een filmpje opzetten en haar de telefoon vast laten houden. En heel voorzichtig haar mond openen. Maar het is een hel hoor. Het is ook zo lastig in je eentje, die handjes bedwingen, hoofdje vasthouden, mond open. Je komt gewoon handen tekort. Maar het moet gebeuren. Gaatjes kunnen echt niet

één jaar geleden

Bij ons was dit ook zo. Het tandenpoetsliedje van Jokie en Jet zijn we tijdens het poetsen via YouTube af gaan spelen en nu vindt ze het prachtig!

één jaar geleden

Bij ons ook al maanden drama. Momenteel gaat het iets beter als ik het filmpje ‘elmo tandenpoetsen’ opzet :)

één jaar geleden

Hier ook al maanden een drama en nog geen gouden tip gevonden. Ook hier dus een meisje dat vermoord wordt met tanden poetsen 🤪

één jaar geleden

Ik doe het eerst zelf. Soms is het huilen. Ja ik zet dan wel even door. Daarna mag ze het zelf doen, dat vind ze leuk. Ik zing een zelfverzonnen liedje.

één jaar geleden

Ik heb een tandenpoets lied verzonnen. Als ze soms eens moeilijk doet, stop ik met poetsen en terwijl ze kijkt poets ik zelf mijn eigen tanden nog een keer. Daarna laat ze het over het algemeen wel toe. Aan het eind geef haar daarna zelf haar tandenborstel en ze probeert het zelf. Als ze echt niet meer wil, sla ik die dag verder over. We zijn al bij de tandarts geweest met Emma om alvast te wennen en de tandarts gaf aan een heel schoon gebit te zien, dus een keer overslaan is echt niet erg.