16 Reacties

één jaar geleden

Ik gebruik Alleen doekjes op waterbasis (geen alcohol /olie/parfum) Ik gebruik het merk pampers. Ik gebruik sheabutter en de billetjescreme van weleda. Indien nodig soms ook nog extra bepanthen Mijn oudste had dat ook heel erg. Ik deed uiterlijk 2 uur tussen de luiers en had standaard schimmelzalf in huis. Bij mij jongste gebruik ik al vanaf haar geboorte de sheabutter als eerste een ander daarna de weleda billetjescreme erop en doordeweeks als ze van de opvang terug komt ook nog eens een extra laag bepanthen erbij. Voor ze naar de opvang ging had ze er zeiden last van. Sinds ze naar het kdv gaat wekelijks. Ze heeft eigenlijk voornamelijk er last van als ze op het kdv is geweest. Ben iedere avond/woensdag en weekend bezig om het dan weer rustig te krijgen. (maak eigen mengsel in een potje van weleda billetjescreme, bepanthen crème en zalf) Omdat apart hier minder werkt maar gemengd werkt het hier wel goed. 😊

één jaar geleden

Wij gebruiken wasbare billendoekjes met alleen warm water (thermoskan vul ik elke ochtend). Misschien is dat wel fijn voor z’n billen?

één jaar geleden

Reactie op Debby1122

Ik gebruik Alleen doekjes op waterbasis (geen alcohol /olie/parfum) Ik gebr ...
Oh ja zie net zo erg.. ik heb nu waterwipes gehaald.. En heb een honingzalf besteld om eens te proberen.. Maar ja nu van de opvang, tis helemaal open. Hij poept ook extreem veel hoor, wel 5 x op een dag (dat is een normale dag)..

één jaar geleden

Reactie op Debby1122

Maar wie weet gebruik ik jou zalfjes gebeuren ook nog binnenkort! Ik heb het idee dat het ook gelinkt is aan zijn tanden krijgen, jij?

één jaar geleden

Reactie op Preggy39

Maar wie weet gebruik ik jou zalfjes gebeuren ook nog binnenkort! Ik heb he ...
Dat kan er heel goed mee te maken hebben. Mijn jongste poept ook meer als ze tanden/kiezen moet krijgen. Maar ook als ze (flink) verkouden is of als ze echt ziek begint te worden. Nu heeft ze eigenlijk haar gebit ver klaar ze hoeft alleen nog maar 4 kiesjes( bij haar meestal tegelijk.) Maar merk wel dat het bij ons echt meestal de opvang is. Als ze bij ons thuis is lekt ze zelden door met haar ontlasting en op de opvang elke dag. Of ze er eigenlijk altijd te laat zijn met verschonen. Als het toch te erg wordt de huisarts om zelf vragen

één jaar geleden

Heel vervelend. Hier ook! Bij het eerste plekje doe ik er meteen schimmelcreme op en dat werkt tot nu toe altijd goed.

één jaar geleden

Ons zoontje is er ook wel gevoelig voor en vooral als er tandjes doorkomen (we hebben gelukkig nu alles, op de laatste kiezen na, gehad). Wij deppen na de vochtige doekjes altijd na met een hydrofiele doek zodat het echt droog is. Zodra het rood dreigt te worden stappen we ook over op weleda billencreme en laten we hem, zodra het even kan, in blote bips rond rennen. Nou snap ik dat dat laatste lastiger is als hij 5x per dag moet poepen.

één jaar geleden

Reactie op Debby1122

Maar verschonen ze op het kdv dan wel genoeg? Zsm verschonen helpt het beste en dit klinkt alsof ze het net even te vaak uitstellen misschien?

één jaar geleden

Reactie op Nizan

Maar verschonen ze op het kdv dan wel genoeg? Zsm verschonen helpt het best ...
Ze geven wel aan dat ze hem bij elke ronde dat ze verschonen bij andere kinderen meepakken. Ik zie dat ook wel in het dagverslag. Maar het zal zeker vaker zijn dat je het niet ruikt en hij pas na een half uur aan de beurt is.

één jaar geleden

Reactie op Febbaby1

Ons zoontje is er ook wel gevoelig voor en vooral als er tandjes doorkomen ...
Haha ja wij willen dat inderdaad ook maar elke x dat ik t probeer is het plassen en poepen in huis

één jaar geleden

Reactie op Maartje111

Heel vervelend. Hier ook! Bij het eerste plekje doe ik er meteen schimmelcr ...
Doe je dan daktarin?

één jaar geleden

Reactie op Nizan

Maar verschonen ze op het kdv dan wel genoeg? Zsm verschonen helpt het best ...
Ik denk dat ze vaak te laat zijn. Ik begreep dat ze verschonen na of voor het eten en na/voor het slapen. Ik denk dat ze een periode van ongeveer 3 uur aanhouden tussen de luiers. Heb al aangegeven dat ze eigenlijk on de 2 uur moet dat ze het alleen bij het middagdutje wat langer tussen mogen laten zitten als ze langer slaapt. Ik kan helaas nu niet meer zien omdat ze het alleen maar tot de 1,5 jaar iedere verschoning vermelden. Van 0 tot 1 jaar iedere luier wordt vermeld. Van 1 tot 1,5 alleen nog de poepluiers. na de 1,5 alleen nog het slaapje. En vanaf 2 alleen nog mondeling verslag en wat foto's.

één jaar geleden

Wat vervelend. Misschien dat een laagje heilwolle/vetwol/naturwolle tussen de luier en billen wat verlichting kan geven, dat houdt het luchtig en droog. Ook smeren met lanoline( zit ook in de heilwol) kan helpen.

één jaar geleden

Ook idd katoenendoekjes met alleen water gebruiken hielp bij ons. En wie weet eena kijken of bepaalde voeding niet meer/minder geven helpt. Toen onze zoon nog minder goed tegen koemelk kon veroorzaakte dat vaker luieruitslag, net als nu nog teveel mandarijnen eten😅.

één jaar geleden

Ik heb juist geadviseerd gekregen van de verpleegkundige om geen water en waterdoekjes te gebruiken omdat schimmel daarin gaat broeien en zo makkelijker groeit. Ons is geadviseerd om oliedoekjes (alleen Kruidvat eigen merk heeft ze en DM drogist in Duitsland) te gebruiken of een gewoon katoenen doekje met castor of zonnebloem olie. Daarnaast smeren met daktarin en als het weg is een week langer blijven smeren om het echt weg te krijgen. Dit werkt super bij onze dochter en we blijven dit dan ook gebruiken 😁

één jaar geleden

Reactie op Preggy39

Doe je dan daktarin?
Miconazolnitraat, maar dat is geloof ik hetzelfde alleen is Daktarin merknaam dus duurder:) werkt echt meteen! Als ik maar een klein plekje zie smeer ik dat meteen met wat sudocreme erdoorheen en dan is het de volgende dag al bijna weg.