Mijn zoontje kan nog niet zelfstandig lopen, wel staan en langs bijv de bank lopen. Op de crèche speelt hij buiten en ze hebben gevraagd of hij iets van schoenen aan kan krijgen voor wat meer bescherming.
Ik heb van die soort sokschoenen besteld met flexibele onderkant die makkelijk aangaan maar toch wel bescherming bieden aan zijn voetzolen. Die hebben we net gepast. Maar.. Hij loopt nog met 1 voet naar binnen, dus de zool gaat dan naar de zijkant dus deze zijn geen optie.
Schoenen met klittenband en dergelijke zijn vaak met harde zool en daar kan hij niet goed in rond stappen.
Zijn er nog meer niet-lopers die al wel iets aan hun voeten krijgen voor buiten? Wil er niet teveel geld aan uitgeven zolang hij nog niet goed kan lopen.
Heeft iemand tips?
Wij hebben deze leren slofjes en zijn er erg tevreden over. Hier ook een niet-loper. Deze slofjes blijven goed en recht zitten. Wellicht ergens 2e hands of vergelijkbaar te vinden
https://www.lodger.com/nl-nl/producten/1335,-37482/eerste-loopschoentjes
Wij hebben de schoentjes van Groot van Scapino voor ongeveer €35, omdat ze al wel eens stapjes buiten doet. Ze zijn van leer en hebben een flexibele rubberen zool.
Was hier wel echt fan van de stoffen slofjes afgelopen winter, kunnen ze op ...
Jaa doen wij wel. Maar ons zoontje stapt of kruipt hooguit wat in de tuin of speelt er mee in de zandbak. Met weer zoals vandaag niet echt hoor, dan zijn ze wel wat frisser. Dus voor even buiten en met mooi weer, geschikt. Bij kouder weer of echt wat serieuzer en langer stappen zou ik wat anders zoeken
Ik heb schoentjes van shoesme puur voor buiten spelen, die bestel ik dan op vinted… ideaal, even goed zoeken en je vind ze met flexibele zool al voor 4 a 5 euro! Inmiddels al meerdere versleten! Wanneer ze echt gaat lopen, dan krijgt ze nieuwe!
Wij hebben een soort water/sportschoentje van Decathlon. Soort mesh achtige stof, met rubber randen en onder de voet een paar antislip kussentjes. Ideaal! Kan onze niet weervinden, maar wel iets soortgelijks. Kost 9 euro:
https://www.decathlon.nl/p/waterschoenen-voor-peuters-aquashoes/_/R-p-346960?mc=8802102&c=BLAUW