17 Reacties
8 maanden geleden
Bij ons is het ook lang een strijd geweest, tja, tanden poetsen hoort er bij, maar na veel strijd hebben wij het opgegeven, meer omdat ik hem ook geen angstig gevoel wil geven betreft het tandenpoetsen. wel elke keer zijn tanden borstelen gegeven als wij zelf de tanden poetsen, en wilde hij onze tanden poetsen, en elke keer gevraagd: wil jij ook tandjes poetsen? Heel lang was nee het antwoord, en voor 1,5 week geleden kwam er in 1x een Ja! Uit zijn mond, en tot op heden lukt het zonder drama om tandjes te poetsen.
8 maanden geleden
Hoi! Wat balen zeg… Hier gaat het ook absoluut niet soepel…. We zijn vorige week voor het eerst naar de tandarts geweest en zij was meer bezig met dat de speen slecht is voor de tandjes dan of zijn tandjes wel goed schoon waren. Dat gaf ons een beetje rust hihi. Het komt vanzelf wel goed…. Succes!
8 maanden geleden
ons zoontje vond het heel lang ook drama. vanalles geprobeerd; verschillende borstels, pasta's, liedjes en trucjes. een paar maanden geleden wilde hij opeens wel zelf poetsen (tamdpasta oplikken) en sinds een paar dagen moet papa of mama ook poetsen als hij klaar is. geen tips helaas maar wel hoop dat het goed komt
8 maanden geleden
Al eens geprobeerd een spiegel erbij te pakken? Een handspiegel of anders voor de grote spiegel op een stoel zetten
Boekjes erover lezen, volgens mij heeft Bobbi wel boekjes over tandenpoetsen
Zn favoriete knuffel ook een tandenborstel geven. Hier heeft hij een pop en spelen we het avondritueel na inclusief tanden poetsen.
Elektrisch poetsen misschien nog een optie?
Zelf een tandenborstel laten uitzoeken?
Hier helpt keuzes geven, we hebben 3 tandenborstels voor hem en laten hem dan kiezen (wil je de schildpad, de nijntje tandenborstel of woezel en pip?). Zelf tandpasta erpp doen en onder de kraan houden
Succes!🍀
8 maanden geleden
Bij ons zoontje was tandenpoetsen ook heel lang echt de hel op aarde. Laatst is hij met mij meegegaan naar de tandarts, daar mocht hij een tandenborstel uitzoeken en sindsdien is het prima. Ook hebben we hem geleerd dat hij de tandpasta na het poetsen mag uitspugen, en dat vindt hij helemaal leuk. Hopelijk heb je er iets aan, succes!
8 maanden geleden
Hier lijkt het een kwestie van volhouden, en nu begrijpt ze denk ik dat er niks anders op zit dat het gewoon te doen.
Wij hebben een Bumba boekje over tanden poetsen, haar favoriete knuffel. Dat vond ze wel leuk, alhoewel het in het begin ook alleen maar sabbelen was op de tandenborstel. 's Ochtends mocht ze spelen, maar 's avonds ging ze in de houdgreep en deed ik napoetsen. Nu snapt ze het, en is ze soms zelfs te lui om het zelf te doen. Mama doen zegt ze dan. 😆 Steekt ook zelf haar tong uit, tong poetsen vindt ze grappig. Het mag alleen niet te lang duren. We komen zeker niet aan de 2 minuten, maar alle tandjes zijn gepoetst. Dus volhouden en consequent zijn qua routine heeft hier zeker geholpen.
8 maanden geleden
Hier ook drama, ik laat hem in de ochtend zelf prutsen en ‘s avonds is het niet anders.. dan maar de houdgreep want ik vind goed poetsen erg belangrijk, dus dan huilt die maar even hoor 🫣 probeer van alles, knuffel ook tanden poetsen, zingen, hij bij mij poetsen en ik bij hem, elektrisch, tandenborstel met lichtjes maar hij blijft t verschrikkelijk vinden
8 maanden geleden
Hier was het ook een drama! Vreselijk! Maar ja...moest toch gebeuren. En ineens is er niets meer aan de hand 🤷
Nu vraag ik wat ze allemaal gegeten heeft en dan doet ze haar mond open. Ik poets dan en zeg wat ik allemaal zie (een beetje aardbei, koekje, beschuitje, cracker... Kan vanalles zijn wat ze die dag gegeten heeft). Daarna ruik ik even aan haar mondje en dat vind ze hilarisch.
7 maanden geleden
Bij ons ook vaak drama.. maar zag vorige week een filmpje op Instagram & dat ben ik nu 4 dagen aan het proberen en heb al 4 dagen haar tanden mogen poetsen 😱 Misschien dat het hier iemand anders ook helpt!
Wij vragen nu wie haar tandjes mogen poetsen; papa, mama of een knuffel (noemen we de naam van de knuffel) of haar baby (een pop). Ze kiest dan zelf welk knuffeldier haar mag poetsen & die ‘praat’ dan tegen haar. Ze doet zelfs haar mond gewoon open voor de knuffel 🥹 Hopelijk blijft dit zo goed gaan haha! Succes 🍀
5 maanden geleden
Wij hebben een elektrische aangeschaft wat echt een mega succes is! Je kan dan een app van ze downloaden en dan kan ze daar een filmpje op kijken waarin ze 2 minuten een foto tevoorschijn poetsen. Tandenborstel heeft een plaatje van Frozen. Ze zegt nu zelf “poetsen met prinses”!
5 maanden geleden
Hier is het ook drama. Sinds een aantal dagen gebruik ik de app “tandenland”. Staan filmpjes op over “plakmonstertjes” nu moeten we iedere avond en ochtend de plakmonstertjes wegpoetsen en mama ziet ze zó verdwijnen als mama poetst…
( sinds een aantal dagen werkt het….. hopelijk ook voor jullie..)