20 Reacties

3 jaar geleden

Hoe merk je dat ze verkouden is? Snurkt ze en lijkt het alsof haar neusje verstopt zit? Wat is de kleur van haar snot? Vaak zijn het ‘melksnotjes’ waardoor het lijkt dat ze verkouden is maar eigenlijk niet zijn. Onze dochter had dit ook en is ook 6 weken oud.

3 jaar geleden

Weet je zeker dat ze verkouden is? Die van mij is bijna 7 weken. 2/3 weken geleden was ze 2 dagen echt verkouden (stem was hees, hangerig, huilerig, snotterig) daarna was het over. Maar bijna elke ochtend wordt ze wel wakker met een verstopte neus en ik denk zelf niet dat het door verkoudheid komt

3 jaar geleden

Ik heb ook een baby van 6 weken oud en is ook langer dan 2 weken verkouden 🤧 vooral nachts heeft ze daar veel last van. Ik vind het heel zielig als ik hoor hoeveel moeite ze heeft om adem te halen.

3 jaar geleden

Ons dochtertje is ook al langere tijd verkouden. Twee weken geleden heb ik en waarschijnlijk zij ook corona gehad. Ze heeft 1.5week slecht geslapen overdag en in de nacht, wilde alleen maar bij mij zijn. Gisteren overdag ging het weer prima maar in de nacht kan ze haar speen niet inhouden wat ze erg graag wilt. Vanmorgen werd ze wakker met een prut oogje. Dus hier duurt het helaas ook al even

3 jaar geleden

Hier is ze nu 5 weken en al 4 weken corona en verkouden inclusief de koorts, groene snottebellen, stikken, hoesten, rochelen en de hele reutemeteut.

3 jaar geleden

Ik lees even mee. Onze dochter heeft hetzelfde en heeft dus verder ook geen klachten behalve de verstopte neus

3 jaar geleden

Hier zat alles verstopt en beide kids testte dan ook positief op covid. Het advies wat ik van kinderarts kreeg was om fysiologisch zout te gebruiken. Dit heeft wonderen verricht hier, wellicht kan je dit ook gebruiken het spoelt het neusje goed door

3 jaar geleden

Wij hebben een neusjesreiniger van Otrivin. Is een soort klein stofzuigertje waarmee je het snot eruit kan halen omdat ze zelf nog niet hun neusje kunnen snuiten. Werkt heel goed! Bij ons was de verkoudheid daarmee snel weg.

3 jaar geleden

Bij mijn eerste haar heel lang mee laten lopen totdat we baby zoutoplossing neusspray van Otrivin gingen gebruiken. Nu bij de tweede meteen gaan doen en kan ze weer goed ademen.

3 jaar geleden

Ons zoontje hoest en is snot verkouden! Lijkt ook alsof ze stikken met hoesten maar nog niet gebeurd gelukkig! Enige wat je kan is inderdaad met zout oplossing. Ik doe nu met een spuitje de zoutoplossing erin zo stroomt het meteen dieper door… Dat schijnt te werken. Wij zijn al zo’n 5 weken bezig met deze hoest en verkoudheid. Hoop dat het snel over gaat

3 jaar geleden

Mijn dochter was ook enorm verkouden. Ik ging elke avond met haar douchen. Eerst neusspray zoutoplossing en dan de warme douche boven haar hoofd. Hierdoor moest ze vaak niezen waardoor al het snot eruit kwam en daardoor in de nacht beter sliep.

3 jaar geleden

Reactie op Wendy6721

Mijn dochter was ook enorm verkouden. Ik ging elke avond met haar douchen. ...
Hoe deed je dat handig samen douche? Weet niet precies hoe het handig is om het te doen omdat je allebei nat bent en aangekleed moet worden haha

3 jaar geleden

Tip voor als je borstvoeding geeft; in plaats van zoutoplossing kun je ook wat borstvoeding in het neusje druppelen. Het reinigt de neusholtes en de natuurlijke beschermingsstofjes in moedermelk helpen ook het neusslijmvlies herstellen.

3 jaar geleden

Ik heb van otrivin de aspirator gekocht waarbij je makkelijk het snot uit het neusje kunt halen. Dat werkt heel goed! Mijn dochtertje van 6 weken is ook 3 weken verkouden geweest. Nu is het gelukkig over.

3 jaar geleden

Hoe deed je dat handig samen douche? Weet niet precies hoe het handig is om ...
https://www.bol.com/nl/nl/p/baby-shower-glove-baby-washand-groen/9200000057357810/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-112158638822-S-1466202245697-9200000057357810&gclid=CjwKCAjw0a-SBhBkEiwApljU0gJCpGftXaaERVHMcJ9AOaqAnxy-sp02SQcYacUXcb5uX1pfCLk-rhoCmzQQAvD_BwE Zo'n handschoen zorgt ervoor dat je je baby beter kunt vasthouden onder de douche. Als je het comodekussen op de grond in de badkamer legt, met een grote handdoek erop, kun je na het douchen daar je baby op leggen en in de handdoek wikkelen tegen de kou. Dan heel snel zelf afdrogen en badjas aan, en dan verder de baby afdrogen en aankleden :)

3 jaar geleden

Dankje! Die handschoen heb ik al van onze dochter nog. Maar die vond douche niet leuk haha. Ik denk dat ik het eens ga proberen met hem, want het helpt echt voor ze snot? Hij heeft namelijk ook heel veel slijm in ze keel zitten

3 jaar geleden

Mijn dochter is 7 weken en ook al ruim 3 verkouden. Volgens het cb is het vrij normaal. Omdat baby’s zo’n klein neusje hebben raakt het van een klein snottebelletje al verstopt. Als ze er veel last van heeft druppel ik er zoutoplossing in waardoor het loskomt. Daarna kan ik het makkelijk verwijderen. Succes!

3 jaar geleden

Dankje! Die handschoen heb ik al van onze dochter nog. Maar die vond douche ...
Het kan volgens mij wel helpen om het een beetje los te maken. Cb zei bij ons ook dat het niet gek is als je kindje wat vaker wil drinken als ze verkouden zijn; omdat drinken ze ook helpt om het snot uit de keel weg te slikken.

3 jaar geleden

Reactie op 98765leau

Het kan volgens mij wel helpen om het een beetje los te maken. Cb zei bij ...
Oké ik hoor ook weer dan flesvoeding het slijm weer dikker maakt🙈🤣

3 jaar geleden

Hoe halen jullie slijm uit de keel? Wat doen jullie daar mee dan?