8 Reacties

één maand geleden

Drinkt ze nog veel. Voor ze naar bed gaat? Is 8uur naar bed echt slapen of begint dan gaat bedtijd ritueel. En welke maat gebruik je. Hier gaat mij dochter voor we het naar bed gaan ritueel eerst nog even naar de toilet voor dat ze haar luier aan krijgt. Vaak wil ze bij ons na het verhaaltje en knuffel tijd graag nog een keer plassen. En dan is ze bij ons de ene keer wel droog in de ochtend en soms niet. Merk nu ze verkouden is dat ze meer drinkt dat ze bij ons ook sneller doorlekt. Ik gebruik wel een maatje groter van de pamper night pants. Wij hebben maatje 5. En ik heb wel geleerd echt op te letten of de randjes bij haar goed zitten.

één maand geleden

Reactie op Debby1122

Drinkt ze nog veel. Voor ze naar bed gaat? Is 8uur naar bed echt slapen of ...
Hoi Debby, nou toilet lukt haar nog niet ze gaat wel op de kleine plas potje maar dan doet ze niks. Ze drinkt ongeveer uur voor het slapen gaan nog melk van 100cc. En probeer op een dag ook op te letten dat ze niet veel drinkt. De randjes doe ik ook veel opletten en van de pants hebben ook een omslagje achter. Dus ik snap het gewoon niet meer.

één maand geleden

Reactie op SedB

Hoi Debby, nou toilet lukt haar nog niet ze gaat wel op de kleine plas potj ...
Wat vervelend dat het zo blijft gaan. Ik begrijp heel goed dat het frustrerend is. Ik zou zo verder niks kunnen bedenken wat nog zou kunnen helpen. Want zoals ik lees doe je het heel goed. Weet dat mijn dochter ook een tijdje heeft gehad dat ze doorlekte. Maar kon het toen ook eerlijk gezegd niet oplossen. Het ging bij ons over toen ze de eerste stapjes zette met zindelijk worden. Ze is nog niet volledig zindelijk hoor maar heeft het steeds beter door een kan het steeds beter aangeven aan ons. Maar best moeilijk om af te stemmen met het kdv🤣.

één maand geleden

Wij gebruiken overdag de etos maat 6 luiers en in de nachten de pamper dry night luierbroekjes maat 7. Je moet met de nacht luiers echt wel proberen een hele maat groter te doen en broekjes kunnen weer wat meer hebben dan gewone luiers. We hadden ook een tijdje even wat doorlekken. Kwamen er bij ons achter dat als die luier dus niet ‘vast’ zit op haar lijfje met een onderbroek dat er dan makkelijk langs gelekt wordt. Dus hebben nu altijd over de luier een onderbroek heen zitten.

één maand geleden

Reactie op Dalesia

Wij gebruiken overdag de etos maat 6 luiers en in de nachten de pamper dry ...
En mijn dochter heeft ook veel momenten dat ze overdag veel drinkt en iedere avond nog een goede 120 ml melk voor het slapen gaan. Is ook een echte buik slaper. Kleding maat zitten we nu op 98/104 En als ze een kleinere maat luier aan heeft wat de opvang vaak doet dan merken we al snel dat die de hoeveelheid plas niet aan. Ze was een tijdje goed zindelijk, maar ze heeft nu even een dipje. Wat heel normaal blijkt te zijn voor deze leeftijd van 2,5.

één maand geleden

Twee dingen die kunnen helpen: dubbele luier, dus een Pampers night en daaroverheen (niet te strak) een gewone. En een pyjama uit een stuk, dus een soort onesie in plaats van shirt en broek. Soms knelt het elastiek van de broek de luier af. Wij hebben soms ook dit soort perioden, heel vervelend!

één maand geleden

Als ze rond 23 uur al doorweekt is, moet je dus zorgen dat je voor die tijd verschoont. We hebben hier ook een tijd van doorlekken gehad en zitten er momenteel weer in. Voorheen verschoonden we als wij naar bed gingen. Hij lag dan rond 19:30 erin, rond 22:00 uur verschoonde een van ons hem dan (in zn slaap, in t ledikantje). Nu gaat hij voor t slapengaan naar de wc/het potje en voelen we als we gaan slapen: maar heb hier t idee dat t juist de ochtendplas is. De ene nacht gaat t wel goed, de andere niet. Heb ook nog niet de oplossing gevonden.. tot die tijd maar extra wassen 🥹

één maand geleden

Wij doen vaak een boxer/onderbroekje over de luier heen. Dat zit wat strakker en nu is ze veel minder vaak nat. In haar slaapt schuift ze best wel d’r bed door dus denk dat hier daardoor de luier wat scheef gaat zitten en dan is ze binnen no time nat.