18 Reacties
4 jaar geleden
Onze kinderen gaan ook naar een verticale groep. Wij zijn er erg tevreden over. Toen onze dochter klein was kreeg ze super veel aandacht van de oudere kindjes, en nu zij een van de oudste kindjes is, zie ik hoe leuk ze omgaat met de baby's. Het heeft haar echt op een hele positieve manier laten wennen aan de komst van haar kleine broertje. Ze is heel lief en zorgzaam voor hem en benadert hem heel rustig en zacht.
4 jaar geleden
Ik heb jaren op een verticale groep gewerkt. Zowel horizontaal als verticaal hebben voor- en nadelen. Het leuke aan een verticale groep is dat ze in principe vaste gezichten houden (mits er geen wisselingen zijn natuurlijk) en dat ze steeds iets ouder worden in de groepssamenstelling. Ze beginnen als kleinste en eindigen als oudste. Dat is goed voor de ontwikkeling en hoe je functioneert in een groep. Tevens is er veel materiaal beschikbaar voor alle leeftijden. Dus als je kind al eerder toe is aan een moeilijkere puzzel, dan is het aanwezig aangezien er ook oudere kindjes zijn.
Overigens gaat mijn baby straks naar een horizontale groep. Maar ik had verticaal ook prima gevonden!
4 jaar geleden
Hoi, hoe gaat het nu met je dochter op de verticale groep? Ik kwam er gister ook ineens achter dat mijn dochter (21 weken) ingedeeld is in een verticale groep terwijl ik haar graag in een horizontale groep had gewild. Ik ga proberen haar alsnog in de babygroep te krijgen maar gister lieten ze mij ook wel de positieve kanten van een verticale groep zien. Waar ik bang voor ben is dat ze minder gezamenlijk activiteiten doen vanwege de leeftijdsverschillen, dat ze minder vriendjes en vriendinnetjes van haar eigen leeftijd zal hebben straks en dat het te druk is voor haar nu in een verticale groep. Ik ben benieuwd hoe jij dat ervaart. Of anderen hier. Groetjes!
4 jaar geleden
Ik heb jaren op een verticale groep gewerkt. Zowel horizontaal als verticaa ...
Ja dit! Mijn zoontjes zitten in dezelfde groep, dat vind ik ook leuk. de kleintjes krijgen meer mee van wat de grote doen, dat vond mijn kleintje echt leuk vanaf dat hij 1,5 was. Voor een kleine baby maakt het volgens mij niks uit, tenzij het te veel prikkels zijn als er meer gebeurt misschien
4 jaar geleden
Mijn 1e heb ik juist van horizontaal naar verticaal laten gaan, zij was toen 5 maanden oud en was geweldig. Leidsters hebben veel meer tijd voor de baby omdat er niet allemaal baby's tegelijk komen. De horizontale groep had heel veel huilbaby's en was geen fijne sfeer. Verticaal hartstikke leuk en gezellig en al vanaf zij een beetje kon zitten hielpen de leidsters haar om met alle knutsel activiteiten mee te doen. Was echt heel leuk! Zij heeft zich daar heel snel ontwikkeld en nu 5 jaar later knutseld zij nog steeds elke dag.
3 jaar geleden
Reactie op Suuz-Lau
Hoi, hoe gaat het nu met je dochter op de verticale groep? Ik kwam er giste ...
Hi, ik zit voor nu nog in bepaalde luxe. Onze dochter gaat pas per september naar de kdv. Waardoor ik helaas (nog) geen ervaring ermee heb. Tot nu toe wel allemaal positieve verhalen gehoord. Ook over het stukje: minder vriendjes/vriendinnetjes van eigen leeftijd. Bij ons op de groep (zoals in het begreep) zitten nu 3 baby’s (exclusief onze dochter) en derest is 1/1,5/2 jaar. Ik persoonlijk vind dit helemaal niet erg achteraf gezien aangezien ze nog niet zal gaan afspreken o.i.d. Wel hoor ik dat de baby’s betrokken worden, zo ver het kan, bij activiteiten door andere kinderen. Dus er is genoeg aandacht voor de baby’s. Maar ben heel benieuwd vanaf september!
3 jaar geleden
Onze dochter zit ook op een verticale groep. Hartstikke leuk, de andere kindjes komen nieuwsgierig kijken bij de kinderwagen of maxicosi als ik haar breng/ophaal.
Bij activiteiten wordt ze ook betrokken, gezellig op schoot bij de muziekles of tijdens kleien gezellig aan de tafel bij de andere kindjes, mee naar buiten in de wagen als er buiten gespeeld wordt, dat vind ik heel fijn.
Geluk is nu ook dat ze op dit moment de enige baby is op haar opvang dag, dus dat het ook iets makkelijker is voor de leidsters om haar erbij te zetten :)
3 jaar geleden
Mijn zoontje zit op een verticale groep en ik ben super enthousiast. Ik vond het eerst een beetje spannend maar hij heeft het zo naar z’n zin! Leidsters zijn ook gek op hem en de andere kindjes ook. Er is ook 1 andere baby in de groep en die is een maandje ouder dus dat is ook heel leuk. Doen ook met hem knutselen (zijn handen in blauwe glitterverf). Hij komt elke woensdag moe maar voldaan en helemaal niet overprikkeld thuis. Z’n slaapjes gaan daar ook altijd goed.
3 jaar geleden
Reactie op natas.st
Mijn zoontje zit op een verticale groep en ik ben super enthousiast. Ik von ...
Wat fijn! Ik ben blij wat herkenning te lezen. Sowieso ben ik erg tevreden over het kdv waar zij zit. Ze is zelfs al met een moederdag en vaderdag 'werkje' thuisgekomen haha! Hier ook nog 2 kindjes die een paar maandjes ouder zijn. Maar inderdaad de juffen zitten veel met de baby's en dan kunnen de grotere kindjes er ook bij. Vaak wordt ze er ook bij gezet in de trip trap of de wipstoel. Ik ben erg tevreden over de verticale groep!
3 jaar geleden
Wat een positieve berichten allemaal, fijn om te horen! Ik heb nu de keus gekregen tussen een volle horizontale groep met 12 kinderen (0-2) en een verticale groep met 9 kinderen maar daar kunnen er nog 3 bij. Morgen ga ik kijken op de horizontale groep en dan ga ik kiezen. Ondanks dat ik het eerst echt niet zag zitten vond ik de sfeer in de verticale groep goed en na deze positieve berichten ga ik daar misschien toch voor. Een groep met 12 baby's en dreumesen lijkt me nl ook niet erg rustig.
3 jaar geleden
Reactie op JessieD69
Wat fijn! Ik ben blij wat herkenning te lezen. Sowieso ben ik erg tevreden ...
Jaaaaa hahaha die van mij ook met een Vaderdag knutselwerk (met wederom de blauwe glitterverf) toen het Moederdag was zat hij net niet op de opvang. Ik krijg ook altijd zulke leuke foto’s! En mijn zoontje ook altijd in de Tripp Trapp erbij! Echt heel tevreden en positief over de opvang an sich ook.

3 jaar geleden
Reactie op Suuz-Lau
Wat een positieve berichten allemaal, fijn om te horen! Ik heb nu de keus g ...
Ik had ook de keuze tussen een horizontale groep en deze verticale groep (2 verschillende opvangen) en had echt gelijk een positief gevoel over de verticale groep. Bij de horizontale waren alleen een paar baby’s keihard aan het krijsen en toen wist ik al eigenlijk dat het hem niet ging worden voor ons 🙈 en inderdaad de leidsters hebben op een verticale groep veel meer aandacht en tijd voor de baby’s omdat de grote kindjes zichzelf al beter kunnen vermaken en ook kunnen helpen met speentje geven bijvoorbeeld.
3 jaar geleden
Reactie op natas.st
Jaaaaa hahaha die van mij ook met een Vaderdag knutselwerk (met wederom de ...

Ik vind het zo leuk dat ze er al over meedenken en ze erbij betrekken! Ach kijk hem liggen dan helemaal in z'n sas haha! Hier is het ook altijd lachen met de juffen. Ze komt ook nooit over vermoeid thuis en houden echt rekening met haar schema. Dus ben erg positief erover ook!