12 Reacties

3 jaar geleden

Wij doen 1 of 2 cracottes, soms met, soms zonder beleg en dan wat water uit de fles. We hebben wel eerst die fles qua hoeveelheid wat afgebouwd, van 180+6 naar 120+4 of 90+3.

3 jaar geleden

Wij zijn afgelopen weekend afgebouwd van 4 flessen naar 3 flessen. Normaal kreeg ze rond 12.30 uur na een 1/2 broodje nog een fles. Nu krijgt ze 1 heel broodje. Rond 15.00 uur de 2e fles. Als tussendoortje krijgt ze een soepstengel of van die mais chipjes 1 stuk. Hier lijkt ze genoeg aan te hebben. Vanaf 8 maanden mogen ook babybiscuit van Bolletje.

3 jaar geleden

Reactie op Heidezicht

Wij doen 1 of 2 cracottes, soms met, soms zonder beleg en dan wat water uit ...
Oja dat kan ook van die cracottes...en dat afbouwen is ook super tip gelijk mee begonnen vandaag ☺️

3 jaar geleden

Ja, dus niet fles eraf, heel broodje erbij? Wij geven al sinds 6 maanden s morgens een heel broodje en s middags fruit rondom de flessen. Blijkt dat het pas met 8 maanden heel normaal is een heel broodje te geven... 🙈🙈🙈

3 jaar geleden

Reactie op Knuffeltjeee

Ja, dus niet fles eraf, heel broodje erbij? Wij geven al sinds 6 maanden s ...
Mijn zoontje krijgt nu (ruim 8 maanden); 7.30 fles 200+6 met pap Tussendoor fruit 12.30 fles 200 +6 en 1 boterham met beleg (gaan niet altijd helemaal op) Tussendoor 1 of 2 cracottes en wat water 17.30 avondeten, warme hap 19.00 fles 200+6 De 200 water is omdat hij gevoelig is voor harde ontlasting.

3 jaar geleden

Wij hebben de fles van 15.00 uur in ongeveer 4 dagen afgebouwd naar nul (elke dag 30 ml eraf). Nu zet ik hem rond die tijd in de stoel met een bordje met snacks. Vandaag had ik: paar stukjes banaan, wat maisvingers, 1 soepstengel in stukken en een paar broodkorstjes van de middag. En een bekertje koude thee erbij. Soepstengel was de eerste keer en echt een hit! Maar doe ook komkommer, cracottes, stukjes peer, bietensnacks, bananenpannenkoeken etc. Maar net wat er in huis is of wat ik heb gebakken. Ik leg bewust wat verschillende dingen neer die hij dan zelf kan pakken. Hoeveelheid vind ik ook nog lastig, beetje uitvogelen nog 😅

3 jaar geleden

Hoe geef je die cracottes dan? Dat zijn toch die crackers van LU? Ik vind het lastig om brood te geven. Over een kwart broodje doet ze heel lang. Hoe geven jullie een boterham? Ik geef soms korsten met boter erop of ik snij de boterham in kleine stukje van nog geen cm. We zijn nu op vakantie en gisteren hebben wij spontaan de fles van 15:00u weggelaten. Met avondeten gaven nog extra een toetje. Dus naast het groentehapje. Toch voelde dat niet goed. Ook het drinken van water via een beker gaat nog niet snel. Dus ik ben bang dat ze te weinig vocht binnenkrijgt. Vandaag toch maar weer fles van 15:00u gegeven. Wel een goed idee om deze fles af te bouwen. Dat is wellicht beter.

3 jaar geleden

Reactie op StepGut

Hoe geef je die cracottes dan? Dat zijn toch die crackers van LU? Ik vind h ...
De cracottes breek ik over de lengte in 2 en geef ik uit t vuistje als ik er niks op doe. Als ik er wel wat op doe breek ik ze in hapjes. Zijn boterhammen geef ik in stukjes gesneden, de bovenrand korst haal ik er wel vanaf, de onder- en zijkant niet.

3 jaar geleden

Reactie op Adriane

Wij hebben de fles van 15.00 uur in ongeveer 4 dagen afgebouwd naar nul (el ...
oja ook een idee soepstengel...hoe maak jij de bananenpannenkoeken.? slim idee om paar dingen neer te leggen

3 jaar geleden

Je moet niks hè 😉. Maar wij geven als tussendoortjes bijvoorbeeld een maisknabbel (is hier zo op…) of inderdaad een stuk cracotte. Ik heb ook babykoekjes gekocht, vindt ze ook lekker. Als ik sta te koken krijgt ze iets waarmee ik bezig ben, zoals een stuk komkommer of wortel. Ik geef overigens nog 4 flessen en daarnaast 150ml fruit en 150ml groente en tussen de middag nu een halve boterham met pindakaas of appelstroop. Binnenkort eens oefenen met wat anders te drinken en als dat goed gaat, gaat er misschien een fles vanaf.

3 jaar geleden

Onze doet ook een eeuwigheid met zijn water. We hebben een nuby beker,zon antilek, maar veel drinken doet hij nog niet. Wel als je het met een gewone beker geeft, maar dat wordt snel een natte bende.

3 jaar geleden

Reactie op miszkrissie

oja ook een idee soepstengel...hoe maak jij de bananenpannenkoeken.? slim i ...
Bananenpannenkoeken is super simpel. 2 bananen prakken, 1 ei erdoorheen en even goed mixen/prakken tot een beslag. Zitten wel stukjes banaan in het beslag maar dat is prima. Olie of boter in de pan en dan maak ik kleine pannenkoekjes. Echt heerlijk (we eten ze zelf ook) en een makkelijke manier om je baby ei te laten eten 🙂 Soms smeer ik er ook pindakaas of notenpasta op voor hem