7 Reacties
één jaar geleden
Hier was het ook even zoeken , wij hebben 2 weken een hazenslaapje gedaan van 9.00 tot 9.30 , afgebouwd naar kwartier....
En toen bedtijd smiddags begonnen 11.15 en sliep die vaak tot 13.45/14.00
Nu is het 12.00/12.15 na bedje tot 14.30/15.00
En gaat goed , alleen smorgensvroeg is die best vroeg wakker
één jaar geleden
Hier wordt door het kdv in de ochtend indien nodig nog een powernap gedaan rond 09.00 tot Max 9.45 en gaat ze tussen 12.30 en 13.00 naar bed (het middagdutje van 2 tot 3 uur) na de lunch.
We eten thuis op dezelfde tijdstip als bij het kdv dat is rond 11.30 en 12.00.
Voor dat deed ze gewoon nog 2 dutjes in de ochtend en uurtje en in de middag 2 uurtjes.
Ze was er zelf aan toe om het te laten vallen toen ze 18 maanden was.
Maar soms heeft ze het nog wel nodig en wordt dat gewoon nog steeds gedaan.
Ik hou wel een bepaalde wakkertijd in de gaten. Die zit nu tussen de 6 en 7 uur in.
Wij hebben iedere keer met ongeveer een kwartier/ half uur gerekt. (samen met kdv).
één jaar geleden
Ik breng m’n dochter om 11:30 naar bed, omdat ze het thuis niet veel langer trekt. Op de opvang gaat ze rond half 1 naar bed. Dit werkt voor ons prima en thuis slaapt ze vaak zo’n anderhalf tot 2 uur en op de opvang een uurtje.
Het heeft wel echt lang geduurd voordat ze gewend was aan 1 slaapje, maar de dagen dat ze er toch 2 deed, hoe kort ook, resulteerde in een vreselijk gevecht met naar bed gaan in de avond 😅.
één jaar geleden
Ik zou gewoon lekker je gevoel volgen. Ons meisje slaapt soms na haar tussendoortje en luncht dan na het slaapje, en soms luncht ze eerst en slaapt ze daarna. Lekker doen wat makkelijk is hoor. Het is geen wet om om precies 12u te lunchen. Tekstjes op het internet, slaapschema's of eetschema's mag je negeren om op je eigen gevoel af te gaan. En op het ritme van je kindje 🥰 Die van ons ligt er nu net een paar minuten in en slaapt tot ongeveer half 3. Vanavond slaapt ze dan wss rond 20u weer. Helemaal prima: haar ritme gecombineerd met die van ons.
één jaar geleden
Wat ik deed is rond 11 uur 2 boterhammen en rond half 12 naar bed ( ochtendsnack wat minder gegeven rond half 10) en rond 18.00 naar bed s avonds
Nu gaat ze om 12.00 dus half 12 broodje en rond 19.00 naar bed. Ze slaapt van 12.00 - 14.30