11 Reacties
3 jaar geleden
Wij zijn zondag terug gekomen uit Turkije en dat is bijna 4 uur vliegen.
Wij zijn allebei lang en dan nog een kind op schoot was te doen maar je bent wel beperkt qua vermaak.
Ik vond dat qua vliegen wel verzat.
3 jaar geleden
Hier naar de Canarische eilanden geweest met baby van 9 maanden. Tel naast het vliegen van 4,5 uur ook de wachtrijen op Schiphol èn een onverwachte tussenstop er bij op en toch was het onwijs goed te doen. Baby afwisselend bij papa en mama en in de draagzak.
Wel hadden we geluk met niemand naast ons, want anders is het idd best krap, maar denk nog wel te doen.
3 jaar geleden
Ik kom letterlijk net (15min geleden) thuis van een reis naar Indonesië. Het is heel erg goed gegaan. Een vlucht van 2 uur, een van 9 uur en een van 6 uur gehad. Dit op de heen en op de terug weg. Je leest het vaak maar het is echt zo. Als je zelf relaxed bent dan is je kind dat (meestal) ook.
Onze kleine (nu 8,5 maand) is echt heel chill maar ook hij had het soms wel even zwaar. Logisch met zo’n mega lange reis. Niet al te moeilijk doen en gewoon meegaan. Probeer ook niet te moeilijk te doen over dingen die je normaal wel belangrijk vindt. Denk bijvoorbeeld aan: niet teveel tussendoortjes of niet in slaap wiegen. Op reisdagen laat ik dat los zodat die kleine chill is en wij dus ook.
Oh en onze kleine sliep echt veel en had nagenoeg geen jetlag. Als er tijdsverschil is, probeer zoveel mogelijk gelijk mee te gaan in de nieuwe tijd tijdens de reis.
3 jaar geleden
Wij zijn naar Gran Canaria geweest toen hij 6 maanden was. In het vliegtuig was zoveel te zien dat we hem niet echt hoefde te vermaken.. we hadden wel een tablet bij met wat filmpjes voor het geval dat.
Wij gaven een flesje bij opstijgen en dalen. En dat ging eigenlijk allemaal onwijs goed. Ook hadden we zo’n Deryan slaapzakje. Wel een fijn ding, maar hij slaapt dus echt nooit op z’n rug. Dus dat was geen aanrader voor ons 😅.
Wij zijn al veel vaker in Gran Canaria geweest, dus dat had onze voorkeur voor een eerste vliegvakantie. Kaapverdië (Sal) zijn wij een aantal jaren geleden geweest, zonder kind nog. Als ik zou moeten kiezen tussen die 2 bestemmingen, dan zou ik echt gaan voor Gran Canaria. Veel meer te doen en ook qua gezondheidszorg stukken beter dan Kaapverdië.
3 jaar geleden
We hebben 24 uur in de auto geleefd toen mijn dochter 6 maanden was onderweg naar Spanje. De tips zijn go with the flow. Houd je ritme zoveel mogelijk aan qua voedingen/ slapen en van een dagje anders raken ze niet van het padje. Als je zelf relaxed bent voelt je kind dat ook dus chill.
Qua gezondheidszorg mijn schoonmoeder heeft in een privé kliniek in Sal gelegen qua basiszorg is dat ook prima.
3 jaar geleden
Net teruggekomen vanuit Turkije met een baby van 8 maanden. Moet zeggen dat het echt aan het kind ligt (is het een moeilijke slaper, drinkt ie goed terwijl er vanalles om hem heen gebeurd ect). Onze dochter sliep vrijwel de gehele vlucht. En ja, het was zwaar op de armen hahaha. Maar je hebt bij sommige vliegmaatschappijen een wieg ter beschikking. Moet je even kijken bij desbetreffende vliegmaatschappij
3 jaar geleden
Zijn net een weekje terug uit curaçao en het ging echt super goed! Van de 10 vlieguren had die er 6 uur van geslapen, en de rest gegeten en filmpjes gekeken. We hadden een klein opblaas matje meegenomen en op de tafels gelegd, deken er om heen en de kleine lag heerlijk ! Verder gewoon snacks en eten wat de kleine thuis ook eet/drinkt. En jetlag had die daar geen last van, thuis iets meer maar ook alles mee gevallen.
3 jaar geleden
Wij vliegen zo terug naar Nederland na een weekje Ibiza. De heenweg is prima gegaan, maar het is voornamelijk lang wachten voor de baby. We hebben hem op het vliegveld lekker in de draagzak gehad. In het vliegtuig hebben we heb bij het opstijgen de fles gegeven (die tip kregen we voor de druk op zijn oortjes) en hij heeft de rest van de vlucht om zich heen gekeken en lekker geslapen. Ja het is zwaar op de armen, maar afwisselend tussen papa en mama gaat het prima!
Het is natuurlijk wel per baby verschillend. En ja, ze kunnen huilen, dat is nou eenmaal zo. Ik denk niet dat je moet verwachten dat ze uren stil zijn, het is allemaal anders voor je kindje.