8 Reacties

4 jaar geleden

Hee Mijn zoontje is een weekje ouder en heeft verborgen reflux. Wat je beschrijft heeft mijn zoontje. Niet op z’n rug willen liggen, niet plat liggen. En erg onrustig wanneer hij hier last van heeft tot mama krabben aan toe. Ook hier krijgt hij bv. Als je tips wilt let me know bij mijn kleintje is het nu door middel van medicijnen en aanpassingen van bedje voeding etc redelijk onder controle

4 jaar geleden

Reactie op christinaG89

Hee Mijn zoontje is een weekje ouder en heeft verborgen reflux. Wat je besc ...
Hey zou je de tips hier willen delen? Wij hebben ook dezelfde problemen..

4 jaar geleden

Ik denk ook dat mijn dochtertje verborgen reflux heeft… heel onrustig, inderdaad op haar rug liggen is een en al ellende. Ze smakt, hikt en huilt echt mega veel. Ook herken ik mijn dochtertje in het krabben en slaan van mij in het gezicht 😣 en zo af en toe geeft zij haar voeding terug… ik heb echt geen flauw idee of ik het consultatiebureau moet contacten of de huisarts?! Ik heb het consultatiebureau gemaild maar tot op heden geen reactie terug… 😣

4 jaar geleden

Reactie op summerstar

Ik denk ook dat mijn dochtertje verborgen reflux heeft… heel onrustig, inde ...
Ik heb exact dezelfde klachten helaas maar naar de kinderarts gaan heeft niet geholpen

4 jaar geleden

Hier ook een jongetje van 10 weken met verborgen reflux ellende…. Wat wij doen. -Zodra het kan overdag slaapt hij op zn buik. (Met de babyfoon op m gericht uiteraard) Dan slaapt ie veel beter . -Na het voeden rondlopen rechtop houden en goed laten boeren..(lukt niet altijd maar wel beter. -veel in zn wippertje als ie wakker is zodat hij rechtop zit en voeding kan zakken.. -speen geven met naar bed gaan( maken ze meer speeksel aan , wat maagzuur neutraliseert) .. zeggen ze.. T is vreselijk om aan te zien als ie bijna in zn kots stikt.. maar merk wel dat hoe ouder hij word hoe beter hij er zelf mee om kan gaan als t omhoog komt.. 😌 Sterkte allemaal 😊

4 jaar geleden

Het wordt niet altijd aangeraden, maar wij gebruiken nu toch een Reflux kussen onder het matras, voor ons een mega verschil. Hij slaapt overdag eindelijk weer in bed! Geen oververmoeide baby meer aan het einde van de dag en het lijkt alsof hij veel minder pijn heeft.

4 jaar geleden

Mijn zoontje was met drie weken ong S’avonds erg onrustig dit volgde in dat hij bijna stikte in z’n eigen maagzuur. De verborgen reflux maakte dus zijn keel en slokdarm zo van streek dat het ging opzwellen en daardoor bijna stikte. Gelijk het hap gebeld en moesten meteen langs komen hier werd verborgen reflux geconstateerd. Hij kreeg redinatine dit heeft even geholpen tot twee weken terug. Hij is nu ruim twee maanden oud. Nu hebben we nexium gekregen krijgt hier wel vele krampen van maar dit is nu ook al minder. -Met voeden laat ik hem minsten 10 min liggen in de houding waarin hij drinkt. (Hij word snel misselijk en reflux klachten komen sneller wanneer ik hem gelijk van houding verander. -daarna goed over de schouder en zorgen dat hij boert! - hij ligt hier op een reflux matras. Zorgen dat die altijd iets schuin ligt met z’n lichaampje. Zelf op de verschoon kussen. En reiswieg van de kinderwagen. -ligt bijna niet op z’n rug alleen op de zij of de buik, op z’n rug begin de onrust meteen al. - tussen het voeden geef ik pauzes. Ben soms wel een uur hieraan kwijt. Ligt eraan of er veel melk in de borst zit of niet. Hij blaast bellen krabt slaat huilt hikt als hij veel last heeft maar doordat we gestart zijn ook met nexium merk ik veel meer rust bij hem. Belangrijkste is goed omhoog houden en niet plat liggen. Mijn kleintje ligt op de buik ook met reflux matras. Dus ligt overal schuin en dit helpt enorm. Overgends gewoon de huisarts bellen dan krijg je wat voor geschreven. Ik ben helemaal niet van medicijnen maar m’n zoontje heeft dit eenmaal nodig helaas.

4 jaar geleden

Wat een ellende voor jullie kleintjes, zo zielig. Dank voor alle goede tips. Ik draag hem nu al een paar dagen in de draagzak voor zijn slaapjes overdag en dat maakt een enorm verschil al. Ik denk dat hij ook oververmoeid was door het dagen niet slapen. Ik heb maar losgelaten dat hij in zijn bed moet en doe het huishouden met hem in de draagzak. Hij slaapt overal doorheen. Heb alles schuin staan en leg hem savonds op de zij, dan slaapt hij tot een uur of 4 en verder op mijn arm. De onrust was vandaag ook minder gelukkig en de ochtend voedingen wat beter, mijn baby'tje weer terug. Ik laat het vrijdag als hij de eerste prikjes krijgt nog wel bekijken bij het cb.