7 Reacties

één jaar geleden

Ik reageer niet vaak op topics, maar herken je paniek, dus wil je toch even mijn verhaal delen. Mijn eerste bevalling ging goed, maar toch merkte ik ook bij onze tweede dat ik vlak voor de uitgerekende datum onzeker werd over de bevalling en voelde dus ook paniek opkomen. Bij mij juist omdat mijn eerste bevalling fijn verliep en ik ineens bang werd dat de tweede heel anders zou gaan verlopen. Maar mijn 2e bevalling ging heel vlotjes en nog fijner dan de eerste. Ben onlangs bevallen van mn 3e kindje en die bevalling ging nóg sneller. Ik zeg niet dat het altijd zo is, want dit is alleen mijn ervaring, maar ik heb zeker ervaren dat de 2e en 3e bevallingen sneller gingen dan de eerste. De weg is toch 'vrij' gemaakt door de eerste. En sowieso, je kunt dit mama! Ons lijf is zo enorm krachtig en mij heeft het heel erg geholpen om niet teveel te proberen te focussen op de pijn tijdens de weeën, maar bij elke wee/pijn er juist aan te denken dat mn kindje dichterbij aan het komen. Dat gaf me enorm veel kracht. Hoop dat je iets aan mn verhaal hebt. Je kunt dit!

één jaar geleden

Reactie op Eva85

Ik reageer niet vaak op topics, maar herken je paniek, dus wil je toch even ...
Dank je wel voor je reactie! ♥️ Wauw, jij hebt het gewoon drie keer gedaan, respect! En wat een liefde ook dan, drie kindjes. 🥰 Dank je wel voor de tip om bij elke wee te denken dat het kindje dichterbij aan het komen is. Dat is een positieve draai aan iets 'vervelends', dus ga ik proberen te gebruiken als het zo ver is!

één jaar geleden

Ook ik heb een fijne ervaring met mijn tweede bevalling. Het ging heel vlot en ik wist wat ik kon verwachten en hoe ik erop kon anticiperen/ontspannen. Is natuurlijk geen garantie dat het voor anderen ook zo gaat maar hier dus geen problemen😊. En ik sluit me helemaal bij bovenstaande aan: je kan het! ❤️

één jaar geleden

Ik ben in augustus van de tweede bevallen. Eerste inleiding in het ziekenhuis (overigens wel positieve ervaring eraan) van moment infuus erin tot geboorte zat 8 uur. Nu thuis in bad binnen 5 uur bevallen. Wel helse rugweeen weer, maar verder erg fijn om dit thuis in mn eigen omgeving te kunnen doen. Bij eerste 45 min geperst en toen knip omdat het niet paste. Nu 3x persen en kwam mn dochter van 4720 gram er al uit 🙈 Tweede ging hier dus sneller en stuk makkelijker.

één jaar geleden

Hoi!! Allereerst heel veel liefde en kracht bij je tweede bevalling! Fantastisch dat je straks weer een klein warm hummeltje op je buik hebt liggen. Mijn eerste bevalling duurde 24u, geen goede persweeen, halverwege het persen overgebracht naar medisch voor een infuus en vacuümpomp (beide bleken daar toch niet nodig gelukkig), na 5kwartier persen was m’n dochter er! Wel fantastische ervaring! Mijn tweede bevalling duurde al met al ook zo lang, de ontsluitingafase duurde wat lang. Dit keer goede persweeen en ik vond de pijn op het einde veel intenser. Maar na minder dan 10min persen was m’n tweede dochter er! Fluitje van n cent! En kijk ook hier weer goed op terug. Kortom, einde ging zo veel makkelijker! Bij jou vast ook! Zet hem op!

één jaar geleden

Ik ging mijn eerste bevalling geheel blanco in en dat werd een hele pittige, van een inleiding, tot een vacuümpomp en uiteindelijk spoedkeizersnede ruim 18 uur later, aan toe. Toch ging ik mijn tweede bevalling vol vertrouwen tegemoet. Ik wist toen veel beter wat ik wilde en wat me te wachten kon staan. Uiteindelijk ging de geplande keizersnede (want mogelijk grote baby en ook 41 weken) niet door omdat ze vanzelf besloot te komen die nacht ervoor en was het binnen 6 uurtjes gepiept van eerste wee tot uiteindelijk wel weer de vacuümpomp. Mijn gynaecoloog heeft mij ook veel vertrouwen gegeven en mij echt de regie gegeven in hoe ik wilde bevallen. Dat vond ik heel fijn. Dat ze uiteindelijk ook mijn bevalling heeft gedaan was de ‘kers op de taart’. Ik kijk positief op beide bevallingen terug, maar de tweede was toch net nog wat prettiger omdat ik wist wat ik wilde en er naar mij geluisterd werd en ik betrokken werd bij alle stappen (zoals dus weer de vacuümverlossing).

één jaar geleden

Mijn 2e bevalling ging zeker sneller ( 4 u totaal ). Ging stuk makkelijker!! Succes 😘