14 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Knopje
Hoi, ik gebruik tegenwoordig een menstuatiecup maar ben zo'n beetje m'n hel ...
Dus gewoon doen zeg je?
3 jaar geleden
Reactie op Knopje
Oh en mocht je onzeker zijn over een te lang draadje; schaartje mee en na h ...
Oh dank je wel voor de tip! Heb nooit een tampon gebruikt. Maar volgens mij stelt t niet veel voor toch om in te brengen?
3 jaar geleden
Reactie op anneliesjansma
Oh dank je wel voor de tip! Heb nooit een tampon gebruikt. Maar volgens mij ...
Nee, het is niet ingewikkeld idd. Maar ik weet nog van mijn eerste keren dat je er wel even een handigheid in moet krijgen. Hij moet bijv. niet voor de opening hangen, maar net even een paar vingertopjes doorgedrukt. En bij pijn of ongemak zit 'ie eigenlijk niet goed. Evt. kan je de tampon inbrengen met behulp van een glijmiddel op waterbasis, mocht het niet lukken
3 jaar geleden
Dat gaat prima hoor! Zover mogelijk inbrengen, ik heb altijd tampons gebruikt tijdens het zwemmen en nooit problemen gehad. De tampons van O.B. vind ik wel prettiger dan bijvoorbeeld Tampax (bestaat dat nog?!), die van Tampax zetten meer in de lengte uit toen ik ze gebruikte. Heel vervelend. O.B. gewoon in de breedte.
Enne, dat touwtje kan je gewoon tussen je schaamlippen wegstoppen. Dan hoef je niet te knippen en heb je ook geen risico dat hij perongeluk uit je broekje piept.
3 jaar geleden
Reactie op Mdr2022
Dat gaat prima hoor! Zover mogelijk inbrengen, ik heb altijd tampons gebrui ...
Oh fijn om te weten dat het prima kan! Hopelijk word ik snel ongesteld haha
3 jaar geleden
Met tampon zwemmen kan prima, maar bij mij is dat op mijn hevigste dagen minder handig. Ik lek dan wel wat sneller (meestal dag 2 en 3). Even extra tampons mee in de luiertas voor tussendoor verwisselen. En even een droge in wanneer je klaar bent met zwemmen.. het zijn net sponsen.. touwtje idd tussen schaamlippen maar vind die van de pleister ook wel een handig idee. Ik ben vaak bang dat het touwtje toch op een of andere manier gaat "rondzwemmen" en dan wel ineens ergens onderuit bungelt.
3 jaar geleden
Ik zou op vakantie ook ongesteld zijn. Ik moest toevallig bij de huisarts wezen en heb gevraagd of er ook iets bestond om dit uit te stellen… ik heb speciale pilletjes gekregen waarmee ik mijn menstruatie tot 2 weken mee uit kan stellen… was geen antwoord op je vraag, maar misschien ook te overwegen?