17 Reacties
4 jaar geleden
Ik verschoon mijn dochter, dan krijgt ze een flesje en boertje laten dan spelen en als ze dan in totaal weer een uur wakker is dan leg ik haar weer in bed om te slapen. Dus verschonen-eten-spelen-slapen
4 jaar geleden
Ik heb hier vorige week ook erg mee lopen struggelen, ik had ook het idee dat ze moest eten,slapen, spelen. Maar mijn kleine meid is knock out na de fles en heel moeilijk wakker te houden. Dus dat vond ik zielig.
Ik volg nu gewoon m’n eigen gevoel en doe wat voor ons goed werkt. Ze slaapt overdag hartstikke goed en in de nacht slaapt ze ook door. Dus ik heb de adviezen die ik hier heb gekregen en het voorbeeldschema snel gelaten voor wat het is.
Bij ons is het dus, verschonen, eten,slapen, spelen.
Ik voed om 7.00,11.00,15.00,19.00 en 22.00.
Na de voeding van 22.00 slaapt ze tot 7.00 dan ga ik haar niet om 6.00 wakker maken om te spelen, na 19.00 doe ik dat ook niet meer.
Ik maak ze rond 10.00,14.00 en 18.00 wakker om te spelen als ze niet zelf wakker geworden is. Dit werkt zo voor ons goed. Ze slaapt overdag en in de nacht nu hartstikke goed.
Vorige week sliep ze nog hazenslaapjes overdag maar die zijn nu voorbij. ☺️
Volg gewoon je eigen gevoel wat voor jullie prettig is!🥰
4 jaar geleden
In de ochtend: verschonen - eten - knuffelen/spelen - slapen.
In de middag: verschonen - knuffelen/spelen - eten - spelen - slapen.
Avond: verschonen - eten (ingebakerd) - slapen.
‘s Avonds wil ik haar eraan laten wennen dat als ze geinbakerd het flesje krijgt, dat ze dan weet dat ze moet slapen. Om 18:30 is het soms nog een strijd om haar optijd in slaap te krijgen, maar het gaat steeds beter en met de laatste avondfles gaat dit wel goed en ze slaapt de hele nacht door.
Overdag wil ik wakker worden na een dutje niet associëren met eten, omdat het dan niet altijd goed uitkomt met voedingstijden en wakkertijd, dus vandaar dat ik eerst tijd probeer te rekken met knuffelen/spelen.
Mijn dochter is 7 weken en krijgt flesvoeding.
4 jaar geleden
Wij hebben het volgende ritme: verschonen, flesje, boertje doen, intotaal 30 minuten rechtop houden ivm verborgen reflux (ondertussen kijkt hij rond en ik ga een beetje kletsen/zingen of boekje lezen met hem), nog heel even spelen in de box/onder de babygym of tummytime oefenen en dan na ca 1,5 uur wakkertijd of bij de eerste slaapsignalen naar bed. Meneer denkt er soms anders over maar ik probeer dit ritme elke dag opnieuw aan te houden zodat hij weet waar hij aan toe is. Dus volgorde verschonen, eten, spelen, slapen.
4 jaar geleden
Ik geef bv op verzoek, ik probeer wel de dutjes te reguleren. Als ze wakker wordt eerst 10 min knuffelen, eten, box/knuffelen/tummy time etc, na de eerste slaapsignalen white noise aanzetten, verschonen, inbakeren en slapen. Ik verschoonde eerst gelijk na het wakker worden maar ik had als tip ergens gelezen dat het (vaak) verstandiger is om voor het slapen te verschonen omdat slapen met een schone luier her slapen goed doer
4 jaar geleden
Reactie op Bloemtuin
Is er niemand die vaker verschoont, bijv omdat hun baby niet lekker eet met ...
Heb dit nog niet meegemaakt maar mocht het nodig zijn, zal ik dit zeker doen
4 jaar geleden
Reactie op Bloemtuin
Ja! Wij verschonen vaak extra (tussen voedingen door)! En na de voeding. Omdat meneer tijdens t eten graag plast en poept. Poepen doet hij sowieso t liefst in een schone luier (dan verschonen we m dus 2x na elkaar)
4 jaar geleden
Reactie op Mas-1
Wauw! Lekker hoor. Wat voor spelletjes doen jullie met de kleine?
Liedje, ...
Bekijk Eco Toys Vos Buiktrainer HC476458 op: https://www.bol.com/nl/p/eco-toys-vos-buiktrainer-hc476458/9300000061783567?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Wij hebben zoiets, daar leg ik haar dan op en gaat ze haar nekje trainen. Of ik zet haar in de wipstoel, knuffelen, boekje lezen, met een knuffeltje rammelen. Zoiets doen wij vaak😁
Ook hebben wij deze (is eigenlijk pas vanaf 6 maanden, maar heb haar hier gister ook voor het eerst onder gelegd, dit vond ze ook erg leuk. ☺️
Bekijk VTech Baby Dierenvriendjes Speelmat - Babygym - Interactief Speelgoed op: https://www.bol.com/nl/p/vtech-baby-dierenvriendjes-speelmat-babygym-interactief-speelgoed/9200000075775222?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
4 jaar geleden
Reactie op Bloemtuin
Ja ik verschoon nu direct bij wakker worden, lijkt me lekker schoon te beginnen met eten, en voor het slapengaan weer, omdat het me ook relaxter lijkt slapen met schone luier. Als hij onwijs veel poept na het eten ofzo dan verschuift het verschonen van voor het slapen een beetje. Wel meestal wasbare luiers hier.. voelt het toch minder als zonde
4 jaar geleden
Wij verschonen 3 a 4x per dag. (Wasbaar)
Met genoeg boosters kunnen we zo de nacht door.
Wanneer ze wakker is spelen we, als ze wil.
En verder eten en slapen.
Niet perse een schema.
4 jaar geleden
Hier is het schema: verschonen, flesje, boertje, 20/30 minuten rechtop houden en lekker kletsen en zingen. Ik hou sinds een paar dagen maar eens de wakkertijden aan (🙈) want zat steeds met een oververmoeide jongen.
In de ochtend tijdens mijn ontbijt zit hij ook nog even in de stoel bij me en ‘s avonds met het avondeten ook. De box vindt hij op een of andere manier niet echt super leuk… ja voor 5 minuten en dan is het huilen.
4 jaar geleden
Hier word ze in de ochtend wakker. Verschonen, fles, boeren, in de box of stoel. En ik verzorg de andere kinderen dan. Daarna slapen na +- 1.5 uur. Gedurende dag is dat zo. Slapen, verschonen, fles, boeren, kletsen/spelen en slapen. Alleen laatste slaapje is een powernap dan maak ik haar wakker 1.5 uur voor ze weer een flesje moet. Wakker, bij ons aan tafel zitten met eten, als ze het niet tot 19.00 vol houd 30cc melk en dan bed ritueel, verschonen, wassen/badje of pyjama aan, slaapzak aan en dan in alle rust een flesje en dan op bed. Dit is ons schema/ritme van de afgelopen dagen. En merk echt stuk rust bij haar..dus ze vind dat ritme enz wel fijn geloof ik.
4 jaar geleden
Het idee is geloof ik dat ze na het wakker worden beter drinken. En als je altijd drinken geeft voor het slapen gaan dat er een slaapassociatie kan ontstaan die je liever niet hebt met de fles/borst. Maar als het op een andere manier fijn voor jullie werkt, zou ik dat lekker aanhouden 😊.