7 Reacties

4 jaar geleden

Ja ik! Ik heb ontzettende pijn onder m’n borst links en sinds vandaag dus ook in het midden, het trekt door naar m’n rug. Ben 28 weken zwanger. Maar het voelt net alsof er een zenuw bekneld zit. Kan geen eens normaal zitten ook 😅 Ik weet dus ook niet wat ik er tegen kan doen, dus lees even mee.

4 jaar geleden

Ik heb hetzelfde. In mijn rug zit een gevoelige aanhechtingsspier die aan mijn ribben zit, waardoor ik aan de voorkant ook last heb op dezelfde hoogte. Ik heb oefeningen gekregen voor mijn houding om het vervelende gevoel iets te verlichten. Maar de pijn blijft. Sterkte.

4 jaar geleden

Ik herken het ja… vorige zwangerschap al flink en deze zwangerschap met de tweeling is er, zoals je al verwacht, nóg veel minder ruimte. Ik lig veel op mijn linkerzij, dat scheelt iets. Als de pijn echt niet te harden is, dan breng ik mijn dagen door op 2 paracetamol per 8 uur

4 jaar geleden

Ik heb hetzelfde maar bij mij wordt mn urineleider afgekneld waardoor een stuk van mn nier opzwelt - voelt hetzelfde als nierstenen. Wellicht heb jij dit ook, komt regelmatig voor. Ik heb last bij zitten en liggen. Daarbij ook aan de voorkant last van ribben. Ik heb een houding gevonden op zo'n bal die ervoor zorgt dat de pijn tijdelijk wegtrekt. Het zit alleen niet zo comfy dat je uren zo kunt blijven zitten😄 zie foto:

4 jaar geleden

Heb er tot nu god dank nauwelijks last van. Maar wat mij in het dagelijks leven helpt tegen mijn zenuwpijn in mijn buik. 1. Warmte, hittepit oid. Vooral op de buik, maar rug werkt ook. Warme douche of bad, die 2 helaas erg tijdelijk. Maar voor sommige helpt kou juist goed. 2. Niet rechtop zitten (op stoel), ik zit altijd onderuit met steun van teen tot kruin. Heb kussen in mijn rug om daar geen last van te krijgen. Maar altijd met benen omhoog en kussen in mijn nek/achter mijn hoofd. 3. Buikspieren niet belasten. Ik heb om deze reden huishoudelijke hulp gekregen. Als t goed is doe je t daar nu zo wie zo rustig mee. Maar je vergis je al gauw met hoeveel gewone bewegingen je je buikspieren gebruikt. 4. Goed je balans in actie vs rust. Goed naar je lichaam luisteren en op tijd gaan zitten/liggen. Hoe langer je door blijft lopen hoe erger t word. Heel veel sterkte 🍀🍀

4 jaar geleden

Hoi , ik ben momenteel 36 weken zwanger. Ik had de laatste tijd ook steeds meer opbouwende klachten rond pijn in nek, rug en uitstraling in arm naar duim toe. Ik kon een gegeven moment ook niet meer lang in 1 pose zitten en de slaap kan ik ook niet meer vatten omdat ik niet weet hoe ik kan liggen (druk in de armen). Verder verlies ik ook steeds meer kracht... Ik ben uiteindelijk doorverwezen naar een osteopaat/ kinesist om de pijn wat te verlichten. Op zich doet het me wel goed! Veel kan men er niet aan doen behalve een dafalghan nemen, de druk wat afnemen door kine en osteo (mijn bekken zitten ook blijkbaar vast) en dan maar de dagen aftellen zodat de druk van je buik eindelijk verdwijnt. Het klinkt niet hoopvol gevend maar dit is de tip die ik maar kan doorgeven ;) Het is idd een constante zenuwpijn die wel vermoeiend aansleept...

4 jaar geleden

Ik heb echt exact dezelfde klachten! Echt heel vervelend. Ging erop Googlen en kwam gelijk de ergste rampscenario tegen.. maar het is waarschijnlijk de lever die wat in de verdrukking komt. Ik ga af en toe met m'n knieën op de grond en m'n bovenlijf op een yogabal rollen, dat geeft wel wat rust, verder neemt het bij mij in de avond enorm toe. Heb jij dat ook?