13 Reacties

4 jaar geleden

In België schrijf je je kindje gewoon in, in de gemeente waar je bevalt. Ik denk dat dat in Nederland ook zo gaat

4 jaar geleden

Je moet je kindje aangeven in de gemeente waar je bevalt, maar inschrijven doe je op het adres waar het kindje woont. Dus waar zal hij het meest zijn? Als dat lastig is, even bij de gemeente vragen. Zeker omdat je vriend een uitkering krijgt, je wil niet als fraudeur worden bestempeld

4 jaar geleden

Stel je bevalt in amsterdam word daar je kindje aangegeven. Niet in jou of zijn woonplaats het is waar je bevalt

4 jaar geleden

Je moet je kindje aangeven in de gemeente waar je bevalt, maar inschrijven ...
Als ik onze baby inschrijf in de gemeente van me vriend wil ik ook niet telkens afvragen wanneer de gemeente komt koekeloeren hoe onze woonsituatie is en daarvoor beboet worden.. vind het ergens ook onnatuurlijk om de baby niet bij mij in te laten schrijven.. hmm

4 jaar geleden

Reactie op MayaLife

Als ik onze baby inschrijf in de gemeente van me vriend wil ik ook niet tel ...
Wat bedoel je met dr gemeente geeft je een boete?

4 jaar geleden

Wat bedoel je met dr gemeente geeft je een boete?
Ik bedoel dat ik een soort angst heb dat de gemeente van me vriend zich dan kan afvragen waarom ik als moeder niet bij me baby woon en gaan controleren hoeveel dagen in de week ik hier ben (mag max 3dagen wanneer je er niet bent ingeschreven). Angst dat zijn uitkering wordt gestopt zegmaar

4 jaar geleden

Reactie op MayaLife

Ik bedoel dat ik een soort angst heb dat de gemeente van me vriend zich dan ...
Je moet je kindje in de plaats aangeven waar het is geboren. Maar je kan gewoon jou adres er bij opgeven. Ik beval in schiedam en ik woon in vlaardingen kindje word aangegeven in plaats van geboorte met mijn eigen woon adres. Dus je kindje kan gewoon op je eigen adres zetten😘

4 jaar geleden

Ik zou het kindje op jouw adres laten inschrijven (en zoals iedereen al zegt, je geeft je kind in de gemeente van geboorte aan maar dat zegt niks over woonadres). Ik kan mij voorstellen dat je, zeker de eerste tijd, zelf met je kindje ergens bent. En dan is jouw woonadres leidend. Voor de toekomst wel goed om uit te zoeken (evt met gemeente) hoe dit samen goed te organiseren. Maar dan zou jij zelf ook meegaan 😊

4 jaar geleden

Reactie op Marschut

Ik zou het kindje op jouw adres laten inschrijven (en zoals iedereen al zeg ...
🙏🙏

4 jaar geleden

Maar als ik het goed begrijp woon je wel praktisch bij je vriend en straks ook met kindje, terwijl de gemeente er voor de uitkering van uit gaat dat hij alleen woont… daar klopt toch iets niet helemaal dan? Ik zou er erg voorzichtig mee zijn, want die boetes zijn inderdaad niet mals! Maar ik heb totaal geen ervaring hoe dit in de praktijk werkt, ik zou het zelf wel volgens de regels doen voor de zekerheid

4 jaar geleden

Maar als ik het goed begrijp woon je wel praktisch bij je vriend en straks ...
Precies dit.. Sorry ik snap dat het een lastige situatie is maar het is niet gezond als je dingen moet voorliegen vanwege een uitkering.. Zou even kijken of dat ook een andere manier kan.. Als ze je pakken ben je verder van huis want die bekeuringen zijn flink en denk dat je het geld hard genoeg nodig heb voor de kleine die eraan komt..

4 jaar geleden

Naast wat er wordt gezegd, hou er rekening mee dat ze je naast de boete hier ook met terugwerkende kracht voor kunnen laten betalen. Als jij bijvoorbeeld al eerder op jouw naam pakketjes hebt laten bezorgen op dat adres etc, zijn zij daar zo achter. Ze zijn niet erg coulant in zulke situaties dus ik zou goed om tafel gaan zitten of het überhaupt verstandig is zo door te gaan. Die keuze ligt uiteraard bij jullie. Als jullie wel zo doorgaan, lijkt het me verstandig om op jouw adres het kindje in te schrijven want anders is het inderdaad vragen om problemen. Sorry als ik wat bot overkom, zeker niet mijn bedoeling! Wel vraag ik me af of het verstandig is om een topic als deze te starten op een forum waar je advies vraagt hoe het beste te frauderen in een tijd van woningtekort.. Succes met de keuze!