18 Reacties
één jaar geleden
Ik denk dat het ook afhangt hoe je zoontje dan is. Mijn nichtje (dochtertje broer en schoonzus) was bijna drie afgelopen juni en was er de hele dag en avond bij. Ook gewoon wakker gebleven, die wilde heel graag bij het feest zijn. Je bent als ouders dan wel constant met je kleine in de weer en niet zo vrij op “jullie dag”.
De optie om te laten slapen op de locatie en opa&oma te laten oppassen vind ik best een goed idee, maar zou dit wel heel goed bespreken met ze. Het beperkt hen dan weer in de feestvreugde.
Misschien is er een buurvrouw of ouder kind in je kennissenkring die zou kunnen oppassen? Dat je die flexibel achter de hand hebt, als het niet meer gaat.
één jaar geleden
Onze dochter was 1,5 toen we trouwden afgelopen juli. Voor haar was dit geen leuke dag. Alles was anders en veel mensen.
Wij hebben voor haar gekozen ( omdat we wisten dat dit voor haar geen feestje zou worden) om er s middags bij te zijn bij de ceremonie, mijn moeder zou dan op haar letten zodat wij aandacht voor elkaar konden hebben. En aan het einde van de middag werd ze opgehaald waarbij ze in de auto als een blok in slaap viel.
We vonden het vooraf nog wel een dingetje wie er zou moeten oppassen. Alle mensen die we vertrouwen zouden ook op de bruiloft zijn. En onze dochter is wel gehecht aan vaste gezichten. Uiteindelijk hebben we een vriendin van mijn schoonmoeder gevraagd om op te passen in het huis van mijn schoonmoeder (wat voor onze dochter een veilige en bekende plek is). De maanden voorafgaand is die vriendin regelmatig langs gekomen om aan elkaar te wennen.
Uiteindelijk is het helemaal goed gegaan en werd onze dochter de volgende dag wakker bij mijn schoonmoeder. Wij voelden ons er ook erg goed bij!
één jaar geleden
Mijn zoon was 8 maanden toen wij gingen trouwen. Wij hebben toen gevraagd of de tweelingzus van mijn beste vriendin wilde oppassen. Hij werd opgehaald tijdens de receptie om thuis te eten en te slapen. Werkte voor ons super goed omdat wij de familie kende en het vertrouwd voelde maar niet close genoeg om uit te nodigen op de trouw.
Van te voren hebben we een aantal speelmiddagen gehad om elkaar te leren kennen. Ging helemaal perfect die dag!
één jaar geleden
Een van onze beste vrienden heeft een zusje van 21, helemaal gek van kinderen. Als wij is weg gaan en geen oppas hebben, bellen wij haar.
Heb je misschien niet zo'n iemand? Iemand die je wel kent en vertrouwd maar die er niet op die dag bij zal zijn.
één jaar geleden
Vrienden van ons zijn laatst getrouwd en oma heeft de kindjes op een gegeven moment naar haar huis gebracht en daar op bed gelegd. De oppas van de kindjes (jonge meid uit het dorp) was bij oma in huis en zo kon oma weer terug naar het feest.
Even een onderbreking voor oma, maar dat deed ze met liefde!
één jaar geleden
Reactie op Mar Van
Dochter al laten slapen in camping bed op lokatie , babyphone aan opa /oma ...
Dit is ongeveer wat ik wilde doen. (Al hou ik zelf grotendeels de babyfoon wel in de gaten waarschijnlijk😅)en dan neem oma de kleine mee naar huis, wij slapen waarschijnlijk ergens in een hotel(dat wil mijn vriend graag). Het probleem is dat m’n vriend dit niet wil
één jaar geleden
Reactie op Serina!
Dit is ongeveer wat ik wilde doen. (Al hou ik zelf grotendeels de babyfoon ...
Wat wil je vriend dan?
Ik lees dat je ws zelf de babyphone in de gaten wil houden, maar dat zou ik echt allemaal uit handen geven. Dit is jullie dag! Ik zou echt alle verantwoordelijkheid uit handen geven zodat je je er geen zorgen om hoeft te maken. Je danst je kletst met iedereen, misschien een drankje op... dan moet je niet met een babyphone etc bezig zijn ,is mijn mening! Je kan het :)
één jaar geleden
Bij ons heeft toen een bekende van mijn familie opgepast. Zij is de schoonzus van mijn (aangetrouwde) tante. Dus wij kenden haar wel van verjaardagen, maar zij staat niet dichtbij genoeg dat we haar hadden uitgenodigd voor de bruiloft. Ze kende onze dochter wel een klein beetje door de verjaardagen natuurlijk.
Dus daar kun je misschien eens naar kijken
één jaar geleden
Reactie op Mar Van
Wat wil je vriend dan?
Ik lees dat je ws zelf de babyphone in de gaten wil ...
Mijn vriend wilt dat mijn moeder of schoonmoeder mijn dochter mee naar huis neemt als ze naar bed moet/wilt. Maar zoiezo laat ik mijn moeder niet eerder vertrekken van mijn bruiloft aangezien zij voor mij “de belangrijkste persoon verder op mijn bruiloft is, maar ik vind het ook niet normaal dat mijn schoonmoeder eerder naar huis moet als de buurman bij wijze van spreken..
één jaar geleden
Alle mogelijke oplossingen zie ik hieronder al. Zelf zou ik ook voor een goede vriendin/zus/moeder van iemand gaan. Van tevoren een paar keer kennis maken en dan komt het vast goed. Mocht er niemand in de kring zijn dan een betaalde oppas en die daarvoor ook een paar keer laten komen. Dat is ook hoe het bij eerdere huwelijken van vrienden is gegaan (met een via via contactpersoon, buurmeisje of iets).
Zou zeker niet zelf met de kinderen bezig willen zijn en ook zeker niet mijn ouders laten doen. Ondanks dat ze het met alle liefde zouden doen.
één jaar geleden
Ik lees al verschillende opties! Ik ben zelf trouwfotograaf en maak van alles mee 😉 De zorg voor je kind zelf zo'n dag is niet zo zeer wenselijk voor jezelf, tis toch een vreemde dag voor haar en ze kan best aanhankelijk worden etc.
Gaat jullie dochter naar een opvang?
Laatst was er een gezin die een goede band heeft met een leidster van de kinderopvang. Zij hadden haar gevraagd om aanwezig te zijn op de bruiloft en de kinderen te vermaken! Na het avondeten ging zij naar huis met hun eigen kind om lekker thuis te slapen.