23 Reacties

één jaar geleden

Heel vervelend. Te weinig eten kan ook de oorzaak zijn! Misschien is Comfort leefstijl wat voor jou. Kijk op www.comfort-leefstijl.nl. Succes niet opgeven

één jaar geleden

Ik ben sinds 1 Januari al 7,5 kilo kwijt door calorieën te tellen. Heb een gratis app van Viruagym en daar voer ik alles in. Heb je veel beter besef van wat je in je mond stopt. Ik zit op 1600 calorieën per dag en is heel goed vol te houden!

één jaar geleden

Oh zo frustrerend! Bij mij hielp Sonja Bakker en sporten erg goed! Ik heb vooral geleerd veel te drinken (minimaal 2L) en juist ook gezonde tussendoortjes te nemen, bv fruit/eierkoek/kwark/cracker, dus voor mn gevoel juist zeker niet te weinig te eten.. 🙂 Hopelijk heb je er wat aan, je kan het!

één jaar geleden

Eet je wel genoeg? Als je te weinig eet gaat je lichaam in spaarmodus, en slaat het meer op. Als je je voeding wilt bijhouden via een app is de app van het voedingcentrum het meest aan te raden. Hier werken veel dietisten en voedingsconsulenten mee. (Ik ben in opleiding) Als je minder calorieen eet dan je gebruikt val je af, maar eet je te weinig, slaat je lichaam meer op en val je dus niet af.

één jaar geleden

Vervelend voor je! Er kunnen meer zaken meespelen in het afvallen, zoals slaap, stress, hormonen.. Rust en ontspanning is dus ook heel belangrijk!

één jaar geleden

Ohhh vervelend, ik had precies hetzelfde. 3x per week sporten maar geen gram eraf. Ben nu bezig met 10 dagen sportvasten, soort van reset van de hormonen. Is nu al 3.1kg af 👏

één jaar geleden

Reactie op Mas-1

Eet je wel genoeg? Als je te weinig eet gaat je lichaam in spaarmodus, en s ...
Ik kan dit bevestigen. Ik ben diëtist.

één jaar geleden

Bij mij zijn het de gevolgen van de zwangerschapsvergiftiging. Ik houdt heel veel vocht vast. Misschien eens op je schildklier of je nieren laten testen (daar zit het probleem bij mij) Ik weet natuurlijk niet hoe je zwangerschap is gegaan, ik kan je alleen mijn ervaring geven. Ik ben nu 13 kilo kwijt en de overige 15 zitten er nog aan (van vocht)

één jaar geleden

Reactie op Mas-1

Misschien dat ik dan inderdaad te weinig eet. Zit nu op zon 1300 op een gemiddelde dag heb ik nu bijgehouden. Misschien maar eens proberen wat meer te eten en kijken wat er gebeurt. Klinkt wel heel vreemd dat ik van meer eten af zou vallen 😅

één jaar geleden

Reactie op mamasno

Vervelend voor je! Er kunnen meer zaken meespelen in het afvallen, zoals sl ...
Helemaal waar en stress zal misschien ook wel een rol spelen. Alleen lijkt dat oplossen een grotere opgave dan die kilo's met zo'n klein draakje en een druk leven haha 😉

één jaar geleden

Reactie op Daniëlle 3

Bij mij zijn het de gevolgen van de zwangerschapsvergiftiging. Ik houdt hee ...
Ik heb ook zwangerschapsvergiftiging gekregen net vlak voor ik ingeleid zou worden. Nooit bij stil gestaan dat dit er iets mee te maken zou kunnen hebben. Ik ga denk ik eerst nog wat proberen, maar anders inderdaad eens naar de huisarts misschien.

één jaar geleden

Te weinig eten is niet de oplossing. Mijn dochter is nu 1 en ik moet ook 15 overtollige kilo’s kwijt. Ik ben in januari begonnen en ben ongeveer 6 kilo kwijt door calorieën te tellen en low carb te eten. Intermittent fasting helpt mij ook. Ik eet ongeveer 1500 calorieën per dag.

één jaar geleden

Reactie op Mas-1

Wat je kunt doen is 5 dagen van de week normaal aantal calorieën eten en 2 dagen 500kcal minder. Dit doe je dan niet 2 dagen achter elkaar maar bijv. dinsdag en vrijdag. Zo voorkom je dat je lichaam in de spaarstand gaat maar eet je wekelijks toch 1000kcal minder.

één jaar geleden

Reactie op Bloemtuin

Ik kan dit bevestigen. Ik ben diëtist.
Ik ben ook diëtist. Ik vraag me af of de aanname klopt dat ze echt te weinig eet. Er staat hier namelijk nergens een dagmenu van TS van een gemiddelde dag. Mijn advies zou daarom zijn een afspraak te maken bij een diëtist. Zij kan jou professioneel advies geven op basis van jouw situatie.

één jaar geleden

Reactie op wani13

Te weinig eten is niet de oplossing. Mijn dochter is nu 1 en ik moet ook 15 ...
Hoeveel koolhydraten eet je dan zo ongeveer op een dag? Is dat moeilijk vol te houden?

één jaar geleden

Reactie op Swiebertje

Ik ben ook diëtist. Ik vraag me af of de aanname klopt dat ze echt te weini ...
Ik bevestig dat weinig eten niet leidt tot afvallen. Niet dat zij weinig eet. Je hebt gelijk verder dat het niet kan zonder een gemiddeld voorbeeld dagmenu.

één jaar geleden

Reactie op Boebeertje

Hoeveel koolhydraten eet je dan zo ongeveer op een dag? Is dat moeilijk vol ...
Ik probeer onder de 100 gram te blijven maar probeer hoe dan ook weg te blijven van brood, pasta, rijst en koekjes etc. De zogenoemde slechte carbs. Je hebt wel koolhydraten nodig. Het helpt mij echt om alles bij te houden, ik gebruik de app lose it. Hier kun je ook zien hoeveel koolhydraten er in alle ingrediënten zitten en heb je meer inzicht in wat je binnen krijgt. Ik wist bijvoorbeeld nooit dat er in bonen/ kikkererwten aardig wat koolhydraten zitten, alhoewel het gezond voedsel is. Ik vind het zelf niet zo lastig omdat je snel resultaat ziet en dat motiveert. Het beste is wel om vooruit te plannen wat je gaat eten.

één jaar geleden

Ik eet momenteel wat meer eiwitten en wat minder koolhydraten. Geen keto, dat doe ik niet meer, maar gewoon voedzaam en vullend. Ik probeer meer te verbranden dan ik binnenkrijg, en dat werkt voor mij goed. Ik eet ong. 1300 kcal per dag, ik begon bij 1500. Ik bouw het af tot 1200. Kip, kalkoen, rundvlees met bijv. Sperziebonen of broccoli. In de ochtend iets met noten en havermout. In het weekend suikervrij fris, een paar rode wijntjes. Het gaat gestaag, maar ik kan er in elk geval wel bij blijven sporten. Zodra. Ik. Oppas. Heb. :')

één jaar geleden

Bedankt nog voor al jullie tips. Ben nu eindelijk een kilo lichter. Nog heel wat te gaan, maar er is een beginnetje 🔥

één jaar geleden

Reactie op Daniëlle 3

Bij mij zijn het de gevolgen van de zwangerschapsvergiftiging. Ik houdt hee ...
Ik houd ook heel veel vocht vast nog steeds. Ik ben sinds de bevalling wel al 14 kg afgevallen, maar heb ook nog 8kg te gaan. Ik ben tijdens de zwangerschap erg aangekomen omdat ik niet kon lopen van de pijn en ik heb daarbij erg veel vocht vastgehouden. Ik dacht dat het nu wel beter zou gaan, maar ik pas de meeste schoenen en mijn trouwring nog steeds niet. Valt hier iets aan te doen? Afvallen is bij mij trouwens heel langzaam en geleidelijk gegaan. Ik probeer heel weinig te snacken en kleinere porties te eten. Ook wandelen en fiets ik veel met de kleine. Ik zou soms willen dat het wat sneller ging, maar hopelijk ben ik tegen zijn tweede verjaardag weer helemaal de oude 😅💪