11 Reacties
4 jaar geleden
Hoi,
Ik had jouw berichtje gewoon kunnen schrijven want zit met exact hetzelfde en ben ook Consultant. Heel toevallig.
Ik heb 14 juli een sollicitatiegesprek en denk niet dat ik het dan al aan ga geven.
Ik vind het ook echt wel spannend om nu te switchen van baan. Ik weet ook niet hoe het zit met ouderschapsverlof dan, maar ik wil in het eerste jaar echt minder werken.
Watvoor baan ben je naar op zoek?
4 jaar geleden
Een tip voor mensen die willen solliciteren: als je naam niet erg anoniem is, ben je snel vindbaar (volgens mij is dit allemaal vrij toegankelijk). Misschien niet handig als je je nieuwe of oude werkgever nog niet wil inlichten… ik weet dat ik zelf wel eens sollicitanten heb gegoogled.
4 jaar geleden
Ik ben van baan gewisseld een week voor
Mijn terugplaatsing van PGD. Ik heb er voor gekozen om het gelijk te vertellen, voordat ik het contract had getekend. Ik had een vaste baan, en wou niet het risico nemen dat zodra ze erachter zouden komen ik mijn baan kwijt zou zijn. Dan liever nog even blijven waar ik was. Dit pakte voor mij gelukkig heel goed uit, ze hadden er geen probleem mee, dat gaf mij ook een fijn gevoel, dat je zonder ‘geheim’ ergens begint. En gelukkig is de terugplaatsing gelukt! Nu 7 weken zwanger😍
4 jaar geleden
Ik zat in hetzelfde schuitje was ookal volop aan het solliciteren maar heb het nu maar on hold gezet. Een vriendin van mij had 2 jaar terug hetzelfde en haar contract werd na de zwangerschap niet meer verlengt dus blijf nu even mijn salon behouden en ga als de kleine er is weer solliciteren. Want ik vind niet dat je het kan maken om het te verzwijgen
4 jaar geleden
Reactie op Mas-1
Heee. Ik was gisteren ook 7 weken dankzij pgd
Jaa echt? Haha ik ook gisteren! Jij ook gefeliciteerd🥳🥳
4 jaar geleden
Ik begin morgen ook aan een nieuwe baan, en heb ook niet verteld dat ik zwanger ben. Dat ben je ook niet verplicht. En bij mij ging het vorige keer met 9 weken mis. Daarom wil ik eerst de 12 weken afwachten
4 jaar geleden
Het hangt een beetje af van de sector waarin je werkt denk ik. Het is voor je werkgever een paar maanden is lastig, en daarna hebben ze een goede werknemer voor een lange termijn. Als je werkt bij een bedrijf waar mensen steeds voor korte tijd worden aangenomen of niet echt hoeven worden ingewerkt zal het anders zijn dan bij meer langetermijn functies. En het is waar je jezelf prettig bij voelt natuurlijk!