12 Reacties

3 jaar geleden

hier ook het zelfde alleen dit is dan wel al zijn vierde kindje. bij de eerste wist hij niet wat hij ermee aan moest was te klein je kon er niks mee enzz. bij de vierde weet hij nog niet echt maar pakt hem soms wel en praat er al veel vaker tegen. mijn man is ook heel duidelijk dat kleine vind hij niks want stel je voor dat hij hem zeer doet. hier is mijn man echt pas wat gaan doen na dat ze gingen lopen want toen werd het leuk krijg je meer interactie en kun je ook echt wat doen met ze. jou man zal hier even doorheen moeten of hij draait met jou om hij werkt en jij blijft thuis weet niet of dat kan natuurlijk. maar dat je het voor jou man zijnde weer oppakt als hij een jaar is of zo iets.

3 jaar geleden

Pfff ja, ik vind het oooook saai maar iemand moet het doen toch?? Hij moet er gewoon doorheen ben ik bang 🤷‍♀️
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Hier ook deels. Als het aan mijn man ligt doet hij gaat alleen in de box als hij "dienst" heeft. Probeer hem wat meer te stimuleren om haar aan het lachen te maken door even voor de spiegel te staan of vliegtuigje (altijd succes). Als hij haar dan schik ziet hebben vind hij het toch ook wel even leuk.

3 jaar geleden

Het wordt alleen maar beter geef het niet op! Mijn man vond het moeilijk zijn draai te vinden met onze dochter en sinds kort vind hij het zo leuk dat hij zelfs mee helpt als hij thuis werk. Onze dochter is 1,5uur wakker en slaapt weer 2-3uur en dat gaat de hele dag door dus eten geven spelen en zelf in haar box laten spelen en gaat ze weer slapen!

3 jaar geleden

Baby tijd is lastig voor papa's, komt helemaal goed. Mijn dochter is echt 2 handen op een buik met haar vader nu, terwijl hij het eerste jaar ook echt niet wist wat hij er mee aan moest. Geef het tijd!

3 jaar geleden

Ah, snap dat dat lastig is voor je! Je zegt dat je tips geeft aan je man, maar is hij daar wel ontvankelijk voor? Met andere woorden, zou hij het zelf ook graag anders zien? Daarnaast: vindt hij het moeilijk omdat hij het saai vindt, of vindt hij het sowieso moeilijk? Kan me wel voorstellen dat iemand het zorgen voor een baby saai kan vinden, ook al ervaren mijn man en ik dat niet zo. Wat voor ‘baby dingen’ doet je man zoal met haar? Welke dingen zijn saai, langdradig of kortdurend? Misschien probeert hij alleen dingen die gewoon niet bij hem passen. Je moet mijn man ook niet laten voorlezen, die houdt van zichzelf al niet van lezen en heeft daar dus totaal het geduld niet voor. Als hij het überhaupt moeilijk vindt dan kun je dat wel bespreekbaar maken, hoop ik? Mannen zijn vaak wat praktischer ingesteld en vinden handvaten fijn, zeker ook voor de verzorging van een baby.

3 jaar geleden

Hij kan ook iets met de kleine gaan doen, wat hij zelf echt leuk vind. Samen een half uurtje een sportwedstrijd kijken op tv, met interactie en commentaar van papa uiteraard. Naar een hobbywinkel (intersport/decathlon/bouwmarkt/viswinkel, etc.) of een of andere balsport, waarbij de kleine het uiteraard niet volgens de regels kan doen, maar het hopelijk wel leuk is voor papa om elke weer motorische vooruitgang te zien.

3 jaar geleden

Denk dat het ook een beetje een persoonlijk ding is, ik als mama vind het soms eigenlijk ook wel saai. Hoe ouder hoe leuker het wordt voor mij, terwijl mijn man juist geniet van elk klein dingetje en helemaal opgaat in het ‘spelen’ en zorgen voor de baby.

3 jaar geleden

Veel mannen en zelfs vrouwen alleen die komen er minder snel voor uit hebben dit gevoel. Ze kunnen nog niet veel. Mijn vriend vind het ook niks aan. Nu ze terug begint te lachen enz begint hij het steeds leuker te vinden. Maar de verzorging komt vooral op mij aan. Bij de oudste 2 had hij het net zo en begon hij meer te doen toen ze een jaar ongv was. Begon te lopen enz. Nu ze 2.5 is speelt hij elke dag uit het werk met haar. Op de trampoline, op de grond, Samen nog even fietsen of speeltuin noem maar op. Komt vanzelf. Ik snap dat je het misschien vervelend vind maar probeer het los te laten.

3 jaar geleden

Och, dat is toch heel normaal. Mijn man heeft een PlayStation gekocht toen hij een papadag kreeg 😅 een baby vindt het echt niet erg om even in de box te liggen terwijl papa wat voor zichzelf doet. Hetzelfde als de baby slaapt. Je kunt een baby ook bijna overal mee naartoe nemen. Zijn er dingen die je man graag wil doen maar niet aan toe komt? Misschien valt het wel creatief in te passen in deze tijd. Deze fase is zo snel voorbij, voor je het weet kun je volop met de kleine spelen. En dan kun je daar weer over klagen! 🥰
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: Oude trauma's en wat je mist van je kindloze bestaan

Waarom maken baby's zo graag herrie? We duiken in hun speelgedrag en een groeiende eigen wil. Ook bespreken we hoe het is om op te voeden zonder goed voorbeeld. En mis je soms nog iets uit je leven van voor de geboorte van je kindje?

3 jaar geleden

Ik denk dat wel meer mannen hier sneller last van hebben. Mijn man zorgt ook nog niet voor het kindje. Ze is nu 5 maanden. Enkel als ik mijn hobby doe dan geeft hij eens een flesje.