42 Reacties
9 maanden geleden
Ik zat ineens te denken: zou het leuk zijn om gedroogd fruit in een doorzichtig zakje te doen? Met een gezellig kaartje erbij of zo. Mango, banaan en rozijnen, bijvoorbeeld? Het ziet er gezellig uit en volgens mij vinden de meeste kleine kinderen het lekker. M’n zoontje is jarig als ik net ben bevallen van de tweede, dus ik ben ook op zoek naar iets wat ik vooruit kan maken. Ik twijfel omdat het wel erg ‘gezond’ is (wij mogen bij onze crèche alles trakteren, dus hoeft niet gezond te zijn) en omdat ik niet weet of alle kinderen het wel lekker vinden. Het alternatief is denk ik een knijpfruitje, doosje rozijntjes en een uitdeelboekje (maar op een gegeven moment hebben die kinderen alle boekjes wel 🙃).
9 maanden geleden
Reactie op prinsb84
Mijn zoontje zit in een groep van 0-2,5 dus vandaar knijpfruit en een houte ...
Leuk! Hoe kom je aan de puzzel en het vosje?
9 maanden geleden
Reactie op Estherlaura
Leuk! Hoe kom je aan de puzzel en het vosje?
Dankjewel! Puzzels heb ik bij AliExpress gevonden (zoeken op wooden puzzel 3d) en vosje heb ik zelf uitgeknipt (gekleurd karton van de Action)Sjabloon kan je op Pinterest vinden (https://pin.it/35D2z5VSo). Kost wel wat tijd maar ik hou wel van een beetje geknutsel 😂
9 maanden geleden
Zoontje mocht vandaag trakteren. En hij heeft vlinders getrakteerd met fruit
9 maanden geleden
ik ben zo blij dat onze opvang dit niet wil.. Mij lijkt het leuker als hij straks groter is en het ook begrijpt dat hij wat mag uitdelen omdat hij jarig is. Vorige opvang deed wel traktaties en wekelijks had je van die "meuk" mee naar huis wat dan na 1 keer spelen direct in de prullenbak kon. Zonde...
9 maanden geleden
Wij geven geen individuele traktaties meer. Ook de meeste scholen weigeren dit in kader van gezondhidsbeleid en crèches lijken dit ook wel te volgen. We geven meestal iets voor de crèche of klas. Deze keer hebben we 2 simpele loopfietjes gegeven. Ik heb de stuurtjes versiert met lintjes en groots ingepakt. Daarmee steunen we de opvang ook.
9 maanden geleden
Wij doen een knijpfruitje met een kikker hoesje eromheen (online besteld) en zo’n klein kikker uitdeelboekje
5 maanden geleden
Die van ons gaat pas sinds maart naar de speelzaal maar er is al een paar keer getrakteerd.
Eerst dacht ik, huh, wat is dit dan. Maar was opzich wel grappig.
Een oceaankoekje van de Aldi met verband er omheen met oogjes. Mummies dus.
Wat mij verbaasde dat hier nog gewoon chips mag worden uitgedeeld. Kijk, vanaf de kleuterklas was dat in de jaren 90 heel normaal. Dat was lekker makkelijk.
Maar of het vroeger of nu is, je gaat kindjes van 2 en 3 jaar toch nog geen chips geven? Al meer ouders die dit niet doen, lijkt me.
5 maanden geleden
Reactie op Knuffeltjeee
Die van ons gaat pas sinds maart naar de speelzaal maar er is al een paar k ...
Mijn zoontje krijgt af en toe gewoon nibbits of iets dergelijks. Ik zou het persoonlijk niet kiezen als traktatie, maar heel raar vind ik t niet. Dan zou je ook geen koekjes of ander “ongezond” eten moeten willen, maar alleen fruitspiesjes.
Ik heb veel meer moeite met alle zooi en prulletjes die tegenwoordig bij de traktaties zitten. Maar deze week spande een mega bellenblaas zwaard toch wel de kroon. 😅