11 Reacties

één jaar geleden

Verdiep je eens in de curly Girls (cg) methode. Echt het beste voor krullen. Zou beginnen met een leave in moist en gel. Er is ook een speciale cg kinderen facebook pagina

één jaar geleden

Ik pas zelf de cg methode toe op mijn haar, mijn dochtertje heeft hetzelfde haar. Voor haar heb ik wat van mijn shea moisture conditioner in een spuitfles gedaan met water. Dat spuit ik in haar haren voor het kammen en laat het zo opdrogen. Dan zitten haar krullen het mooist. Met andere cremes etc merk ik dat het nog te zwaar is voor nu.

één jaar geleden

Dank jullie wel. Ik ga de conditioner met water eerst proberen. Mijn zoontje zit geen seconde stil dus andere veel meer wordt ook lastig.

één jaar geleden

Reactie op Febbaby1

Dank jullie wel. Ik ga de conditioner met water eerst proberen. Mijn zoontj ...
Bij de kruidvat kun je goedkopere conditioners vinden die voldoen aan de curly girl methode, dat is wel echt het beste voor krullen. Houdt met name in dat het geen sulfaten en siliconen bevat. Andere conditioners zijn bedoeld om niet uit te spoelen en kunnen z’n haar op de duur weer uitdrogen namelijk

één jaar geleden

De yari green leave in conditioner werkt het mooist op mijn zoontjes haar. Ik spuit zijn haren iedere ochtend nat met de plantenspuit en doe een klein beetje van dit spul erin. Dan borstel ik voorzichtig de achterkant met een tangle teezer (inderdaad achterop het hoofd is het kroesige gedeelte omdat hij daar natuurlijk mee woelt in bed). Z’n haren drogen daarmee heel mooi op in pijpekrulletjes. Ik was z’n haren maar 1x in de week met shampoo en 2x met conditioner zodat het niet droog wordt

één jaar geleden

Soms gebruik ik alleen de haar lotion van Naïf omdat ik die super lekker vind ruiken maar daar blijft z’n haar wel wat pluiziger mee dan de leave in conditioner. Maar ik las dat hij ook wel CG (curly girl) approved is.

één jaar geleden

Reactie op willemijn29

De yari green leave in conditioner werkt het mooist op mijn zoontjes haar. ...
Thanks! Welke merken gebruik je dan voor het wassen? De shampoo en conditioner?

één jaar geleden

Had al even een beetje van mijn eigen Kevin Murphy Re.Store geprobeerd en merkte al verschil in zijn haren. Dus misschien toch maar echt beter verdiepen in de CG methode.

één jaar geleden

Ik gebruik m'n eigen (Curly Girl) producten op de krullen van m'n zoon. Ik heb de conditioner(bar) van curly secret. Verder gebruik ik de Milk en gel van curly girl movement. Milk alleen na badderen 3x/week. iedere ochtend met de plantenspuit nat en uitborstelen met tangle teezer en dan een drupje gel erin van curly girl movement. Als de gel hard opdroogt, na het opdrogen voorzichtig het harde eruit knijpen (in krullentaal heet dat 'scrunch out the crunch'). Lijkt veel werk maar m'n zoon en ik doen het iedere ochtend en is in twee minuten gepiept. Inclusief gekke bekken trekken en hem laten 'borstelen', wil hem graag een fijne associatie meegeven met haren doen ipv het drama wat ik ervaren heb als enige met krullen in een gezin😊

één jaar geleden

Reactie op Febbaby1

Thanks! Welke merken gebruik je dan voor het wassen? De shampoo en conditio ...
Ja die van Naïf baby, maar zie net op de site van isitcg dat daar dus wel sulfaten in zitten en die dus niet cg zijn. Op zoek naar andere dus.. Ik hou alleen totaal niet van kokos geur en merk dat veel haarproducten bedoeld voor krullen een kokos geur hebben..

één jaar geleden

Reactie op Tokki

Ik gebruik m'n eigen (Curly Girl) producten op de krullen van m'n zoon. Ik ...
Dank je wel! Ga het eens opzoeken en uitproberen.