Hoi dames,
Onze dochter is nu bijna 16 maanden oud (van 27-2-2022). Ik weet sinds enkele weken zeker dat ik heel graag een tweede kindje wil. Mijn partner weet dat inmiddels ook.
Hoe weet je wanneer je klaar bent voor een tweede kindje? Het liefste zou ik er zo'n 2,5 jaar tussen hebben zitten, maar dat is ook uit praktische redenen (dicht bij elkaar, eerder uit de luiers, sneller weer wat 'vrije' tijd en sneller ook weer wat vrijer in planning met de kindjes samen). Dat betekent alleen dat we op toch best wel hele korte termijn weer zouden moeten beginnen. Mijn vriend en ik hebben het er heel goed over gehad en hadden toen besloten dat ik in elk geval maar vast zou stoppen met de pil en dat we vanaf juli/augustus zouden starten. Grappige is dat ik, sinds dat is besloten, ineens heel angstig wordt. Is dit wel het juiste besluit? Doe ik er niet beter aan langer te wachten?
Stomme is dat ik dit met elk besluit heb. Bijvoorbeeld: enige tijd terug kochten we een bank. Bank gekocht, afgerekend, thuis... en ik begon te twijfelen of ik er wel goed aan had gedaan. En zo gaat dat met alles. Ik vind het zó lastig.
En ik weet dat jullie niet voor mij kunnen zeggen wanneer ik er weer klaar voor ben :-), maar ik dacht.. misschien herkennen er mama's zich in mijn verhaal?