7 Reacties

10 maanden geleden

Mijn dochter (23m) slaapt niet vaak uit, maar de laatste weken komt het wel eens voor en dan maak ik haar max 8u wakker, anders kom ik in de knoop met het middagdutje, ze heeft haar dutje nodig en vind het zelf ook wel fijn om even alleen te zijn

10 maanden geleden

Die van mij had met de kerstvakantie ook 2 weken lang het uitslapen uitgevonden (helaas weer voorbij 🥲). Ze ging hier normaal gesproken rond 11:30 al naar bed, dus kon het nu makkelijk uitstellen tot 12:30. Maar eigenlijk ging de middagdut altijd gewoon goed. Dus als ze 2 uur langer doorsliep, ging ik niet alles meteen opschuiven met 2 uur. Maar gewoon max een uurtje of zo. En in de avond konden we dan ook iets rustigers aandoen. Normaal 19:30 in bed, toen werd het max 20:00.

10 maanden geleden

Hier een echte uitslaper. Vanochtend was het half 10 🙊. We leggen hem dan vaak een uurtje later op bed dan normaal overdag. Als hij zo lang heeft geslapen ‘s nachts, dan slaapt hij overdag sowieso minder lang. Dus dan komen we vaak weer uit om hem gewoon rond 7 uur naar bed te brengen.

10 maanden geleden

Die van mij is altijd tussen 12 en 13u moe, ongeacht of ze nu om 7u of om 8:30 wakker is geworden in de ochtend. Haar middagslaap heeft dus geen vast tijdstip maar is altijd wel tussen 12 en 13, dan is ze moe. Op haar avondbedtijd heeft dit helemaal geen invloed, dat is ook altijd tussen 19 en 20u. Ik maak d'r nooit wakker.

10 maanden geleden

Reactie op zoveelliefde

Hier een echte uitslaper. Vanochtend was het half 10 🙊. We leggen hem dan ...
Dat merken wij ook, onze dochter slaapt altijd uit (tussen 8u en 9u). Als ze een keer vroeger wakker is of net langer slaapt, gaat ze toch nog steeds rond 13u een dutje doen. En of dat dutje nu 1 of 2 uur (heel zelden soms 2,5 uur) duurt, in de avond gaat ze altijd om 21u slapen.

10 maanden geleden

Onze zoon is ook een echte uitslaper, slaapt tot 9u half 10. Hij gaat bij ons dan rond 13u weer naar bed en daar slaapt hij variërend tussen de 30 min a 2 uur

10 maanden geleden

Reactie op zoveelliefde

Hier een echte uitslaper. Vanochtend was het half 10 🙊. We leggen hem dan ...
Hier ook een echte uitslaper, het is altijd (als we hem niet wakker hoeven te maken) minimaal 9 uur…