3 Reacties

één jaar geleden

Haha klinkt gek maar ze is dan zo puur ofzo. En dan ben ik als moeder denk bang voor de harde wereld en bescherm drang ofzo. Omdat ze ook niet van zich afbijt

één jaar geleden

Als ander kind aan geeft t niet te willen dan grijp ik in en geef mijn zoontje iets anders te doen. Ik vind niet omdat mijn kind t lief bedoeld en t nog niet goed snapt een ander zijn grenzen niet gerespecteerd hoeven worden. En ik heb liever niet dat een ander kind mijn kind weg duwd oid en zorg dat ik dit dus voor ben (zoveel mogelijk want kinderen zijn nou eenmaal niet altijd lief tegen elkaar😅). Gelukkig lopen de meeste gewoon weg als ze t zat zijn zeker de oudere kindjes😅. Kinderen van eigen leeftijd laat ik wel ietsje meer elkaar aftasten en t ff uitzoeken voor ik in grijp, maar dit zijn wel kindjes die ik ken en waar ik ook de ouders goed van ken. Hij moet leren dat nee ook nee is en dat niet iedereen met hem wil spelen. Afwijzing hoort erbij ik zeg ook wel eens nee tegen hem😜. Ook bij vreemde volwassenen ook al gaan ze op hem in. Ik hou de interactie kort en roep hem dan naar me toe. Want een volwassen die zegt ja mooi hoor is dat jou auto oid. Betekent niet dat die ook gelijk 10min of meer met hem en die auto wil spelen 😅.

één jaar geleden

Onze zoon is ook gezellig met jan en alleman. Ik vind dit in principe heel fijn, maar als ik zie dat andere kindjes er niks aan vinden haal ik hem weg. Hij is ook erg vrij naar volwassenen, wat ik soms wel een beetje naar vind want niet iedereen staat op mijn zoons snotneus tegen zn been te wachten en van sommige mensen vind ik het niks als hij er bij op schoot gaat zitten. 😳. Dus ja, beetje in de gaten houden en op tijd afleiden en zelf entertainen maar. Voor de rest krijgt hij de vrijheid om zn eigen levenslessen te ervaren. Op de opvang zal hij het ook doen en daar zie ik het ook niet.