42 Reacties

9 maanden geleden

Ik zat ineens te denken: zou het leuk zijn om gedroogd fruit in een doorzichtig zakje te doen? Met een gezellig kaartje erbij of zo. Mango, banaan en rozijnen, bijvoorbeeld? Het ziet er gezellig uit en volgens mij vinden de meeste kleine kinderen het lekker. M’n zoontje is jarig als ik net ben bevallen van de tweede, dus ik ben ook op zoek naar iets wat ik vooruit kan maken. Ik twijfel omdat het wel erg ‘gezond’ is (wij mogen bij onze crèche alles trakteren, dus hoeft niet gezond te zijn) en omdat ik niet weet of alle kinderen het wel lekker vinden. Het alternatief is denk ik een knijpfruitje, doosje rozijntjes en een uitdeelboekje (maar op een gegeven moment hebben die kinderen alle boekjes wel 🙃).

9 maanden geleden

Ik maak dit jaar zakjes met daarin 2 kleurpotloodjes en een klein kleurboekje met daaraan een kaartje: "Wij zijn 2 kleur je met ons mee? Hoera, Gijs en Anna 2 jaar". Omdat ze nog tot mei op de groep 0-2 jaar zitten bewust voor een niet eetbare traktatie gekozen.

9 maanden geleden

Wij hebben ook wat simpels geknutseld

9 maanden geleden

Mijn zoontje zit in een groep van 0-2,5 dus vandaar knijpfruit en een houten puzzel.

9 maanden geleden

Reactie op prinsb84

Mijn zoontje zit in een groep van 0-2,5 dus vandaar knijpfruit en een houte ...
Leuk! Hoe kom je aan de puzzel en het vosje?

9 maanden geleden

Reactie op Estherlaura

Leuk! Hoe kom je aan de puzzel en het vosje?
Dankjewel! Puzzels heb ik bij AliExpress gevonden (zoeken op wooden puzzel 3d) en vosje heb ik zelf uitgeknipt (gekleurd karton van de Action)Sjabloon kan je op Pinterest vinden (https://pin.it/35D2z5VSo). Kost wel wat tijd maar ik hou wel van een beetje geknutsel 😂

9 maanden geleden

Zoontje mocht vandaag trakteren. En hij heeft vlinders getrakteerd met fruit

9 maanden geleden

Reactie op Setta

Ik maak dit jaar zakjes met daarin 2 kleurpotloodjes en een klein kleurboek ...
Zo is t uiteindelijk geworden hier 🥰

9 maanden geleden

We hebben wat rupsjes geregen en in een meloen geprikt.

9 maanden geleden

ik ben zo blij dat onze opvang dit niet wil.. Mij lijkt het leuker als hij straks groter is en het ook begrijpt dat hij wat mag uitdelen omdat hij jarig is. Vorige opvang deed wel traktaties en wekelijks had je van die "meuk" mee naar huis wat dan na 1 keer spelen direct in de prullenbak kon. Zonde...

9 maanden geleden

ik heb dit gemaakt. bellenblaas, dreumes koekje en rozijntjes

9 maanden geleden

Wij geven geen individuele traktaties meer. Ook de meeste scholen weigeren dit in kader van gezondhidsbeleid en crèches lijken dit ook wel te volgen. We geven meestal iets voor de crèche of klas. Deze keer hebben we 2 simpele loopfietjes gegeven. Ik heb de stuurtjes versiert met lintjes en groots ingepakt. Daarmee steunen we de opvang ook.

9 maanden geleden

Reactie op Bertien

Wij geven geen individuele traktaties meer. Ook de meeste scholen weigeren ...
Das een beste uitgave voor een traktatie. Snap de keuze hoor, maar zou dan zelf een boek kiezen of iets anders kleins.

9 maanden geleden

In het doosje zitten kleine dadels van de kleine keuken.

9 maanden geleden

Wij doen een knijpfruitje met een kikker hoesje eromheen (online besteld) en zo’n klein kikker uitdeelboekje

9 maanden geleden

Wij (ik 😊) hebben uiteindelijk dit gemaakt…

5 maanden geleden

Reactie op Carlag

Dit hebben wij vorig jaar gemaakt, zie foto. Dit keer gaan we voor een uitd ...
Deze vind ik heel leuk, waar heb je de ogen en neus van gemaakt?

5 maanden geleden

Die van ons gaat pas sinds maart naar de speelzaal maar er is al een paar keer getrakteerd. Eerst dacht ik, huh, wat is dit dan. Maar was opzich wel grappig. Een oceaankoekje van de Aldi met verband er omheen met oogjes. Mummies dus. Wat mij verbaasde dat hier nog gewoon chips mag worden uitgedeeld. Kijk, vanaf de kleuterklas was dat in de jaren 90 heel normaal. Dat was lekker makkelijk. Maar of het vroeger of nu is, je gaat kindjes van 2 en 3 jaar toch nog geen chips geven? Al meer ouders die dit niet doen, lijkt me.

5 maanden geleden

Reactie op Knuffeltjeee

Die van ons gaat pas sinds maart naar de speelzaal maar er is al een paar k ...
Mijn zoontje krijgt af en toe gewoon nibbits of iets dergelijks. Ik zou het persoonlijk niet kiezen als traktatie, maar heel raar vind ik t niet. Dan zou je ook geen koekjes of ander “ongezond” eten moeten willen, maar alleen fruitspiesjes. Ik heb veel meer moeite met alle zooi en prulletjes die tegenwoordig bij de traktaties zitten. Maar deze week spande een mega bellenblaas zwaard toch wel de kroon. 😅

5 maanden geleden

Reactie op Knuffeltjeee

Die van ons gaat pas sinds maart naar de speelzaal maar er is al een paar k ...
Ik geef het niet mee als traktatie maar ons dochtertje krijgt zeker wel chips af en toe hoor.