9 Reacties
één jaar geleden
Herkenbaar. We zijn net terug van een midweekje center Parcs. Pittig met zon dame met sterk willetje. Tips... Voldoende slaap is essentieel voor de sfeer. Dus dat heeft hier prioriteit. Verder passen we uit eten gaan aan op haar dus pannekoeken, buffet restaurant met speelhoek. In elk geval iets waar je even met haar wat kan doen als ze de stoel zat is. Verder is het met name je kind volgen als je het gezellig wilt hebben. Ze kunnen nou eenmaal hun emotie niet onder controle houden dus go with the flow.
En dan als laatste: het is niet ander. Ze krijsen soms nou eenmaal de voel bij elkaar. Als mensen daar een probleem mee hebben dan is dat aan hun. Het is een kind en geen machine. Maar ik weet uit ervaring dat het moeilijk is om mee om te gaan als je niet goed in je vel zit.
Succes 😘
één jaar geleden
Bij ons ook een periode zo gehad. Wij bleven gewoon weg gaan. Dan krijst ze maar maar ze past haar maar aan. Nu is ze het gewend en vind ze het alleen maar leuk als we weg gaan. Soms moeten ze er even door heen. Voor haar ook wennen om na een jaar in1x uitjes te maken. Ik zou gewoon blijven door gaan. En schreeuw gedrag negeren hoe lastig dat ook is. Uiteindelijk merkt ze vanzelf dat ze daar niks mee berijkt..
één jaar geleden
Enige tip die ik je kan meegeven is misschien iets lekkers mee te nemen. M’n dochter is dol op croissantjes, waar ze echt een uur over doet om op te peuzelen. Dan hebben wij haar iig voor een uurtje stil in de wagen 😅
één jaar geleden
Op vakantie hebben wij geen schermtijd-beperkingen. Dus in restaurant gewoon lekker de iPad aan en dan hebben we er geen kind aan. Kan me echt niks schelen op zo'n moment haha!
En verder draait alles om de slaapjes idd, ze doet er nog twee. Die van ons heeft nog nooit in de buggy geslapen oid, dus dat zit er allemaal niet in. Dus dat betekent 's ochtends een beetje rommelen rondom het huisje, dan slapen. Zorgen dat je klaar bent om te vertrekken als ze wakker wordt, tot half drie maximaal op pad, en dan weer naar het huisje om op tijd in bed te liggen. En niet te lang in de buggy want ze vindt dat niet echt leuk, dus dan is het voor ons ook niet leuk.
één jaar geleden
Bij ons is het ook belangrijk dat er goed geslapen is. Verder altijd vermaak en snacks mee om hem zoet te houden. En met uit eten enzo helpt het als we een van de oma's meenemen, die houden hem dan ook bezig 😁 Weet je misschien waardoor het komt dat ze zo gaat krijsen? Je zou ook plekken(natuurgebieden) op kunnen zoeken waar ze naar hartelust kan krijsen zonder dat iemand er last van heeft om zo het idee van uitjes/weg gaan op te bouwen. Wie weet vind ze het allemaal maar eng en voelt ze zich onzeker waardoor ze zich zo uit?
één jaar geleden
Wat hier wel goed werkt is een uitje voor ons plannen rondom iets leuks voor hem: wij maken een fietstocht door het bos, gaan dan een half uur naar de speeltuin en dan nog een stukje fietsen. Of koffie drinken op de markt en een beetje shoppen, tussenstop in de speeltuin en daarna weer terug naar de markt en hij een boterham. Of in de tram/auto terug een boterham. (Eten werkt hier sowieso bijna altijd, maar hij is wel een bodemloze put) We gaan aan het eind van de zomer op familiebezoek in Berlijn en hopen het dan ook zo te kunnen doen. Ik vind het ook wel spannend. Dus meer tips zijn welkom!
één jaar geleden
Aahw dankjewel voor jullie reacties!
Toch erg fijn om te lezen dat ik niet de enige ben!!
Inmiddels op de helft van onze vakantie. We moesten echt even op zoek naar wat voor ons werkt. En misschien is dat de volgende keer weer (hopelijk) makkelijker. Een paar tips hebben hier echt geholpen, dank daarvoor!🙏🏼
Wat beter ging afgelopen dagen, was:
- Elke ochtend tussen 9.00-13.00 een activiteit buiten de deur. Met ook activiteiten voor haar tussendoor (speeltuin bijv). En dan daarna dutje in vakantiehuis (of auto). En dan een rustigere avondplanning in/rondom vakantiehuisje.
- We hebben de gouden combi gevonden waardoor ze wel haar kinderwagen wil blijven zitten: namelijk rozijntjes en crackers. Dat houdt ze een uurtje vol (YES!) en daarna wil ze weer zelf aan de wandel, wat we ook toelaten.
- Gisteren krijste ze ook weer
de boel bijelkaar. Ik vermoed dat het tegen einde van haar wakkertijd is en daarmee aangeeft moe te zijn. Ze is het natuurlijk niet gewend telkens op de hort gaan. En ook niet om in de kinderwagen te slapen. Dit keer heb ik echt even de tijd genomen om haar uit te leggen dat we weggingen zodat ze kon slapen, en daarna haar afgeleid met iets lekkers. Dat hielp dit keer wel en stopte ze met huilen!
- We zijn ergens uiteten geweest en toen idd maar schermtijd gegeven. Wij gaan niet zovaak uiteten vanwege mn gezondheid. Dus we moeten dit nog vaker oefenen😂. Dus tips zijn welkom haha.
- Om hier op vakantiebestemming te komen moesten we 3 uurtjes rijden. Een tas met allemaal nieuwe speelgoed - die ze elk uur kreeg - hielp erg goed. Pas als allerlaatste troef de iPad met filmpjes erbij gehaald. Hielp goed om de reis vol te houden. Ik was positief verbaasd over haar. Nu nog de terugreis haha.
Tot zo ver haha..
één jaar geleden
Reactie op Veerlion
Bij ons is het ook belangrijk dat er goed geslapen is. Verder altijd vermaa ...
Ja he!
Ik vermoed (moet het nog goed ondervinden) dat er 2 momenten zijn als ze krijst:
- Als ze moe wordt (einde van wakkertijd). Dat is tegen 13.00 uur aan. We hebben nu er een beetje mee gespeeld door rond 13.00 uur van bestemming weg te rijden. En ik merk dat ze dan in de auto slaperig wordt of thuis meteen een dutje doet.
- En als ze het erg naar haar zin heeft en dan weg moet. Zeker als het een speeltuin is met waterpompen of zandbakken. Niet weg te krijgen🤣🫣. Nu bereid ik haar voor met echt alvast afscheid te nemen : “Zeg maar dag dag tegen zand. We komen volgende keer weer terug.” En het helpt al een beetje. Niet altijd haha.
één jaar geleden
Complimenten hoe je het hebt aangepakt en alle tips ter harte heb genomen. Het is soms extra pittig als je zelf lichamelijk niet helemaal gezond bent.
Je hebt zelf ook enorme stappen gezet door te ontdekken wanneer het gedrag ontstaat.
Ik blijf het soms ook een zoektocht vinden waarom ze zich zo gedragen.