9 Reacties
één jaar geleden
Hier ook nog, soms zelfs wel vaker.
Maar het maakt me niet zo uit wat andere er van vinden... ik merk dat ze het ook nog echt nodig heeft die veiligheid bij mama.
Ze heeft ook hipotonia, kan dus nog niet lopen.. dus merk dat ze af en toe echt nog troost en veiligheid zoekt.
Mijn eerste dochter heb ik tot 2 gevoed, toen was ze er klaar mee..
En nu ga ik ook gewoon kijken wanneer ze er klaar voor is.
één jaar geleden
Ja. En fijn dat jouw dochtertje ook nog lekker bij jou kan drinken 😁 Op een werkdag drinkt die van mij ong. 2x en als ik de hele dag bij haar ben wat vaker. Soms idd ook even voor wat comfort of even ontprikkelen.
Ik merk eigenlijk nog weinig meningen van mijn omgeving als ik aan het voeden ben. In gesprek erover met mensen wel eens. Zoals een tijd terug een collega: "Na een jaar hoeft het toch echt niet meer" en een andere collega: "Alleen de eerste colostrum is van waarde, daarna heeft het geen nut meer". Nouja prima, mogen ze vinden. Ik hoef ze niet te overtuigen van het tegendeel. Vriendlief staat er hier ook helemaal achter en ons meisje is nauwelijks ziek. Dus gaan lekker nog eventjes door.
Geniet ervan meiden 😍
één jaar geleden
Hier lachen ze me soms ook beetje uit.
Bijv. Straks ben je net zoals die ‘tante,’ die haar kind tot drie jaar voedde. (Ik denk dan bij mezelf als ze vijf is en ze vind het nog fijn, lekker boeie😂) Maar vind ergens wel jammer dat er nog steeds blijkbaar taboe op ligt. En soort respectloos naar de moeder toe, want die stopt er bakken energie en tijd in.
En ze is zo mega actief dus die driekwartier op een dag dat ze ff chill ligt bij me vind ik dan ook prima.
Leuk om jullie reacties te lezen.
één jaar geleden
Ik geef ook nog borstvoeding.
Sowieso 's ochtends en 's avonds, en overdag als hij er behoefte aan heeft. Na even drinken is hij vaak weer helemaal blij en energiek, en ik vind het zelf ook een heerlijk momentje! Even knuffelen 😍
De laatste tijd wil hij ook 's nachts weer een paar keer, dat is minder. Doe ik ook zelf natuurlijk, maar ik kan t niet over m'n hart verkrijgen om hem te laten huilen.
Ik merk wel dat er een taboe op ligt! In gezelschap doe 'k 't alleen nog met mensen die ik goed ken. Mensen in mijn omgeving zijn vooral verbaasd, nog niet echt vervelende reacties gehad, maar ik merk wel dat ze t bijzonder vinden.