19 Reacties

één jaar geleden

Ik duw m altijd een stukje verder de billen in met de thermometer. Alleen hier is de zetpil geen gevecht dus dat scheelt misschien ook.

één jaar geleden

Reactie op Suus2505

Ik duw m altijd een stukje verder de billen in met de thermometer. Alleen h ...
Ja doordat hij zich steeds zo aanspant duwt hij hem ook weer eruit. Maar de thermometer erna erin ga ik proberen.

één jaar geleden

Misschien een filmpje laten kijken tijdens het verschonen van de luier en dan meteen de zetpil erin? Wij wonen in Frankrijk en hebben een vloeibare paracetamol met aardbeismaak. Mijn zoontje vindt die erg lekker en wilt het meestal dus wel. Is er in nl misschien ook een vloeibare optie?

één jaar geleden

De zetpil er andersom in doen dan kan hij er niet zo gauw uitfloepen.

één jaar geleden

Wij doen er ook een heel klein beetje witte vaseline op, glijdt het zo naar binnen. Meestal houdt hij hem wel daar, maar anders ook een klein tikkie met de thermometer.

één jaar geleden

Je hebt ook vloeibare paracetamol, weet even niet meer hoe het heet alleen. En anders idd met afleiding van wat schermtijd zodat hij zich ontspant?

één jaar geleden

Reactie op Febbaby1

Wij doen er ook een heel klein beetje witte vaseline op, glijdt het zo naar ...
Ik gebruik ook vaseline in combinatie met een thermometer

één jaar geleden

Ik zie dat je kindje 1 jaar is op je profiel, je kan hem gewoon vloeibare paracetamol geven van sinaspril of nurofen als hij erge last heeft. Gewoon op een lepeltje of een spuitje, smaakt lekker voor ze heb je ook geen gevecht. Misschien is dat een optie voor jullie.

één jaar geleden

Zorg dat hij er echt ver genoeg inzit. Dus iets dieper duwen zodat hij voorbij de kringspieren is

één jaar geleden

Vloeibare paracetamol zoals al eerder aangegeven is! Ik ben dat gevecht met de zetpillen nooit aangegaan. Het mag al gegeven worden vanaf de 3 maanden namelijk!

één jaar geleden

Ik duw hem altijd een beetje naar binnen dus vinger erop tot hij achter de kringspier verdwijnt en dan billen even dicht en checken. Gaat hier meestal goed

één jaar geleden

Goed voorbij de kringspier, dan kan ie er niet meer uit (en is t ook niet meer fijn ivm t randje langs de spier). En sinaspril is hier ook een aanrader als er diarree is bijv. Hoewel juist nu hij ouder wordt het niet meer zo makkelijk gaat omdat ie t vies vindt (en terecht, het is ook goor).

één jaar geleden

Eerst de zetpil toedien en dan op z'n linker zij leggen. Dat helpt hier heel goed!

één jaar geleden

Ik geef mijn dochter van 14 mnd nu vloeibare paracetamol van Sinaspril. Ideaal. Zit een maatlepeltje bij. Wij hebben bananensmaak. Mijn dochter vindt het geen probleem om in te nemen.

één jaar geleden

Heb je de goede zetpillen? Ik gebruikte die tot 1 jaar per ongeluk nog en die floepten eruit. Nu die voor iets oudere kindjes gehaald bij de Etos en dat gaat goed

één jaar geleden

Reactie op Eerstekindje32

Heb je de goede zetpillen? Ik gebruikte die tot 1 jaar per ongeluk nog en d ...
Let op dat je met hogere dosering past begint als je kindje ook daadwerkelijk het voorgeschreven gewicht heeft (vaak vanaf 10 kg over op 240mg). Met 1 zetpil gaat er niet zoveel mis, maar als je een paar dagen de volle dosering geeft, geef je dus eigenlijk teveel. Hier voorlopig nog 120mg, want meneer is 9 kg

één jaar geleden

Reactie op Eerstekindje32

Heb je de goede zetpillen? Ik gebruikte die tot 1 jaar per ongeluk nog en d ...
Is toch de zelfde grote of niet?

één jaar geleden

Ik dacht misschien iets groter zal eens kijken. Hij is zwaar genoeg voor de zwaardere dosering

één jaar geleden

Niet nat maken, maakt extra glibberig.