5 Reacties
2 maanden geleden
Hee! Bij ons werkte het goed om stickerkaarten te gebruiken! Eerst met 4 hokjes, toen 6 en daarna 10. En dan had ik tasje met cadeautjes (kleinigheidjes) . Hij vond dat echt super leuk! Verder in zn onderbroek laten lopen dat hij het echt voelt wat er gebeurd..
En mn vriendin gaf als tip om een papiertje in het potje te leggen te zeggen of ze die nat kunnen maken.. dat hielp bij haar ..
2 maanden geleden
Cadeau's, ijsje, en stickers plakken als het gelukt is. Gewoon een beetje afwisselen qua beloning. En heel veel geduld hebben schone onderbroeken en geen luier aandoen. Wij hebben er zeker 3 weken overgedaan. Maar nu alles op potje of wc. Dochter is 2.5
2 maanden geleden
Reactie op Moedervan2apen
Cadeau's, ijsje, en stickers plakken als het gelukt is. Gewoon een beetje a ...
Hey! Hoe deed je dit dan met opvang etc.? Ik kan niet 3 weken dag en nacht thuis zijn. Wij hebben drukke weekenden en werken allebei ook veel dus merk dat ik het lastig vind.
2 maanden geleden
Reactie op Lilah2021
Hey! Hoe deed je dit dan met opvang etc.? Ik kan niet 3 weken dag en nacht ...
Hoi, de eerste periode was het veel uitproberen. Dus thuis op het potje, bij de opvang zette ze haar ook op de wc. Maar ze droeg daar wel een luier. De eerste weken was ze gewoon echt nog aan het oefenen en gebeurde er weinig. Maar op gegeven moment plaste ze een keer, wij beloonde dat met cadeau. En na die eerste keer, plaste ze steeds regelmatiger op de wc. Ik heb haar vanaf dat moment een dag of 3 thuis gehouden achter elkaar en was zelf ook thuis. Toen dus luier uit, heel veel onderbroekjes en vaak laten plassen op het potje die dagen. Poepen deed ze nog vaak in de onderbroek. Maar dat vond ze echt wel vervelend. Dus op gegeven moment ging ze een dag niet meer poepen, ze hield het op. Ik hield haar dan nauwlettend in de gaten die dagen en viel me op dat ze achter het gordijn ging zitten om te poepen. Ik kwam dan met het potje erachteraan en zo probeerde ik het steeds. En op gegeven moment deed ze het! Ze was super trots. Ze mag hier ook zelf plas en poep wegbrengen naar de wc. Het is dus echt een feest zeg maar. Ik heb haar trouwens vaak beloond met ijsjes bij de ijssalon of van de supermarkt in die eerste week dat ze echt iets deed op het potje. Nu is het normaal en hoeft dat niet meer.