19 Reacties
één jaar geleden
Hier is het ook elke dag een strijd en bij de melding van deze topic werd ik nieuwsgierig naar je verhaal !
Ik zet mijn dochter in haar eetstoel en dan poets ik haar tanden met het liedje van jokie en jet. Ze is echt aan het krijsen en brullen alsof de wereld vergaat maar ik heb de oplossing nog niet gevonden. Elke dag hetzelfde doen denk ik en complimenten geven en vooral geduldig blijven en niet boos worden. Boos worden heeft geen zin. Daar word het alleen maar erger van. Als ik klaar ben met het poetsen van emily haar tanden dan is ze nog 2 tellen verdrietig en dan gaat ze weer spelen.
Ik lees graag mee met de andere reacties
één jaar geleden
Mijn dochter vond tandenpoetsen ook echt niet leuk totdat ze doorkreeg dat haar vader en ik met een elektrische tandenborstel onze tandenpoetsen, ze vond dat zo interessant dat ik er voor haar ook een heb gehaald en sindsdien vind ze tandenpoetsen zelfs leuk en vraagt na het stoppen om nog een keer haar tanden te poetsen. Mocht de elektrische tandenborstel voor jullie geen optie zijn dan heb ik nog als tip om niet liggend haar tanden te poetsen, ik denk dat haar speeksel en tandpasta dan haar keel in lopen wat niet fijn voelt
één jaar geleden
Geen tips , alleen dat ons zoontje het echt sinds 18 maanden pas echt accepteert / leuk vind opeens uit het niets 🙈
één jaar geleden
Wij proberen ook elke keren nieuwe ‘technieken ‘ , blijft een uitdaging om het voor elkaar te krijgen. Onlangs kwam ik tot de ontdekking dat ze het graag zelf wilde doen, maar dat lukt natuurlijk niet. Wat ik toen deed is haar mijn tandenborstel in de hand geven zodat ze mijn tanden mag poetsen. Ze is dan druk daarmee bezig waardoor ik die van haar tegelijkertijd kan doen en ze niet tegen stribbelt. Misschien heb je dit ook al geprobeerd maar hopelijk heb je hier wat aan. Succes!!
één jaar geleden
Hier is de regel; tanden moeten worden gepoetst en hoe... maakt even niet uit. We zingen ,we staan op ons kop, we doen dit en dat. Maar laatste tijd is het brullen. Ik denk wel dat er houvast is aan ritme. Wij doen namelijk altijd eerst haar tanden poetsen (zodat tandpasta goed is gebruikt overal) en daarna mag ze zelf poetsen. Zodra ze de regie weer heeft ,poets ze vrolijk zelf verder dus er is ook niks met haar mond-prikkelverwerking.
Ik ga er vanuit dat het brullen een fase is dus vind het ook niet erg. Bij mijn stiefzoontje gebruikte we tekeningen vanaf dat hij zo'n 2 jaar was. Ik tekende dan dat wij eerst poetsen en daarna hijzelf en wezen dan steeds naar de tekening. Nooit een discussie meer aan hoeven te gaan of ooit nog een probleem. De tekening was duidelijk ,geduldig en neutraal. Ideaal!
één jaar geleden
Bij ons mag ze soms tegelijkertijd onze tanden poetsen. Doordat ze afgeleid is bijt ze minder op haar tandenborstel.
één jaar geleden
Elektrische tandenborstel heeft hier een hoop gedaan! Zodra ze wakker word maakt ze het gebaar van tanden poetsen en zegt “poets poets”. Kind is helemaal blij dat ze haar tandenborstel krijgt.
Ik moet alsnog wel moeite doen om haar tanden te mogen poetsen, maar het is beter dan een hand tandenborstel.
Persoonlijk wil ik het niet onder dwang doen, dus heb ik enorm veel geduld nodig.
Wat ook nog wel kan schelen is het moment van de dag! Misschien is je kindje wel te moe, en is de ochtend een beter moment om zo te leren dat tanden poetsen niet heel vreselijk is.
één jaar geleden
Dank jullie wel 🙏🏻 voor deze posts. Hierdoor heb ik een elektrische tandenborstel gekocht en ze vind het super leuk nu. Ervoor ging het gewoon niet. En ik probeer ze nu ook zo veel mogelijk met neefjes en nichtje samen te laten poetsen. Dat motiveert op dit moment in haar ontwikkeling ook enorm. Meer dan mama en papa.
één jaar geleden
Voor de mensen die zeggen: elektrische tandenborstel. Dat wordt toch afgeraden tot 3 jaar?
één jaar geleden
Zou jij het leuk vinden om liggend op je rug je tanden te poetsen? Lijkt mij ook helemaal niet prettig, loopt alles zo je keel in.
Wij poetsen tegelijkertijd (onze tanden zijn nog nooit zo schoon geweest haha) dus 's ochtends samen tanden poetsen en als ze naar bed gaat weer. Gewoon staand in de badkamer. Ze vindt het geweldig, als we alleen al zeggen 'poetsen' gaat ze al die kant op :)
één jaar geleden
Reactie op zoveelliefde
Voor de mensen die zeggen: elektrische tandenborstel. Dat wordt toch afgera ...
Heb ik met de tandarts overlegd en die zei dat het wel gewoon kan, zolang het een elektrische tandenborstel voor kinderen is. Die hebben namelijk een minder sterke motor dus is niet schadelijk.
één jaar geleden
Reactie op Mommy to be 87
Slikt jullie kind ook de tandpasta in? Is het niet schadelijk?
Ja, ik wissel het daarom voor de zekerheid af. Ik zie veel negatieve berichten over fluoride, maar tegelijkertijd zie ik ook weer berichten dat het echt nodig is om de tanden te beschermen. Ik kwam er niet meer uit met wat nou wijsheid was, dus nu heb ik tandpasta met en tandpasta zonder en ik wissel de twee af.
Ik gebruik trouwens de video van jokie en jet. Zonder werkt het niet en wordt het een strijd. Ik ben gestopt met de tv vanwege het leren praten, maar deze twee minuutjes hou ik er maar in 🥲
één jaar geleden
https://www.24baby.nl/peuter/gezondheid-peuter/probleemloos-tandenpoetsen/
één jaar geleden
Hier duurt t zelden echt 2 minuten. We zorgen dat alle tandjes goed zijn gepoetst en dan is t klaar. ‘S ochtends en ‘s avonds. Zoals de tandarts zei; begin vast met 2x poetsen, dan heb je alle tanden sws 1x goed gehad als ze niet lekker meewerken. (in t artikel staat vanaf 2 jaar, maar wij doen dit dus al een aantal maanden).
We hebben deze week zn eerste tandenborstel vervangen. Al zijn tandjes zijn nu (bijna helemaal) door. In de winkel heb ik hem 2 a 3 opties voorgehouden en hij mocht kiezen. Het is er eentje van Kruidvat eigen merk met een zuignapje onderaan. Dat is nu helemaal de bom, dus poetsen is opeens minder erg. Daarna mag ie namelijk een paar keer ploppen met dat ding op zn stokke-blad.