7 Reacties
3 jaar geleden
Wij deden vaak een luchtje shirtje nog extra aan en een zonnehoed met brede rand die over z’n nek viel. En heel vaak insmeren. Verder nog een Deryan tentje mee waar hij in lag als wij op de ligbedden lagen.

3 jaar geleden
Leuk en spannend! Ik heb familie aan het lago maggiore wonen en ben al vaak heen en weer gegaan met de kindjes. Ik zou zeker een uv pakje doen, de zon kan behoorlijk fel zijn daar, scheelt toch weer.. Neem ook iets van een muskieten net mee, op sommige plekken langs de meren zijn savonds veel muggen. Qua baby producten kun je daar prima terecht maar als je kindje gevoelig is zou ik alles van thuis meenemen. Veel plezier!
3 jaar geleden
Wij zijn nu op de terugweg van toscane. Erg heet geweest (38 graden). Hadden idd een zwempakje met lamge mouwen, pet en zonnebril. Verder deryantentje mee, maar de slaapjes heeft hij voornamelijk in het huisje gedaan. Verder veel insmeren met baby zonnebrand (ook in schaduw). En zoveel mogelijk in de schaduw blijven. Dan alleen in zwemluier/luier.
3 jaar geleden
Wij zijn net terug van vakantie, in Nederland met elke dag 30 graden en in het huisje 28 graden 😅 wat bij ons heel goed hielp was een Aermoov later voor in de maxicosi. Mijn zoontje warmt ontzettend snel op in het zitje, ondanks airco in de auto. Door dit laagje geen mopperende baby meer! We hebben het ook in de kinderwagen gelegd.
Verder liep hij hele dagen rond in zijn romper. Buiten zwemmen hebben we niet gedaan. En hij dronk meer (niet zo gek, wij zelf ook). Het CB houdt nog een 20+ jaar advies aan dat baby’s niet meer dan 1L op een dag mogen omdat de niertjes dit niet aankunnen. Dit is niet waar. Dit staat ook in de richtlijn voeding en eetgedrag van het Nederlands Centrum voor Jeugdgezondheidszorg. Ik citeer:
“Er zijn geen minimale of maximale hoeveelheden vastgesteld: er is geen wetenschappelijk bewijs voor de van oudsher aanbevolen maximale hoeveelheid van een liter. De groei van het kind is een belangrijkere maat om te zien of het kind genoeg eet dan de exacte hoeveelheid”
Nu kwam mijn zoontje nooit over de 1L, maar sinds ik dit weet maak ik me er helemaal geen zorgen meer om.
3 jaar geleden
Reactie op AS
Ik vraag me af of het in dat tentje niet al gauw te warm wordt? Hoe is jull ...
Door de vele gaas stukken gaat de wind er lekker doorheen. Dus dat blijft erg luchtig. Wel deden wij hem nog extra onder de parasol in de schaduw zetten, zodat er geen zon op het tentje kwam
3 jaar geleden
Allereerst veel plezier op vakantie! Het is zo bijzonder met zo’n kleintje erbij!
Wij zijn in de Ardeche geweest. Heel heet, maar niet onmogelijk. Naast alle andere tips gaven wij onze zoon een vochtige washand om mee te spelen ter verkoeling, had hij een luier met shirt/romper aan zodat hij zijn zweet in het shirt kwijt kon en kreeg bij elke fles extra vocht. We zijn zelfs vaker flesjes gaan geven voor meer vocht door totaal aantal scheppen over meer flessen verdelen en het bijbehorende vocht met 10ml verhogen.
Wij hebben om het matje van het Deryantentje een hoeslaken gedaan, dat plakt minder en verkoelt wat. Om het peuterformaattentje past een ledikanthoeslaken.