19 Reacties
één jaar geleden
Misschien een filmpje laten kijken tijdens het verschonen van de luier en dan meteen de zetpil erin? Wij wonen in Frankrijk en hebben een vloeibare paracetamol met aardbeismaak. Mijn zoontje vindt die erg lekker en wilt het meestal dus wel. Is er in nl misschien ook een vloeibare optie?
één jaar geleden
Zorg dat hij er echt ver genoeg inzit. Dus iets dieper duwen zodat hij voorbij de kringspieren is
één jaar geleden
Vloeibare paracetamol zoals al eerder aangegeven is! Ik ben dat gevecht met de zetpillen nooit aangegaan. Het mag al gegeven worden vanaf de 3 maanden namelijk!
één jaar geleden
Ik duw hem altijd een beetje naar binnen dus vinger erop tot hij achter de kringspier verdwijnt en dan billen even dicht en checken. Gaat hier meestal goed
één jaar geleden
Goed voorbij de kringspier, dan kan ie er niet meer uit (en is t ook niet meer fijn ivm t randje langs de spier). En sinaspril is hier ook een aanrader als er diarree is bijv. Hoewel juist nu hij ouder wordt het niet meer zo makkelijk gaat omdat ie t vies vindt (en terecht, het is ook goor).
één jaar geleden
Heb je de goede zetpillen? Ik gebruikte die tot 1 jaar per ongeluk nog en die floepten eruit. Nu die voor iets oudere kindjes gehaald bij de Etos en dat gaat goed
één jaar geleden
Reactie op Eerstekindje32
Heb je de goede zetpillen? Ik gebruikte die tot 1 jaar per ongeluk nog en d ...
Let op dat je met hogere dosering past begint als je kindje ook daadwerkelijk het voorgeschreven gewicht heeft (vaak vanaf 10 kg over op 240mg). Met 1 zetpil gaat er niet zoveel mis, maar als je een paar dagen de volle dosering geeft, geef je dus eigenlijk teveel.
Hier voorlopig nog 120mg, want meneer is 9 kg
één jaar geleden
Ik dacht misschien iets groter zal eens kijken. Hij is zwaar genoeg voor de zwaardere dosering