29 Reacties
4 jaar geleden
Wij zorgen dat het warm is in de badkamer.
En kleden haar ook aan in de badkamer. (En dan geen rompertje om het hoofd maar overslag)
Sindsdien geen krijsende baby meer!
4 jaar geleden
Wij laten de douche aan en deur dicht tot ze aangekleed is. Dan blijft er stoom/warmte vanuit de douche komen. En het geluid kalmeert haar volgens mij ook. Ook: eerst badcape en hydrofiele doek om haar heen wikkelen en dan even knuffelen ipv gelijk afdrogen. Daarna is ze bij ons al bijna droog, haal ik de badcape en hydrofiel van haar af en leg ik een nieuwe droge over haar heen. Dan dep ik daarmee haar plooien droog. Soms is het alsnog brullen, maar dit helpt bij ons wel al een hoop!
4 jaar geleden
Wij leggen een warme kruik in de badcape en zingen een liedje voor hem. We laten hem dan even in de badcape liggen en knuffelen voordat we gaan afdrogen.
4 jaar geleden
Bij ons werkt een ventilator kacheltje erg goed. Deze hebben we op de zijkant van de commode staan. Als onze dochter uit bad of douche komt blaast deze warme lucht. Onze dochter vind het heerlijk. (Dit was een tip van onze kraamhulp)

4 jaar geleden
Wij doen vaak op de achtergrond ontspan muziek aan via youtube, eerst deed ik alles snel snel omdat ze altijd huilde maar nu lekker rustig aan uitkleden achtergrond muziek en vervolgens telefoon mee naar de douche daar ook rustig aan en na het uit bad halen nog even knuffelen met warme handdoek wat op verwarming lag, telefoon overal heen mee. Wanneer ik haar neerleg en ze gaat bijna huilen geef ik haar dr speen en leg me telefoon met muziek weer bij haar neer. Belangrijkste is denk ik zelf rustig en ontspannen overkomen bij de baby en echt aanleren dat het een zen moment is en weer rustig aankleden. Ik doe vaak ook nog even een massage voordat ik haar aankleed. Dit was eerst onmogelijk omdat zij veel huilde en ik in paniek schoot..
4 jaar geleden
Wij zorgen ook dat de badkamer op 24 graden is en alles op de verwarming heeft gelegen (let op dat de drukknoopjes niet op de verwarming liggen, die worden anders gloeiend heet). Warmte maakte de overgang van het lekkere badje naar de open lucht aangenamer.
Maar hier ook nog wel eens dikke tranen en gegil bij het afdrogen. Moet zeg dat ik zelf afdrogen als kind en als volwassene ook niet echt fijn vind na een warme douche. Dus bedenk mij ook vaak dat het ook niet mijn ding is en misschien ook gewoon niet die van mijn kindje 😂
4 jaar geleden
Mijn zoontje huilt ook bij het gewoon aantrekken van een overslagrompertje.. als ik het tweede armpje erin wil doen begint hij te huilen.. echt elke ochtend weer😅
4 jaar geleden
Ik kan ook alleen sochtends of smiddags hem in bad doen - savonds echt geen succes. Wat wel echt helpt is een warme badkamer en zijn handdoekje en hydrofiele doek waar ik hem mee afdroog op de verwarming te leggen. Daar wikkel ik hem dan gelijk helemaal in en dan geen tranen meer - vind hij heerlijk! En zijn Aankleedkussen laat ik ook in de badkamer dus ik kleed hem daar aan. Als je daar ruimte voor hebt zou ik dat doen.
4 jaar geleden
Ik droog haar steeds in delen af. Dus als ik haar ene been afdroog, zorg ik dat de badcape en hydrofiel doek de rest van haar lichaam bedekken en warm houden. Zo ligt ze nooit helemaal naakt zodat ze het nooit echt koud krijgt.
4 jaar geleden
Oh en vooral doen voordat hij moe wordt, als hij te moe is dan is het drama😅
4 jaar geleden
Ik doe in z'n kamertje een elektrische kachel aan. Dus is lekker warm in z'n kamer. Hij krijst nooit