9 Reacties

één jaar geleden

Ik herken het van een kindje van een vriendin! Hij dronk steeds uit van die rietjesbekers en we dachten toen misschien heeft hij wel suikerziekte. Ze zijn toen over gegaan op andere bekers waarbij hij minder uit gewoonte 'aan de fles leurde.' Toen was het over. Misschien het proberen waard?

één jaar geleden

Mijn dochter 1.5 houdt ook super erg van drinken waardoor ze nu minder eet. Ik houd het nu in de gaten, dat ze een bepaalde hoeveelheid drinkt en niet meer de hele dag en geen drinken meer voor het eten. Op het moment wanneer ze heeft gedronken en erom blijft vragen probeer ik der af te leiden (wat eigenlijk altijd wel lukt). Drinken is ook super lekker but come on 😅😅

één jaar geleden

Een andere beker zou je inderdaad kunnen proberen. Ons zoontje drinkt heel veel uit z'n munchkin 360 beker maar uit een gewone beker een stuk minder. Als je twijfelt over of te veel drinkt icm haar gezondheid zou je even kunnen overleggen met de huisarts of het consultatiebureau

één jaar geleden

Ik zou het toch even voorleggen aan de huisarts of het cb. Zoveel drinken is ook best heftig voor de nieren om te verwerken.

één jaar geleden

Diabetes checks doen

één jaar geleden

Dank allemaal. Ja, diabetes check ga ik doen. En fles vervangen ga ik ook doen. Ik ga er meteen achteraan. Bedankt lieve Mama's

één jaar geleden

Ik ben nieuwsgierig hoe het nu gaat? Mijn dochtertje kan soms ook periodes hebben dat ze veel drinkt

één jaar geleden

Reactie op Sneeuwklokje21

Ik ben nieuwsgierig hoe het nu gaat? Mijn dochtertje kan soms ook periode ...
Lief van je. Ik heb de fles vervangen voor een rietjes fles, en zag eigenlijk al meteen verandering. Zegt vaker nee tegen drinken wanneer ik het zelf aanbied. En ze drinkt het niet meer leeg. De diabetes check heb ik nog niet gedaan. Maar maak me er niet meer zorgen over aangezien er al flink wat veranderd is. Echt super blij met de tip!

één jaar geleden

Ik zou voor de zekerheid even een diabetes check doen (begreep wel dat het heel erg onwaarschijnlijk is op deze leeftijd) maar heb het bij ons zoontje ook gedaan, was alleen een mini prikje in zijn vinger en gaf toch geruststelling! Ik geef hem nu op vaste momenten zijn beker en zet hem ook weer bewust weg, uit het zicht. Doen we nu al een tijdje en hij vraagt er ook een stuk minder om nu :)